مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان:

۸۰ درصد آموزش مهارتی به صورت تقاضا محوری ارائه می‌شود

سواعدی گفت: با توجه به تغییر رویکرد آموزش فنی و حرفه‌ای ۸۰ درصد آموزش مهارتی در این سازمان به صورت تقاضا محوری ارائه می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالنبی سواعدی مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: مهارت به دو صورت است یکی مهارت آموزی رسمی که متولی آن آموزش و پرورش و آموزش عالی است و دوم مهارت آموزی کوتاه مدت یا غیر رسمی که متولی آن سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور است.

او افزود: فرایند مهارت آموزی در کشور برای تکمیل آموزش در مراکز آموزش رسمی در جهت تامین نیروی انسانی ماهر و متخصص است و هدف شورای مهارت آینده پژوهی برای مشاغل جدید و تغییر در روش‌های مهارت آموزی در جهت تربیت نیروی انسانی است.

سواعدی تشکیل شورای مهارت را نیاز توسعه اشتغال در شهرستان‌ها دانست و بیان داشت: این فرصت زمینه‌ساز شناسایی نیاز‌های واقعی و مورد نیاز بازار کار شهرستان و منطقه است که با همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های متولی امر مهارت‌آموزی شناسایی و مورد بررسی قرار گرفته و به آن‌ها پاسخ داده شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان تصریح کرد: با توجه به تغییر رویکرد آموزش فنی وحرفه‌ای ۸۰ درصد آموزش مهارتی دراین سازمان به صورت تقاضامحوری ارائه می‌شود و باید از ظرفیت تفاهمنامه‌های کشوری و استانی برای توسعه مهارت آموزی بهره مندشد.

این مقام مسئول گفت: توسعه مراکزآموزشی از لحاظ تجهیزات وایجاد مرکز خواهران باید مصوبه شورای برنامه ریزی شهرستان داشته باشد وفنی وحرفه‌ای آماده است در تهیه وتنظیم طرح توجیهی وپیگیری استان وسازمان با جدیت دنبال نماید.

او ادامه داد: هیچ محدویتی دراجرای آموزش مهارتی برای نیرو‌های مسلح وجود ندارد ومی توان در قالب آموزش در محیط واقعی کار ویا استفاده از ظرفیت مربیان پایور آموزش متناسب با نیاز را اجرا کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.