از آبگرفتگی فاضلاب تا سرقت درب منهول در آبادان

مدیر آبفای آبادان ساخت و ساز غیرمجاز را از عوامل آبگرفتگی فاضلاب در آبادان دانست.

مصطفی مهرانفر مدیر آبفای آبادان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،گفت: ساخت و ساز های غیرمجاز و قرار گرفتن منهول های اصلی در زیر ساختمان ها، از جمله عوامل آبگرفتی فاضلاب در شهرستان آبادان است که همین امر، رفع این آبگرفتگی ها را دچار مشکل کرده است.

او با اشاره به اینکه عمر مفید تعداد زیادی از خطوط فاضلاب در آبادان به پایان رسیده است، افزود: طرح توسعه،اصلاح و بازسازی این خطوط در برنامه کاری آبفای آبادان قرار گرفته و با پیگیری نمایندگان مجلس مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان به این امر اختصاص یافته است که از ابتدای خرداد امسال این عملیات در خیابان های ۶۰ به بعد کوی ذوالفقاری و ایستگاه ۷ تا ۱۲ در قسمت های شرکتی اجرایی خواهد شد.

مدیر آبفای آبادان افزود: علت نبود درب های منهول فاضلاب در برخی نقاط شهرستان آبادان،سرقت آن هاست و با وجود هزینه بالایی که جایگزین کردن آن ها برای آبفا دارد، روزانه بین ۳۵ تا ۴۰ درب منهول پلی اتیلنی که برای سرقت نیز ارزش مالی چندانی ندارند جایگزین میکنیم.همچنین در صورت اطلاع دادن شهروندان، ما عملیات جایگزینی را در مدت کمتر از ۲ ساعت انجام میدهیم.

علت قطعی آب در روستاهای اروندکنار و چوئبده

مهرانفر همچنین علت قطعی آب در روستاهای اروندکنار و چوئبده را اتصال یک خط جدید انتقال آب به شبکه اصلی خواند و گفت: با اطلاع قبلی به شهروندان در اروندکنار، آب به مدت ۲ ساعت قطع و مجددا وصل شد و در چوئبده نیز عملیات نصب آب شیرین کن از ابتدای هفته آینده آغاز می شود.

او در پایان زمان بهره برداری طرح آبرسانی به چوئبده را امسال خواند و گفت: با توجه به اعتبارات عمرانی ۵ درصدی که به این طرح اختصاص داده شد اما پیشرفت فیزیکی چشم گیری داشته و دوباره قرار است اعتباراتی روانه ی این طرح شود.

انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۰:۱۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
تو رو خدا یه فکری به حال این درب های منهول بشه .