دو بیمارستان جایگزین کرونای اراک در حال پر شدن

بیمارستان آیت الله خوانساری و ولیعصر اراک هم در حال پرشدن هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک و رئیس خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی گفت: پیش بینی می‌کنیم بیمارستان آیت الله خوانساری اراک که جایگزین سانتر کرونا شده، تا ۴۸ ساعت آینده تکمیل ظرفیت شود.

جمالیان افزود: پیش بینی می‌کنیم مازاد بیماران خنداب، فراهان و کمیجان هم به اراک سرریز شوند و با این حجم مراجعین، قطعاً بیمارستان حضرت، ولی عصر (عج) اراک هم که تعداد ۶۰ تخت به آن افزوده شده پر خواهد شد.

او اضافه کرد: با تکمیل ظرفیت بیمارستان ها، پیش بینی ساخت و تجهیز نقاهتگاه در سالن ورزشی مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ع) دانشگاه علو پزشکی اراک (سردشت) شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: این نقاهتگاه برای کاهش فشار و بار بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است تا بیماران با علائم خفیف‌تر و یا جوان‌تر و یا بیمارانی که ۴ الی ۵ روز از بستری آنان گذشته باشد به آنجا منتقل شوند.

او ادامه داد: کمبود تخت برای بستری بیماران کووید ۱۹ در استان مرکزی از جمله مشکلات دانشگاه علوم پزشکی اراک است.

جمالیان تصریح کرد: همچنین بر اساس برنامه ریزی انجام شده مقرر بود ۵۰ درصد نیرو‌های درمانی نیرو‌های مسلح و شرکت نفت در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی قرار گیرد که تاکنون این مهم انجام نشده است.

بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده شهر‌ها از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا در ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ همه ۱۲ شهرستان استان مرکزی در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند و این استان با سایر رنگ‌ها هم خدا حافظی کرد.


طبق اعلام ستاد مدیریت کرونا استان مرکزی تعداد ابتلا و فوتی‌های کرونایی این استان نسب به هفته گذشته حدود دو و نیم برابر شده و استان مرکزی جزو استان‌های بحرانی با شیب تند کرونا اعلام شده است.

ستاد ملی مقابله با کرونا هم استان مرکزی را در لیست ۱۲ استان با شیب بسیار تند کرونایی اعلام کرد که باید به شدت مراقبت کرد تا از میزان خسارت در این استا کم شود.

بیمارستان امیرکبیر اراک هم که به عنوان مرکز دوم کرونا مشخص شده بود پر شده که این سرعت نشان از سرعت انتقال و چرخش ویروس و میزان بالای آلودگی در استان مرکزی است.

کرونا ویروس اواخر بهمن ماه ۹۸ وارد کشور و اولین موارد در استان قم مشاهده شد و چند روز بعد در روز اول اسفند ماه همین سال اولین ابتلا به این بیماری در استان مرکزی اعلام شد؛ استان مرکزی بعد از استان قم، دومین استانی بود که ابتلا به کووید ۱۹ را اعلام کرد.

با وجود اینکه استان مرکزی جزو اولین استان‌هایی است که شیوع ابتلا به کرونا ویروس داشت، با همدلی مردم و مسئولان این ویروس مدیریت شد، اما اکنون تمام شهرستان‌های استان مرکزی در وضعیت قرمز قرار دارند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.