سرانه کتاب و کتابخانه های کبودراهنگ بالاتر از میانگین کشوری

فرماندار کبودراهنگ گفت: سرانه کتاب و کتابخانه شهرستان کبودراهنگ با داشتن ۱۲ باب کتابخانه از سرانه استانی و کشوری بالاتر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت اله مهدوی، فرماندار کبودراهنگ گفت: در این شهرستان ۱۲ باب کتابخانه عمومی وجود دارد و سرانه کتابخانه برای هر ۱۰۰ نفر ۳ متر مربع است.

او با بیان اینکه سرانه کتابخانه های شهرستان بالاتر از میانگین استانی و کشوری است افزود: ۴ هزار و ۹۰۰ نفر اعضای این کتابخانه ها هستند که از میانگین استانی و کشوری بالاتر هست و در این کتابخانه ها منابع بیش از ۱۲۵ هزار جلد کتاب است.

فرماندار کبودراهنگ ادامه داد: امسال با شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های کتابخانه‌ها بصورت مجازی فعالیت می کنند و در شهرستان کبودراهنگ بیش از ۱۲ هزار نفر در مسابقات کتابخوانی شرکت کرده بودند که ۱ نفر برنده مرحله ملی و ۲۲ نفر برنده مرحله استانی شدند.


مهدوی اظهار داشت: ۳ کتابخانه روستای ویان و اکنلو و داق داق آباد شهرستان جز ۵۵ کتابخانه برتر کشور قرار گرفته است.

او از برنامه و خدمات جدید به دستیابی کاربران به بیش از ۱۲۵ میلیون مقاله فارسی و لاتین مقاله اشاره کرد و گفت:در زمان وضعیت زرد و آبی کرونا که اعضای کتابخانه‌ها حضوری مراجعه می کنند تمام شیوه نامه های بهداشتی در کتابخانه‌ها رعایت می شود و کتاب‌هایی که به خانه برده می شود در زمان برگشت یک هفته در کتابخانه قرنطینه قرار داده ایم.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.