ثبت نام ۵ هزارو ۸۵۰ نفر برای ششمین دوره انتخابات شورای روستا‌ها در اردبیل

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: تا پایان زمان ثبت نام ششمین دوره انتخابات شورا‌ی روستا‌ها و عشایر ۵ هزار و ۸۵۰ نفر ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهروز ندایی، رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: زمان ثبت نام در ساعت ۱۸ بعد از ظهر ۲۲ فروردین همزمان با سراسر کشور به اتمام رسید که در نهایت مقایسه با دور پنجم ۱۸۵ نفر بیشتر ثبت نام کردند.

او با بیان اینکه در این دوره تعداد ثبت نام کنندگان خانم ۱۴۲ نفر اعلام شده است افزود: این آمار احساس مسوولیت بانوان در روستا‌ها و همچنین مشارکت آن‌ها در عمران و آبادانی روستا‌ها و نیز وجود فضای دموکراتیک این دور از انتخابات را نشان می‌دهد.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل در رابطه با ثبت نام کنندگان مدرک تحصیلی این دوره از انتخابات در روستا‌ها تصریح کرد: در این دوره از انتخابات شورا‌های روستا‌ها و تیره عشایری ۲ نفر با مدرک تحصیلی دکتری، ۱۰۹ نفر مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد، ۴۵۶ نفر با مدرک تحصیلی کارشناسی و بقیه نیز دیپلم و دارای سواد خواندن نوشتن ثبت نام کرده اند که طبق آمار دارای تحصیلات بالا نسبت به دوره‌های گذشته هستند.

ندایی ادامه داد: در دوره قبل ۵۶ روستا در سطح استان ثبت نام کننده نداشته و انتخابات در این روستا‌ها برگزار نشد، اما در این دوره تعداد داوطلبین در کمتر از ۲۰ روستا به حد نصاب نرسیده است که این روستا‌ها هم بیشتر روستا‌های خالی از سکنه هستند.

او گفت: انتخابات شورای روستا‌ها و تیره‌های عشایری در یک‌هزارو ۵۸ روستای استان، ۲۸ خردادماه برگزار خواهد شد که در ۳۹ روستا انتخاب اعضا به تعداد پنج نفر و مابقی انتخاب اعضا به تعداد سه نفر می‌باشد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار