ماجرای برداشت ۳۰ هزارتومانی از حساب بانکی مشتریان برخی بانک‌ها

سال ۹۹ بانک‌ها هزینه سرویس پیامکی خود را از حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان به ۱۵ هزار تومان افزایش دادند که واکنش‌های مختلفی را در پی داشت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد شماری از بانک‌ها هزینه سرویس پیامکی خود را به ۳۰ هزار تومان افزایش داده‌اند. جالب اینکه برخی بانک‌ها بدون اطلاع قبلی این مبلغ را از حساب مشتریان خود برداشت کرده‌اند.

سال ۹۹ بانک‌ها هزینه سرویس پیامکی خود را از حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان به ۱۵ هزار تومان افزایش دادند که واکنش‌های مختلفی را در پی داشت. اما حالا برخی بانک‌ها، چون بانک شهر و برخی از بانک‌های خصوص اقدام به افزایش هزینه سرویس پیامکی به ۳۰ هزار تومان نموده‌اند که افزایش دو برابری را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.

عجیب اینکه برخی بانک‌ها ابتدا این مبلغ را از حساب مشتریان خود کسر کرده‌اند و پس از آن اقدام به اعلام این موضوع به مشتریان نموده‌اند که موجب نارضایتی بسیاری از آن‌ها شده است.

سال گذشته بانک‌ها ها در توجیه افزایش هزینه سرویس پیامکی خود به افزایش هزینه دریافتی از سوی شرکت مخابرات متوسل شدند و ظاهراً امسال نیز همین موضوع را دست آویز خود قرار خواهند داد.


بیشتر بخوانید


بر اساس گزارش‌های منتشر شده برخلاف سال گذشته، امسال اغلب بانک‌ها به صورت یکجا مبلغ ۳۰ هزار تومان را حساب مشتریان خود برداشت کرده‌اند و خبری از برداشت در دو مرحله نیست. بدتر اینکه ناکافی بودن موجودی حساب به منزله انصراف از دریافت پیامک‌های اطلاع رسانی محسوب می‌شود که می‌تواند مشکلاتی را برای مردم به وجود آورد.

در همین خصوص دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی در گفتگو با ایسنا اعلام کرد هنوز هیچ تصمیمی در خصوص افزایش هزینه سرویس پیامکی بانک‌ها اتخاذ نشده است، اما احتمال افزایش آن در آینده نزدیک وجود دارد.

منبع:شهر سخت افزار

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۲۲:۱۸ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
میانگین هزینه پیامک برای هر مشتری فکر نکنم سالی 5000 هزار تومن هم بشه اونهم با قیمت های امسال.
بعد بانک خودش میاد از پول مردم استفاده میکنه .
حالا همین بانک برای دریافت هزینه اس ام اس (که تو بعضی بانک ها در بعضی حالت ها مثلا زیر 10 هزار تومان تراکنش اصلا پیغامی ارسال نمیشه) میاد 30 هزار تومن از صاحب حساب کسر میکنه.
ما مشکلمون ساختاری هستش. یعنی هر ساختاری تو این مملکت راه دزدی محترمانه رو یاد گرفته .