باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

اجماع اصولی برای ۱۴۰۰؛ از رئیس عدلیه تا آقای رئیس، شاید هم آقای جناحین

در این گزارش به بررسی اجمالی گزینه‌هایی خواهیم پرداخت که موجب اجماع اصولگرایان خواهندشد.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جناح‌های سیاسی کشور کم‌تر از ۳۰ روز مهلت دارند تا بر روی گزینه‌های مطرح خود به اجماع برسند و در ۲۱ اردیبهشت‌ماه که زمان ثبت نام در انتخابات فرا می‌رسد دست پر حاضر شوند؛ اما سوالی که در ادامه پیش می‌آید این است که اصلاح طلبان و اصولگرایان بر روی چه گزینه‌هایی به اجماع خواهند رسید آن هم در شرایطی که فرصت کمی تا ثبت نام باقی مانده است.

مردی که همه راه‌های اجماع به او می‌رسد

کم‌تر اصولگرایی را می‌توان پیدا کرد که از او سخن نگوید، نامی که بیش از بقیه نامزدها بر سر زبان‌هاست و جناح راستی‌ها جملگی متفق‌القول اند که اگر در کارزار انتخابات ۱۴۰۰ به عنوان نامزد شرکت کند، حرفی از اختلافات درون جناحی باقی نخواهد گذاشت. سید ابراهیم رئیسی فردی است که از مدت‌ها پیش به عنوان اصلی‌ترین گزینه وحدت اصولگرایان مطرح است، اما هر بار در مقابل درخواست‌ها برای حضور در جلسات انتخاباتی گفته که قصد شرکت در انتخابات را ندارد. آخرین درخواستی که با جواب منفی رئیس قوه قضائیه روبرو شد دعوت جمعی از اعضای مجلس خبرگان برای برگزاری جلسه خصوصی درباره موضوع انتخابات ۱۴۰۰ بود که او به دلیل اطلاع از موضوع جلسه، ضمن تشکر شرکت در این جلسه را نپذیرفت.

منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان هم درباره موضع شورای وحدت نسبت به اعلام نامزدی رئیسی گفت: ما به مردم پیشنهاد می‌کنیم که سید ابراهیم رئیسی نامزد پاکدست و قابل اعتماد برای کشورداری است. قبل از ورود رئیسی به قوه قضائیه، مردم نسبت به مبارزه با فساد و اینکه جلوی دزدی‌ها و حرام خواری‌ها و پلشتی‌ها گرفته شود کاملا ناامید شده بودند، اما وقتی رئیسی به قوه قضائیه رفت یک بارقه امیدی در میان مردم ایجاد شد.

او همچنین در بخشی از صحبت‌های خود تاکید کرد که کماکان آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی اولویت اول شورای وحدت برای ریاست جمهوری سیزدهم است.

اجماع اصولی برای ۱۴۰۰؛ از رئیس عدلیه تا آقای رئیس، شاید هم آقای جناحین

علیرضا خجسته‌پور قائم مقام حزب جامعه اسلامی مهندسین در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت جریان اصولگرا برای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم و صحبتی که از قول محمدرضا باهنر منتشر شده مبنی بر اینکه احتمالا رئیسی به انتخابات وارد نشود گفت: این صحبت مربوط به دیدار باهنر و رئیسی در مجمع تشخیص مصلحت نظام بود که در آنجا سید ابراهیم رئیسی اعلام کرده بود که قصد وارد شدن به انتخابات ریاست جمهوری را ندارد.

او درباره اینکه اگر آیت‌الله رئیسی وارد انتخابات نشود چه خواهد شد؟ اظهارکرد: اگر وی وارد نشود ممکن است که ایجاد وحدت در جریان اصولگرا کمی سخت شود، اما همه تلاش ما این است که در نهایت به آن وحدت حداکثری دست پیدا کنیم و به همین سبب هم شورای وحدت اصولگرایان اقدامات خود را جلو می‌برد، کمیته‌هایش تشکیل شده و شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب هم به همین صورت اقدامات خود را انجام می‌دهد تا در نهایت به آن وحدت حداکثری خود دست پیدا کند.

حسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز هم درباره عدم نامزدی سید ابراهیم رئیسی گفت: الان ساختار به گونه‌ای شده که اگر یک نامزد مورد توافق همه باشد وحدت شکل خواهد گرفت؛ برای مثال بر روی نام رئیسی این وحدت وجود دارد، اما اگر او حضور پیدا نکند ما دچار یک سری رقابت درونی در بین اصولگرایان خواهیم شد.

چه گزینه‌هایی موجب وحدت اصولگرایان خواهند شد؟

همچنین حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به کمپین مردمی ایجاد شده برای دعوت از سید ابراهیم رئیسی به عرصه انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم گفت: استقبال مردمی از وی بسیار زیاد بوده و این موضوعی است که در نظر سنجی‌ها هم به وضوح آشکار است و حتی امروز کمپین‌های خودجوش مردمی هم برای حمایت از آیت الله رئیسی در سطح کشور در حال انجام فعالیت هستند؛ اصولا چنین افرادی دلشان برای مسئولیت لک نمی‌زند؛ الان مسئولیت فعلی رئیسی هم بسیار مهم است و اگر بخواهد مسئولیت مهم‌تری را هم بپذیرد مستلزم این است که درخواست عمومی از سوی جامعه به صورت خودجوش در این زمینه برایش صورت بگیرد. امروز مردم به سبب شرایط بد گذشته به دنبال کسی هستند که بتواند مشکلاتشان را حل کند و به این سبب درصدد هستند تا سید ابراهیم رئیسی به میدان بیاید.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در جایی دیگر مدعی شده است که اصولگرایان تا روز ثبت نام منتظر اعلام نظر سید ابراهیم رئیسی می‌مانند و این روز ثبت نام است که تکلیف را مشخص می‌کند.

اما و اگر‌های ورود آقای رئیس

گزینه دومی که می‌تواند بعد از سید ابراهیم رئیسی تا حدی موجب وحدت اصولگرایان شود محمد باقر قالیباف رئیس قوه مقننه است. او که پیش از این در انتخابات ریاست جمهوری سال‌های ۸۴ ، ۹۲ و ۹۶ نامزد شده بود حالا می‌تواند به یکی از شانس‌های اصولگرایان در انتخابات ۱۴۰۰ بدل شود؛ هر چند که محسن پیرهادی عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی در حساب کاربری خود از عدم نامزدی قالیباف سخن گفت و نوشت: قالیباف در پاسخ به توصیه‌ها برای نامزدی در انتخابات ۱۴۰۰ گفت که برمجلس تمرکز داشته و بنای حضور ندارد؛ نیرو‌های انقلاب تلاش کنند ظرفیت خود را متمرکز بر موفقیت گزینه واحد کنند.

اما به نظر می‌رسد در صورت عدم حضور سید ابراهیم رئیسی در عرصه انتخابات فردی که بیشتر از گزینه‌های دیگر اصولگرایان موجب اجماع می‌شود محمدباقر قالبیاف خواهد بود.

اجماع اصولی برای ۱۴۰۰؛ از رئیس عدلیه تا آقای رئیس، شاید هم آقای جناحین

ناصر ایمانی فعال اصولگرا درباره جایگاه قالیباف به عنوان نامزد ریاست جمهوری گفت: بعد از سید ابراهیم رئیسی، محمدباقر قالیباف از گزینه‌هایی مطرح در اصولگرایان است، قالیباف می‌تواند عامل وحدت آفرین میان اصولگرایان باشد، البته نه به اندازه رئیسی. بعد از قالیباف هم افرادی که به عنوان گزینه‌های پیشنهادی هستند در یک سطح قرار دارند و از لحاظ ایجاد وحدت در میان طیف تفاوتی با یکدیگر ندارند.

همچنین مجتبی شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی درباره اجماع اصولگرایان اظهار کرد: با متکثر شدنِ نامزد‌ها جبهه اصولگرا موفق نخواهد شد و اگر گزینه‌ها تقسیم شوند امکان موفقیت کم می‌شود؛ چهره‌هایی که در عرصه انتخابات از جبهه اصولگرایان حضور خواهند یافت سید ابراهیم رئیسی، محمدباقر قالیباف، سعید محمد، سعید جلیلی و محسن رضایی هستند و مردم به برخی از این افراد اقبال بیشتری دارند، چرا که به تناسب موقعیت‌هایی که داشتند در فساد ستیزی و پرچم داری عدالت خودشان را به خوبی نشان داده اند، اما باید اجازه دهیم به زمان ثبت نام نزدیک‌تر شویم تا ببینیم کسانی که مستقیما اعلام نکرده‌اند آیا وارد عرصه می‌شوند یا خیر؟

چه گزینه‌هایی موجب وحدت اصولگرایان خواهند شد؟

سید حسن نقوی حسینی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که اگر محمدباقر قالیباف نامزد ریاست جمهوری نشود، اصولگرایان چه جایگزینی دارند؟ گفت: به شرطی که خود قالیباف صراحتا اعلام کند که نامزد نمی‌شود نه اینکه اطرافیان او بگویند؛ نزدیک‌ترین فردی که منجر به اجماع اصولگرایان می‌شود سعید جلیلی است و حضور او در انتخابات نتیجه خوبی را رقم خواهد زد. بعد از محمد باقر قالیباف تقریبا دیگر نامزد‌ها را از لحاظ ظرفیت اجماع سازی می‌توان در یک سطح دانست.

چهره‌ای که می‌تواند موجب اجماع جناحین شود

برخی اصولگرایان بر این باورند چند سالی است که از مشی اصولگرایی فاصله گرفته و بعضی اصلاح طلبان معتقدند که او اصولگرایی است که بیشتر به اعتدالیون نزدیک‌تر است؛ تنها چهره‌ای که می‌تواند موجب اجماع بخشی از اصولگرایان و اصلاح طلبان شود علی لاریجانی است، سیاستمدار محافظه کاری که از مقبولیت نسبی بین جناح‌ها برخوردار است.

سیدحسین نقوی حسینی نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی و فعال اصولگرا درباره نامزدی علی لاریجانی گفت: یک نقل قولی از آقای لاریجانی شنیدم که ایشان جایی مطرح کرده و گفته اگر سید ابراهیم رئیسی بیاید دیگر نیازی به حضور من نیست. با این اوصاف اگر آیت‌الله رئیسی نامزد شود به نظرم تکلیف انتخابات ریاست‌جمهوری روشن است.

اجماع اصولی برای ۱۴۰۰؛ از رئیس عدلیه تا آقای رئیس، شاید هم آقای جناحین

همچنین این نماینده پیشین مجلس با اشاره به جایگاه علی لاریجانی اظهارکرد: علی لاریجانی یک رجل سیاسی است، ولی اینکه چقدر مورد اقبال قرار بگیرد معلوم نیست؛ بالاخره در رقابت‌های انتخاباتی دو عامل مهم است، یکی اقبال پایگاه اجتماعی و دوم اجماع جریانات سیاسی بر روی آن فرد؛ لاریجانی زیرک‌تر و باهوش‌تر از این حرف هاست که بدون برنامه ریزی و مشاهده همه جوانب وارد انتخابات شود؛ او به دنبال این است که در صورت اجماع همه جریانات وارد رقابت‌های انتخابات شود؛ اما نزدیک‌ترین جریان سیاسی و انتخاباتی به او جریان اعتدال‌گرایان است.

منصور حقیقت پور مشاور سابق علی لاریجانی رئیس سابق مجلس شورای اسلامی هم درباره ادعای نامزدی علی لاریجانی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: لاریجانی نه نشست انتخاباتی داشته و نه اراده‌ای برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری به عنوان نامزد دارد.

محمد عطریانفر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی درباره نظر طیفی از کارگزاران نسبت به علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰بیان کرد: امیدواریم این اتفاق رخ ندهد. اگر چه من جناب علی لاریجانی را شخصا و به صفت فردی انسان صالح و شایسته برای پذیرش مسئولیت ریاست جمهوری می‌دانم؛ اما به هر حال او اصولگرا است و تجربه خود را در بستر اصولگرایی طی کرده است.

وی ادامه داد: دلیل تمرکز روی نام علی لاریجانی به دلیل شرایط اعمال شده نهاد‌های ناظر بر نامزد جبهه اصلاحات است. در شرایطی که اصلاح‌طلبان از معرفی نامزد ذاتی خود محروم شوند، طبیعی است به سمت تصمیمات دیگر و انتخاب از میان نیرو‌های دیگر برویم و کسی که مواضع رفتاری‌اش به ما نزدیک‌تر باشد مورد انتخاب قرار دهیم. علی لاریجانی در چنین شرایطی از جمله چهره‌هایی است که می‌توان روی او بحث کرد و تصمیم گرفت.

چه گزینه‌هایی موجب وحدت اصولگرایان خواهند شد؟

داریوش قنبری عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری دیگر اصلاح طلبی است که درباره کاندیداتوری علی لاریجانی اظهار کرد: لاریجانی اعلام کند اصلاح‌طلب است یا اعلام نکند، مواضعی که در سال‌های گذشته داشته او را به سمت اردوگاه اصلاحات آورده است و در این هیچ تردیدی نیست. من فکر می‌کنم لاریجانی هم قطعا با حمایت اصلاح‌طلبان می‌خواهد نامزدی خود را اعلام کند و خود را جدا از جریان اصلاحات نمی‌داند.

وی افزود: نامزد جریان اصولگرا مشخص است. در میان گزینه‌های اصولگرایان نامی از علی لاریجانی دیده نمی‌شود و نامی از او بر زبان نمی‌آورند؛ بنابراین من فکر می‌کنم قطعا او در جریان اصلاحات قرار خواهد گرفت و وارد انتخابات خواهد شد.

همچنین محمدصادق جوادی حصار عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی درباره احتمال رفتن جریان اصلاحات به سمت علی لاریجانی برای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم گفت: در عالم سیاست هیچ چیز غیر ممکن نیست؛ اما من بعید می‌دانم که این اتفاق به راحتی رخ دهد، یعنی عوامل مختلفی باید دست به دست هم دهند تا این اتفاق بیفتد.

او ادامه داد: از جمله این اتفاقات این است که جریان اصلاح طلب باز هم رفتاری که در دوره روحانی نسبت به آن‌ها شد را دوباره ببیند که البته من خیلی بعید می‌دانم که این اتفاق تکرار شود.

اصولگرایان و راه ناهموار وحدت

تجربه نشان داده است که اصولگرایان سخت تر از اصلاح طلبان به وحدت دست پیدا می‌کنند؛ مخصوصا که حالا دو حرکت را آغاز کرده اند، یک حرکت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و دیگری شورای وحدت اصولگرایان به رهبری جامعه روحانیت مبارز. البته به غیر از این دو حرکت باید جریان جبهه پایداری را هم به آن اضافه کرد.

ناصر ایمانی فعال اصولگرا هم در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جبهه پایداری و تصمیمات این جریان تصریح کرد: جبهه پایداری به طور رسمی و روشن به هیچ کدام از این دو حرکت نپیوسته است، اگرچه هماهنگی جبهه پایداری با اصولگرایان بیشتر شده است، اما این جبهه به صورت رسمی در هیچ کدام از این تشکل‌ها حضور ندارد؛ آن‌ها منتظر هستند تا نامزد‌ها قطعی‌تر شوند و بعد موضع خود را در مسئله ائتلاف با اصولگرایان بیان کنند.

چه گزینه‌هایی موجب وحدت اصولگرایان خواهند شد؟
فعال اصولگرا بیان کرد: البته جبهه پایداری جایگاه خود را دارد، اما در صورت عدم ائتلاف تاثیر چندانی بر حرکت شورای ائتلاف و جامعه روحانیت مبارز نخواهد گذاشت؛ نکته قابل توجه این است که این انتخابات، انتخابات ریاست جمهوری بوده و با انتخابات مجلس متفاوت است، به همین علت جایگاه نامزد‌ها در وحدت بین گروه‌ها چه در جناح اصولگرا و چه در جناح اصلاح طلب نقش مهمی دارد.

حمیدرضا ترقی از اعضای حزب موتلفه اسلامی هم درباره وحدت اصولگرایان در انتخابات ۱۴۰۰ اظهار کرد: آنچه که مسلم است این است که تلاش برای رسیدن به اجماع درباره نامزد نهایی نیرو‌های انقلاب و اصولگرا همچنان ادامه دارد و فکر می‌کنم اصولگرایان بتوانند طی ۱۰ روز آینده به جمع بندی برسند. هر دو شورای وحدت و شورای ائتلاف، سازماندهی‌شان را در سطح کشور، گسترش می‌دهند. شورای وحدت و روحانیت با محوریت تشکل‌های سیاسی و شورای ائتلاف با محوریت تشکل‌های مردمی، تلاش کرده‌اند ظرفیت‌های موثر نیرو‌های انقلابیِ اصولگرا را تجمیع کنند. اگر این دو شورا بهم بپیوندند و متحد شوند می‌توانند ظرفیت کم نظیری به لحاظ سازمان رأی در کشور ایجاد کنند که در نتیجه نهایی انتخابا نیز تعیین کننده است.

تنها زمان است که مشخص می کند آیا اصولگرایان برسر گزینه‌ مشخصی به اجماع خواهند رسید یا نه آن هم در انتخاباتی که تا اینجای کار پر نامزد بوده است.

انتهای پیام/

امین پاکزاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
از آنجا که اصلاح طلبان بین مردم اعتباری ندارند و اینرا خود نیز میدانند تمایل دارند تا علی لاریجانی کاندید مورد نظر خود را در بین اصولگرایان جا بزنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
حجت السلام نبود مگه؟ اخبار میگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۹ ۲۷ فروردين ۱۴۰۰
سعید جلیلی آخرین گزینه اصولگرایان است ایشان انسان بزرگ و وارسته ای هستند ویک ضلع ازسه ضلع کاندیداهای اهل مشهد رضوی هستند از افتخارات سیاسی ایشان حضور در مساله هسته ای کشور است ولی متن سخنان جدید ایشان نشان می دهد که ایشان نسبت به گذشته پیشرفت محسوسی نداشته اند به این دلیل که متن سخنان ایشان کپی همان سخنان قدیمی چندسال پیش است واین رکود ایشان برای نامزدی ریاست جمهوری قابل قبول نیست ایشان بسیارساده وروان و هسته ای و تقریباًتقسیم بندی شده حرف می زنند ونامزدی خود رابه احترام وتعارفات دچار خدشه نموده اند واین بدین معناست که ایشان هم آمادگی روحی لازم برای ریاست جمهوری ندارند وشاید علت جانبازبودن ایشان باشدوشایدهم روحیه گذشت وایثارگری ایشان ولی ریاست جمهوری این تعارفات رابرنمی دارد وهرکس عزمش رابرای نامزدی محکم نموده باید خیلی محکم وبا اراده %۱۰۰ اقدام نماید. وبه نظر می رسد او یک معلم اخلاق باشعور وبا ادب تراست تا یک نامزد سمج وقوی ریاست جمهوری، او به نوعی دنباله رو مکتب شهید رجایی است و برای همین قدرت وجسارت کافی در روحیه ایشان دیده نمی شود، او درانتخابات امتحان داده و حضور مجدد او کاری را پیش نمی برد چون اصولگرایان با پیروی از یک بسته محدودیت سازی درحضور افراد ۳۲ سال است که پیروز انتخابات نشده اند و نامزد شکست خورده وتحمیلی برمردم تکرار شکست های گذشته است بنابراین تنها گزینه مشترک ومتحد بین اصولگرا و اصلاح طلب آقای لاریجانی است واصولگرایان چاره ای جز معرفی علی لاریجانی ندارند وکار از اجماع واین حرفها گذشته است و بعبارت آسانتر دست اصولگرایان خالی است وبرای همین چندین دهه بازنده انتخابات بودند این واقعیت است وشعار یا موضع مخالف داشتن نیست ودست اصلاح طلبان هم زیاد پرنیست ودلیل این مشکلات عدم آینده نگری در تربیت نیروهای جوان انقلابی در عرصه اموراجرایی وسیاسی کشوراست.بنابراین انتخاب جلیلی نمی تواند پیروزی را قطعی سازد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
نه اصولگرا نه اصلاح طلب فقط مردمی و انقلابی
سعید محمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۲۷ فروردين ۱۴۰۰
مردمی بودن از صفات بارز احمدی نژاد است .
اگر سعید محمد بتواند مثل احمدی نژاد در بین مردم به راحتی رفت و آمد کند ، بسم الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
آقای رئیسی و آقای قالیباف در مقام ریاست دو قوه قضائیه و مقننه دارن خدمات خوبی ارائه میدن و نیازی نیست کارشون رو رها کنند چون در اون دو قوه هم کار برای انجام زیاده
چرا از گزینه های اصولگرا ها آقای جلیلی رو توی خبرتون کار نکردین؟
ایشون هم سابقه خوبی در سیاست خارجی دارن و هم روحیه انقلابی در کار جهادی کردن و البته بسیار با ایمان هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
اقای رئیسی ک بر مسند قدرتی قوی تر دولت ک همان قوه قضائیه هست تکیه دادند و کاندید نمیشود
اقایان قالیباف و لاریجانی هم بین عموم طرفدار زیادی ندارند
چهره های جدید راهکار انتخابات جدیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
رییسی به درد نمی خورد...بهتره امثال سعید محمد بیایند روی کار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
حضرت امام خمینی(ره) سیرۀ رسول اکرم(ص) را چنین بیان می فرمایند: ‏

‏‏ «و رسول اکرم(ص) سیره اش این بود که از اوّل مقاتله می کرد با این اشخاص که‏‎ ‎‏می‏‏ ‏‏خواستند مردم را استثمار کنند، می خواستند مردم را استخدام کنند، بر اینها قیام کرد»
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
به خاطر خدا
*اگر هدف خدمت واقعی و دلسوزانه به مردم باشه جناب آقای رئیسی و جناب آقای قالیباف رئیس قوه های اصلی این کشور هستند و دلیلی به تغییر مکان و سمت نیست.
نا گفته نماند، خدا قوت، واقعا"در همین مدت کوتاه احساس خوبی از حضور قاطعانه و مثبتشان داریم
با درود به روح پاک امام و شهدا
*امام خمینی (ره) : من در میان شما باشم و یا نباشم به همه شما وصیت و سفارش می‌کنم که نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد...
در پناه حق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
بزرگترین خدمت خالصانه به کشور= جلوگیری از تکرار فجایع 92 و 96
اگر کسی اصولگرای در خط رهبری است باید به این فکر کنند که چطور می توان بر اساس تجربه تلخ این فجایع از تکرار آن پیشگیری کرد.
با آمدن دکتر سعید محمد حتی اگر به زعم برخی اصلح هم نباشد (که هست) و شانس رأی آوری بالایی که دارد این خدمت عظیم صورت خواهد گرفت.
در خط ولایت باشید و نه تشنه قدرت. همیشه اصلح رأی نمی آورد و گرنه رئیسی در سال 96 رأی آورده بود. صالح رأی آور بهتر از اصلح رأی نیاور است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
اصولگرایان اگر می خواهند بجای قدرت طلبی بزرگترین خدمت را به مردم و مملکت بکنند، باید کاری گنند که 8 سال خسارت بار گذشته به هیچ وجه تکرار نشه. برای رسیدن به این هدف فقط و فقط باید تفرقه کنونی فلاکت بار رو برای خدا و تبعیت از ولایت کنار بگذارند. افرادی چون سعید جلیلی، قالیباف، رضایی اگر هم اصلح تصور شوند اقبال عمومی و رأی آوری ندارند و قطعاً منجر به فاجعه رأی آوری سالهای 92 و 96 خواهند شد. پس آزموده را آزمودن خطاست. قطعاً اگر روی فرد جدیدی چون سعید محمد اجماع کنند احتمال پیروزی آنها بسیار بالاتر از افراد کهنسال و آزموده ای است که در دوره های گذشته علی رغم اصلح بودن رأی آوری نداشتند. شما را به خدا نگذارید با این تفرقه دوباره میدان را به دشمن بدهید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
به نظر می‌رسد برای کار اجرایی آقای سعید محمد وجلیلی بهتر باشند اکثریت بین این دو در حال تصمیم هستند البته آیت‌الله رئیسی بسیار محبوب هستند در بین مردم وجایگاهی شایسته دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
آیت ا... رئیسی بهتر است در قوه قضائیه بمانند و کارهای ناتمامشان را به سرانجام برسانند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
رهبر گفت ما یک کسی رو میخوایم که کار جهادی ( میدانی ) انجام داده باشه
کاملا مشخص هست چه کسی بود که طی سالهای گذشته هزاران پروژه رو افتتاح کرد و سازندگی کرد
Iran (Islamic Republic of)
۵۶
۱۷:۱۳ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
از فرمایش رهبری تفسیر به رای نفرمایید. ایشان مصادیق را بدون جهت دهی به هر شخصی بیان می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
مدیریت احرای پروژه با مدیریت سیاست های کلان کشورداری خیلی متفاوته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
به نظر تنها کسی که مناسبه برای ریاست جمهوری سعید جلیلی هست
بحث اخلاقی انقلابی اسلامی و ... یک طرف
ایشون 8 ساله با تشکیل دولت در سایه تمام ارکان دولت را میشناسن بار های جلسات تخصصی تشکیل دادن و ...

حداقل بهتر از خیلی هاست که شب انتخاب یهو می آیند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
تمامی اصلاح طلبان و لاریحانی که ۲۰ دقیقه کشور را به فنا داد یعنی روحانی دیگری یعنی فاجعه بزرگتری در کشور ،دوستان کشتی ایران با تدبیر روحانی به گل نشسته ، فقط و فقط رئیسی ،سعید محمد و یا جلیلی میتوانند این کشتی را به ساحل نجات برسانند و لا غیر ،ملت رنجیده ایران مراقب باشید که روحانی دیگری انتخاب نشود که ایران را آب میبرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
اگر آقای رئیسی بیاد متهم به تشنه قدرت بودن میشه و زحمات در قوه قضاییه هم زیر سوال می برند
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۶:۵۷ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
این حرف ،حرف اصلاحات است که می خواهند با القا کردن این حرف ها به ذهن مردم ایشان رای نیاورد مشابه همان کار ی که در انتخابات قبل کردند.سطحی نگر نباشیم
اگر ایشان نباشند یا بقیه رای نمی آورند یا تشنگان قدرتی مثل احمدی نژاد رای می اورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
اگر آقای رئیسی بیاد متهم به تشنه قدرت بودن میشه و زحمات در قوه قضاییه هم زیر سوال می برند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
محمود احمدی نژاد ok
Iran (Islamic Republic of)
سعید آتشی
۱۴:۴۱ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
چه زیبا می شود ریئس قوه قضائیه آیت الله رئیسی و رئیس مجلس قالیباف و رئیس جمهور هم مرد میدان عمل آقای سعید جلیلی باشه
حالم ز این خبر وتفرقه پراکنی بهم خورد
همه میدونیم بهریتن گزینه سعید جلیلی هست...
فقط خیلی می ترسند چرا...چون سعید جلیلی باج نمیده...#رای_من_جلیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
سعید محمد بهتره، جلیلی بیش از اندازه تند رو هست. البته نظر بنده اینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
سعید جلیلی امتحانشو پس داده و بنابراین بهترین گزینه هست ولی سعید محمد ممکنه مثل احمدی نژآد قدرت اونو تغییر بده سعید محمد به عنوان وزیر فعلا باید بیاد روی کار تا امتحانشو پس بده بعید نیست دشمن سرمایه گذاریش روی گزینه جوان سپاهی که بشه توش رخنه کرد باشه تا بعد با تغییر گام به گام به هدفش برسه اینو باید از افرادی که در سپاه کار می کنند و ایشونو می شناسند پرسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
الفاظی مثل تندرو ، رئیس جمهور نظامی... واژه هایی است ساخته وپرداخته ذهن بیمار اصلاح طلبان برای رو برگرداندن مردم از رقبای اصلح و کارآمدشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
نظامی فقط در پادگان و سرحدات برای امنیت فیزیکی کشور.
همه منتظر: تکرار می کنم باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
۵۶
۱۷:۱۸ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
نظامی فردی است از جنس همین مردم تنها فرقش با سایر رجل اینه که از جان گذشته است وگرنه اگر درک و قدرت اداره ی کشور رو داشته باشه عیچ ایراد معقولی بهش وارد نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
به قول محسن رضایی امیر کبیر در ابتدا امیر نظام بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
قابل توجه دوستان قالیباف و رییسی الان هر کدوم رییس یک قوه ای هستن و اگر میخوان خدمتی به مردم بکنن سعی کنن در همان قوه مشکلات را برطرف کنن تا مردم زندگی اسوده ای داشته باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
همیشه یه نفر جدید رییس حنهور میشه این را مطمئن باشید
قالیباف و رییسی کاندید نمیشن و اگر هم کاندید بشن برای رای اوردن نیست بلکه برای انصراف دادن به نفع یکی از کاندیدا های دیگه است
شما هم لازم نیست خبری در این رابطه پخش کنید
رییس جمهور بعدی کسی است که تا حالا سابقه شرکت در رای گیری انتخابات را نداشته باشه
احتمالا سعید محمد (یا محمد سعید اسم دقیقش را نمیدونم) خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
من به پرویز فتاح رای میدم کارش درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
فعلا تمرکزتان را بگذارید روی سعید محمد ریاست جمهوری برازنده اش هست.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۴:۱۵ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
کاش همین آقای رئیسی بیان واقعا خیلی قاطع هستنو با مردم رئوف و با ظالمها جبار . دیگه کسی جرئت نداره لات بازی در بیاره.
Iran (Islamic Republic of)
حیدر
۱۴:۱۲ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
به کوری چشم بعضی ها #رای_من_جلیلی
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۳:۵۷ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
نباید در رای دادن احساسی عمل کنیم و با حرف این و اون رای بدیم .مثل انتخابات قبلی به نباید به خاطر حرف ها به شخصی مثل آقای رئیسی رای ندیم
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۳:۵۶ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
40سال پیش نفوذی ها وارد نظام می شدند مثل بنی صدر
الآن هم نفوذی های زیادی وارد نظام شده اندوهستند
وحتی ممکن است از صافی شورای نگبهان عبور کنند
باچشم بصیرت انتخاب کنیم کسانی که همیشه برای انقلاب ونظام
از امتحان سربلندبیرون آمده اند.مثل آقای جلیلی وآقای ضرغامی وآقای رئیسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
من اون اشتیاق ۸ سال پیش رو تو چهره ایشون نمیبینم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
بی تعارف بگم ما به یک رضاخان طور نیاز داریم فردی که تمام فکرش معطوف به سازندگی و اتکای به داخل باشه. سعید محمد نیاز ایرانه. کاندیداهای دیگر در دوره های قبلی رای نیاوردن. جناب رییسی واقعا به شما در دستگاه قضاییه احتیاج داریم پس لطفا از سعید محمد حمایت کنید.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۳:۲۱ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
رضا خان؟حیف نباشه سرداری چون سعید محمد را با این لعیم مقایسه میکنید
Germany
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
خیلی جالبه همه نظر سنجی ها و سایتهای دیگه تقریبا 90 درصد سایتها مردم نظر دادن که رای نمیدیم ولی این سایت نظرات مخالف منتشر نمیکه و فکر میکنه مردم هم مثل خودش هستن نه بابا تو خودت ...... هستی عزیزم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
۹۰ درصد مردم میگن ما رای نمیدیم؟؟
اشتباه به عرضت رسوندن.
طبق آمار نشریه های خارجی و سایت توییتردیات در تلگرام ۶۷ درصد و در تویتر ۶۰ درصد و در اینستاگرام ۵۴ درصد گفتن ما را میدیم
من آمار دادم ۹۰ درصد شما از کجا هست دیگه خدا داند.
البته نباید از این بگذریم که رسالت یه رسانه اصلاح عقایده...
نظر دادن مال شبکه های مجازی هست که آمارشونو دادم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
فقط حضور احمدی نژاد می تواند انتخاباتی پر شور رارقم بزند.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۳۶ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
احمدی نژاد دیگه اون احمدی نژاد سابق نیست. 180 درجه تغیر کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
اگر آقای احمدی نژاد تغییر کرده پس حتماً بهش رای میدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
دوستان فکر نکنید فقط احمدی نژاد میتواند مشکلات را حل کند؛به این دولت نگاه نکنید این دولت فقط پیگیر بر جام بود و برای اجرائ اقتصاد مقاومتی اقدامی نکرد که اگر کرده بود ما الان از نظر اقتصادی هم ابرقدرت شده بودیم همانطور که از نظر نظامی ابرقدرت شده ایم چرا که بخش نظامی زیر نظر رهبر است پس به فرمایش امام خمینی توجه کنید که فرمودند: پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد ؛ راجع به نیروهای ولائی دکتر سعید محمد و دکتر جلیلی بیشتر تحقیق کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
باید متظر ماند که بینیم در منظره چه خبری است به کی رای بدهیم _ اینها همه باید بیاند در منظره که حق باکیه نه مثل انتخابات قبل کلید دست منه چرخ قفل کار میکنه که سرمان کلاه گذشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
در مناظره بجز وعده‌های غیرقابل اجرا حرف دیگری زده نشده و زده نخواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
بازم همون همیشگی ها؟!!!!!! کاش کسی پیدا میشد و حرف تازه ای می زد.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۵۲ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
اقایون اگر معتقد هستید برجام نفعی برای کشور نداشت تنها و تنها کسی که در زمان تصویب برجام معتقد بود اینطور نمیشود و این توافق محقق نخواهد شد، سعید جلیلی بود
لطفا یک دفعه فکر کنید
فقط یک بار
نها کسی که نه اصولگرایان میپذیرندش نه اصلاح طلبان همین ادمه
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۲:۳۵ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
چه ترکیب زیبایی
تولید: سعید محمد
پشتیبانی: محمد باقر قالیباف
مانع‌زدایی: سید ابراهیم رئیسی
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا
۱۲:۳۳ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
اگر هدف خدمت به مردم و منفعت شخصی نباشه هم جناب رئیسی هم قالیباف رئیس قوه های اصلی این کشور هستند و دلیلی به تغییر میز نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
این شخص و اون شخص نداره تا زمانی که به فکر ایران و ایرانی نباشن هیچ فایده ای نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
فقط پرویز فتاح
Germany
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
انتخاباتتتتتتتتتتت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
سعید محمد احمدی نژاد لاریجانی جزو گزینه ها نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۲۷ فروردين ۱۴۰۰
اتفاقا احمدی نژاد از گرینه های بسیار مهم ما مردم است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
گزینه های اصلی اصولگرا رئیسی قالیباف فتاح جلیلی ضرغامی
بقیه گزینه نیستن.درست تحلیل کنید.
Germany
ا
۱۱:۳۳ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
چرا یک چهره جدید مثل سعید محمد نمیاد اینها که همیشه میان چهل سال هست مدیریت کشور دستشون بوده که همیشه فساد رانت و پارتی هم زمانشون بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
دولت جوان انقلابي كه كارنامه موفق داشته به خصوص در توليد و اقتصاد فقط و قفط دكتر #سعيد_محمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
دولت جوان انقلابي كه كارنامه موفق داشته به خصوص در توليد و اقتصاد فقط و قفط دكتر #سعيد_محمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
سعید محمد بی طرفه خداروشکر، اسم اصلاح یا اصول روی کسی بیاد رای هایش میوفته
ماشاءالله از وقتی نیت کرده بیاد داخلی و خارجی دارند میزنند
دولت جوان انقلابی
Iran (Islamic Republic of)
پدرام
۱۱:۱۴ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
با سلام
اگر آقای رئیسی رئیس جمهور شود قوه قضائیه به کی سپرده شود ، تازه همه چیز داره رو روال میشه، تو را به خدا بیخیال شین تا در حوزه تخصصی خودش ادامه بدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
این حرف شما منطقی نیست آقای رئیسی به عنوان نیرویی پاک دست بهتر است درجایی فعالیت کند که تاثیر بسزایی در سرنوشت کشور دارد یعنی ریاست جمهوری البته افراد شایسته زیادی برای قوه قضائیه مطرح هستند که به موقع
علنی خواهد شد
عزم را جزم بباید کرد برای دولت ابراهیم بت شکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
از آدم های سیاسی خیری ندیدم آدمی مثل سعید محمد که هم جوان و هم مهندس هستش باید رئیس جمهور شه
Iran (Islamic Republic of)
علي
۱۰:۵۷ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
باسلام و احترام
لطفا علي لاريجاني را به عنوان گزينه معرفي نكنيد ملت ايران از سياسي بازي هاي او كم آسيب نديده است. چرا حرفي از آقاي جليلي زده نمي شود انساني مومن محقق و پيگير مسايل ملت ايران. باتشكر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
یک اشتباه بزرگی که دراصل نظام صورت گرفت این بود که هم آقای رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری دیر وارد شد وهم مردم اورا دیرشناختند وفرصت رای دادن را از دست دادند وامروز حسرت گذشته خوردن ارزشی ندارد وآقای رئیسی که در انعقاد سخن وکلام بسیارانسان صادق ومحکمی هستند در انتخابات نامزد نمی شوند. اما آقای قالیباف هم بخاطر سابقه انتخاباتی وکنار رفتن های مکرر به نفع دوستان هم حزبی وتکرار مکررات که به نوعی تدائیگر نداشتن اعتماد به نفس کامل است (گرچه ایشان اعتمادبه نفس زایدترهم دارند)درانتخابات گذشته درنزد مردم محبوبند ولی از دیدگاه شخصی ونه ازدیدگاه انتخاباتی بنابراین نامزدی آقای قالیباف هم مورد استقبال مردم نخواهد بود وپا درکفش تنگ ملت فرو نمی رود هرچند ایشان درهمان انتخابات هم رقابت خوبی داشتند ولی در زندگی گاهی فرصتها یکباربیشتر نصیب انسان نمی شود وتلاش برای جلب اعتماد مجدد مردم هم نشدنیست و هم خیری درآن نیست بنابراین قالیباف به دست خود، خودش را ازانتخابات حذف نموده وخود کرده را تدبیرنیست گرچه انسان باید حق بین باشد وبفهمد که هدف او از این کارها فقط خدمت صادقانه به مردم بوده ولی عامه مردم چنین چیزی رانمی پذیرند وفرق علم وجهل و خاص وعام درهمین جاها مشخص میشود .قالیباف خیلی انسان لایق وشایسته است و
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
احتمالا انتخابات بین جلیلی و ظریف
ملتی که تاریخ نخواند محکوم به ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎تَکرار آن است.
ظریف ولاریجانی یعنی آری به دولت روحانی
بهترین گزینه آقای سعید جلیلی هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
یکی بیاد اوضاع اقتصادی را درست کند بطور حتم مسلمان هست و اصولگرا و اصلاح طلب دیگر ی بازی شکست خورده هست
Iran (Islamic Republic of)
.....
۱۰:۴۰ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
لاریجانی اقبال بسیار کمی دارد .
قاضی زاده هاشمی هم کاندید شده و او هم اقبال اندکی دارد .
رامین مهمانپرست و غرضی هم احتمال رأی آوردنشان خیلی خیلی کم و ناچیز است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
آقایان ؛شما همین دو قوه را اداره کنید وسروسامان دهید ریاست جمهوری پیشکش.فقط دنبال میز عوض کردن هستید.قوه مقننه مهمترین نهاد کشور هست در اداره مجلس ناتوان شدی حالا نوبت قوه مجریه هست.همه بدبختی مردم از قوه مقننه هست با تصویب قوانین دست وپاگیر ومحدود کردن زندگی ورفاه مردم فقط به فکر منافع شخصی هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
این مجلس هنوز یک سال نشده که قدرت را بدست گرفته این قوانین دست و پاگیر که میگویی ریشه در تاریخ از زمان مشروطیت دارد
انشاءا... یک دولت پیرو ولایت از بین دکتر جلیلی یا دکتر سعید محمد انتخاب شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
اول مقاله گفتین منوچهر متکی؟؟؟...همون وزیر خارجه حاشیه دار احمدی نژاد که حین سفر به افریقا،برکنار شد؟ایشون الان سخنگوی اصولگرایانه؟بنظرم دیگه نباید دربست حرف حتی اصولگرایان رو هم باور و قبول کنیم
Iran (Islamic Republic of)
قهری
۱۰:۳۶ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
تجربه کاذی آیت الله رئیسی ثابت کرده ضمن اینکه شخصیتی هست که نه اصلاح طلبه و نه اصول گرا بلکه شخصیتی انقلابی و جهادی هست این رو هم ثابت کرده تا الان دست دزدان و مفسدان دولتی و یا منصوب به دولت چه از لحاظ نسبی و چه از لحاظ سیستم ادری را کوتاه کرده و یقینا وقتی به عنوان رئیس دولت که عالیترین مقام بعد از رهبر هست قرار بگیرد مانع رشــد فساد خواهد شد و طبیعتا در آن هنگام قوه قضایه کار سختی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۱۹ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
#رای_من_جلیلی
انقلابی که هنوز رنگ عوض نکرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
بدترین گزینه لاریجانی است، تفکراتش همان تفکرات شکست خورده هاشمی و روحانی است، ضمن اینکه خیلی هم اعصاب ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
کاملا درست است .حتی باعث تمام بدبختیهای ما از این شروع شده است وقتی برجام را نخوانده از طرف دولت بی تدبیر در مجلس تایید میکند وبودجه را در چندین سال بدون بررسی تایید میکند یعنی بدبختی
-
حسینی
۱۲:۴۴ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
واقعا تمام بدبختی ما از لاریجانیهاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
آقای ریسی میتواند از یکی از گزینه های اصولگرا حمایت کند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
فقط سعید محمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
فقط سعید محمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
سعید جلیلی خوبه ... لاریجانی که اصلا ... قالیباف هم برای مجلس خوبه
آیت الله رئیسی هم سطحش بالاتره بهتره وارد ریاست جمهوری نشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
دائما سعید محمد ان شاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
سعید جلیلی خوبه ... لاریجانی که اصلا ... قالیباف هم برای مجلس خوبه
آیت الله رئیسی هم سطحش بالاتره بهتره وارد ریاست جمهوری نشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناسم
۰۹:۴۴ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
ببینید اگر اقای رییسی بیاد احتمال رای وردنش خیلی بیشتره اگه دو باره بعضی ها شایعه نسازند پشت سر ایشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
این آقایان چند نفرند که می خواهند برای ۸۰ میایون ایرانی تعیین تکلیف کنند ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
بهداد
۰۹:۱۸ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
بهترین حالت اینه که جناب رئیسی بهتره که قوه قضاییه بمونه و قالیباف هم همون مجلس باشه و بهترین گذینه سعید محمد هست برای ریاست جمهوری ولا غیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
گل گفتی احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل م ۲۰
۱۴:۴۷ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
الان فقط محمود باید این ملت رو نجات بده ، قوه قضاییه و مجلس تقریبا نمره خوبی میشه بهشون داد به نسبت ادوار گذشته اگر همین ترکیب دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد بود شرایط مملکت خیلی خوب میشد شاید این ترکیب ۱۴۰۰ ایجاد بشه؟؟؟ البته اگر دستهای پلید بگذارند که این کشور یکم سر و سامان بگیره
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۹:۱۶ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
ریئسی همون کسی بود که چهار سال پیش میگفتند اون آدم کشه ، تو خیابونا دیوار میکشه ... چی شد؟؟؟ الان که قوه قضائیه دستشه تو کدوم خیابون دیوار کشید ، موهای کی رو قیچی کرد؟؟؟ ما چقدر ساده ایم که به راحتی طعمه دورغ پردازی رسانه ای میشیم...
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۹:۱۶ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
ریئسی همون کسی بود که چهار سال پیش میگفتند اون آدم کشه ، تو خیابونا دیوار میکشه ... چی شد؟؟؟ الان که قوه قضائیه دستشه تو کدوم خیابون دیوار کشید ، موهای کی رو قیچی کرد؟؟؟ ما چقدر ساده ایم که به راحتی طعمه دورغ پردازی رسانه ای میشیم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
چرا یک عده می خواهند آقای رییسی را که در قوه قضاییه خوب کرد و تخصص دارد از این قوه خارج کنند .شاید ترجیح میدهند مفسدان اقتصادی به چپاول بیت المال ادامه دهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
ایبابا لاریجانی؟!!!! ول کنین قحطی آدمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
#کلاه_وحدت
Iran (Islamic Republic of)
عدالت
۰۷:۵۴ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
دولت جوان انقلابی
سعید محمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
دولت بی تجربه ناپخته .
متاسفانه از رجل سیاسی نیستند و روی یک نفر دیگر اجماع کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
اگر جوان نیاید میگید چرا به جوانان اهمیت نمیدهید اگر جوان بیاید میشه بی تجربه ناپخته حتما باید دو دوره ریاست‌جمهوری داشته باشه تا بشه با تجربه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
حسن روحانی پیر فرتوت فرزانه خوب بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
الکی بزرگ ش نکنید این اقا چه تجربه ای مملکت داری داره ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
ناخدای کشتی ما با این همه تجربه هشت ساله کشتیش تو گل گیر کرده شما حرف از تجربه می زنید؟؟؟.اگه تجربه می توانست کشور رو از غرق شدن نجات بده وضع ما به این فلاکت نمی‌رسید!!!
آخرین اخبار