هشدار جدی دستگاه قضایی به جرائم و تخلفات انتخاباتی در اردبیل

رئیس کل دادگستری استان اردبیل به مدیران شهری و شهرداران در خصوص مداخله و جانبداری از کاندیدا‌ها و طیف‌های سیاسی در استان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان اردبیل در دومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی دادگستری استان در سال ۱۴۰۰ گفت: بی شک انتخابات در ایران نماد مردم سالاری دینی و یکی از مهمترین دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است که مردم از طریق آن فرصت می‌یابند تا سرنوشت سیاسی خودشان را رقم بزنند، لذا بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران دشمنان سعی داشتند با القای یاس و نامیدی در بین مردم آنان را از حضور در انتخابات دلسرد کنند.

او افزود: در شرایط حاضر وظیفه شرعی، قانونی و شرعی همه مردم و مسئولان است تا یکدل و متحد شرایطی را برای حضور حداکثری در انتخابات مهیا کنیم.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل در ادامه با اشاره به وظایف ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان گفت: یکی از برنامه‌های مهم این ستاد مقابله و برخورد با افرادی است کی سعی دارند همسو با توطئه‌های دشمنان در صدد دلسرد کردن مردم در حضور در پای صندوق‌های رای هستند لذا هماهنگی لازم برای شناسایی و برخورد با این افراد یکی از اولویت‌های مهم این ستاد می‌باشد.

عتباتی همچنین خطاب به دادستان‌های حوزه‌های قضایی، نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی گفت: باید اقدامات لازم برای برگزاری انتخابات سالم و مهیا کردن بستری عادلانه و مساوی برای همه نامزد‌های انتخاباتی فراهم باشد لذا نباید اجازه داده شود تا کسانی با استفاده از موقعیت و جایگاه اداری و یا با استفاده از امکانات و تجهیزات دولتی و شهری به ویژه امکانات شهرداری‌ها به نفع یا علیه فرد یا گروه خاصی استفاده شود.

او تاکید کرد: دستگاه قضایی استان در هماهنگی با سایر دستگاه‌ها و نهاد‌ها با هر گونه فعالیت‌های انتخاباتی زودتر از موعد اعم از تبلیغات در فضای مجازی و محیطی، قاطعانه و مطابق با قانون برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.