کار ضروری ندارید دندان پزشکی نروید

رییس دانشکده دندانپزشکی گلستان گفت: در شرایط کرونایی فقط در صورتی به دندان پزشکی بروید که کار ضروری درمانی دارید.

امیر رضا احمدی نیا، متخصص بیماری لثه و ایمپلنت و رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: متاسفانه برخی افراد در این شرایط کرونایی برای انجام درمان‌های زیبایی دهان و دندان اقدام می‌کنند که با شرایط موجود کرونا بسیار خطرناک است.


او گفت: مردم اگر مشکلات عفونت دندانی و اموری از این جمله دارند به دندان پزشکی مراجعه کنند چرا که خطر و ریسک ابتلا در دندان پزشکی بالاست.


احمدی نیا با بیان اینکه راه انتقال این بیماری از طریق تنفس است ادامه داد: این احتمال وجود دارد اگر مرکز دندانپزشکی اصول کنترل عفونت را رعایت نکند بیمار مراجعه کننده به مطب را آلوده کند.


احمدی نیا با اشاره به اینکه افرادی که دارای علائم بیماری کرونا هستند به مطب مراجعه نکنند، افزود: اگر فردی به بیماری کرونا مبتلا شد حداقل دو تا چهار هفته باید صبر کند و در زمانی که علائم بیماری به طور کامل برطرف شد به مطب مراجعه کند.


احمدی نیا که خود نیز متخصص بیماری‌های دهان و دندان است با شاره به مشکلات دندان پزشکان در یک سال اخیر کرونایی گفت: وقتی که با شیوع ویروس کرونا مواجه شدیم به علت عدم شناخت کافی از این بیماری محدودیت‌های شدیدی برای دندانپزشکان از سوی وزارت بهداشت اعمال شد و تا نیمه اردیبهشت ماه تمامی مطب‌ها تعطیل بود.


او افزود: حتی برای تهیه برخی از تجهیزات مانند ماسک فیلتر دار، دستکش، گان و سیستم تهویه هوا در مطب‌ها مشکلات بسیاری وجود داشت و دولت و صنف مربوطه اقدام حمایتی انجام ندادند و خود دندانپزشکان باید تجهیزات لازم را از شرکت‌های مورد نظر تهیه می‌کردند.


احمدی نیا ادامه داد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا برخی از شرکت‌ها غیر فعال شدند و این موضوع باعث شد تا دندانپزشکان به سختی مواد لازم را تهیه کنند و یا اگر هم تهیه می‌شد با قیمت‌های چندین برابری به دست می‌آمد.


۲۳ فروردین روز گرامیداشت داندان پزشک است.


انتهای پیام/چ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.