خوزستان رکورددار تولید محصولات کشاورزی خوزستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: رتبه نخست تولید محصولات کشاورزی در کشور از آن خوزستان است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خدارحم امیری زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: این استان با تولید سالانه ۱۷.۵ میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی، رتبه نخست تولید محصولات کشاورزی را در کشور دارد.

او با بیان اینکه این حجم تولید معادل ۱۳ درصد کل تولیدهای کشاورزی کشور است که البته استان ظرفیت تولید بیش از این میزان را نیز دارد، اظهار کرد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، تا ۵ سال آینده با اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری، توان تولید محصولات کشاورزی به ۲۷ میلیون تن نیز خواهد رسید.

امیری زاده بیان داشت: زراعت و دامپروری ۲ بعد کشاورزی هستند که به بخش زراعت به خوبی در استان توجه شده، ولی به بخش دامپروری پرداخته نشده و از تولید تخم مرغ تا شتر، موازنه منفی در این حوزه وجود دارد که زیبنده این استان نیست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه این استان گندم ۱۲.۵ میلیون نفر و برنج ۱۳ میلیون نفر را تامین می‌کند و ۴۵ درصد شکر کشور نیز در این استان تولید می‌شود، ادامه داد: همچنین رتبه نخست تولید ذرت پاییزه کشور از آن خوزستان است.

این مقام مسئول ادامه داد: ۶.۲ میلیون دام در خوزستان وجود دارد که از این میزان، ۲ هزار و ۳۰۰ هزار راس دام سبک است و حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار راس در بخش غیرصنعتی و عمدتا عشایری پرورش می‌یابند، همچنین با تولید سالانه ۴۵ هزار تن گوشت قرمز رتبه پنجم کشور را دارد که ۱۴هزار و ۵۰۰ تن آن دام سبک است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.