۸ مورد از فواید روزه که از نظر علمی اثبات شده اند

در مطلب زیر قصد داریم ۸ مورد از مزایای سلامتی روزه داری از نظر علم را به شما بگوییم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، تنها چند روز دیگر به آغاز ماه مبارک رمضان باقی مانده است. ما در اینجا قصد داریم ۸ مورد از مزایای سلامتی روزه داری از نظر علم را به شما بگوییم.

با وجود این که از گذشته روزه داری بخش مهمی از فرهنگ‌ها و ادیان بوده است، امروزه در جوامع مختلف روزه داری برای حفظ سلامتی محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است.

تحقیقات جدید نشان داده است که روزه داری می‌تواند مزایای مختلفی را برای بدن داشته باشد که از جمله آن‌ها کاهش وزن و بهبود عملکرد می‌باشد.

در ادامه ۸ مورد از فواید روزه برای سلامتی را به شما خواهیم گفت. البته توجه داشته باشید که در کنار روزه داری لازم است یک تغذیه صحیح را رعایت کید. در اینجا می‌توانید نکات تغذیه‌ای مربوط به روزه گرفتن را بخوانید.


بیشتر بخوانید


۱. چندین تحقیق علمی نشان دادند که روزه داری می‌تواند باعث کاهش مقاومت به انسولین شده و در نتیجه میزان قند خون را کاهش دهد.

۲. مطالعات علمی نشان داده اند که روزه داری می‌تواند باعث کاهش سطح التهاب شده و در نتیجه سلامت عمومی بدن را افزایش می‌دهد.

۳. روزه داری همراه با تغذیه صحیح می‌تواند سطح کلسترول و چربی خون را کاهش داده و همچنین فشار خون را تنظیم کند. همچنین می‌تواند باعث بهبود سلامت قلب شود.

۴. تحقیقات بر روی حیوانات نشان دادند که روزه داری متناوب می‌تواند ساختار و عملکرد مغز را ارتقا دهد. همچنین روزه گرفتن باعث می‌شود تا تولید سلول‌های عصبی افزایش یافته و عملکرد شناختی تقویت پیدا کند.

۵. روزه داری باعث افزایش متابولیسم و همچنین کاهش میزان کالری دریافتی شده که در نتیجه باعث کاهش وزن می‌شود.

۶. روزه داری با افزایش طبیعی سطح هورمون رشد (HGH) می‌شود. این هورمون در کاهش وزن، افزایش قدرت عضلات، افزایش متابولیسم و همچنین رشد بدن مؤثر است.

۷. مطافعات نشان داده است که روزه داری می‌تواند باعث افزایش طول عمر شود. تحقیقاتی که بر روی حیوانات انجام شد نشان داد که روزه داری تا ۸۳ درصد باعث افزایش عمر می‌شود.

۸. تحقیقات مختلف علمی نشان داده اند که روزه داری می‌تواند در پیشگیری و درمان سرطان مؤثر باشد. همچنین می‌تواند تاثیر شیمی درمانی، برای درمان سرطان را نیز افزایش دهد.

منبع:سایت طلا

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار