بنیاد مسکن خوزستان سقف مهربانی می‌سازد

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان گفت: احداث، بازسازی و مقاوم سازی مسکن شهری و روستایی و خسارت دیده از زلزله و آبگرفتگی‌ها از جمله اقدامات این نهاد است.

مسعود انصاریان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: ۲۱ فروردین ماه سال ۱۳۵۸ بنیاد مسکن و حساب ۱۰۰ امام خمینی (ره) بانک ملی با هدف کمک به تامین مسکن برای اقشار نیازمند جامعه راه اندازی شد.

او افزود: طی ۴۲ سال اخیر وظایف بنیاد مسکن توسعه پیدا کرد، اینگونه که در ابتدا فقط ساخت مسکن بر عهده این نهاد بود، اما هم اکنون عمران و مسکن روستایی، مسکن شهری، بازسازی‌های ناشی از حوادث قهری و طبیعی نیز به بنیاد مسکن محول شده است که ما نیز به عنوان عضوی از این نهاد عظیم درحال انجام وظیفه هستیم.

انصاریان با اشاره به طرح مقاوم سازی مسکن روستایی بیان داشت: در سال ۹۸، ۴ هزار و ۷۷۰ واحد را بازسازی کردیم، در سال ۹۹ نیز عملیات مقاوم سازی ۲ هزار و ۶۰۰ واحد دیگر را به سیستم بانکی معرفی کرده که کار بخشی از آن‌ها به پایان رسیده و تعدادی دیگر در دست اقدام هستند، همچنین طی پارسال ۱۸۰ خانوار دارای ۲ معلول را شناسایی کردیم و براساس تفاهم نامه‌ای که با کمیته امداد و بهزیستی استان منعقد شده، بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در ساخت مسکن به آن‌ها کمک کردیم.

پرونده منازل سیل زده بسته شد

این مقام مسئول درخصوص احداث مسکن برای خانواده‌های بی سرپرست تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در قالب طرح ایتام تصریح کرد: در این زمینه حدود ۳ میلیارد تاکنون هزینه شده، ضمن اینکه در رابطه با بازسازی‌ها نیز اقدامات زیادی در سال ۹۹ صورت گرفته است، به عبارتی دیگر پرونده بازسازی مناطق سیل زده بسته شد، ولی عملیات بازسازی و احداث واحد‌های خسارت دیده از آبگرفتگی‌های آذرماه پارسال همچنان ادامه دارد.

تداوم بازسازی منازل خسارت دیده از آبگرفتگی

انصاریان اظهار داشت: در جریان آبگرفتگی‌ها ۶ هزار و ۲۲۳ واحد دچار خسارت شدند که از این تعداد ۳ هزار و ۷۱۷ واحد احداثی و ۲ هزار و ۵۰۶ مورد آن‌ها تعمیری بودند که تاکنون ۵۳۶ میلیارد و ۱۹۵ میلیون ریال کمک بلاعوض به ۸ هزار و ۳۵۶ خانوار آسیب دیده اعطا شده است که احداثی‌ها باید با توجه به پیشرفت فیزیکی واحد‌ها می‌توانیم تسهیلات را پرداخت کنیم.

او با بیان اینکه احداث ۲ هزار و ۷۵ واحد مسکونی نیز آغاز شده، ادامه داد: بزرگترین پروژه بهسازی و احداث منازل خسارت دیده از آبگرفتگی‌ها در بندر امام خمینی (ره) است، با بازدید‌های انجام شده از سوی مسئولان کشوری و اعضای هیات دولت با توجه به وضعیت نامساعد سکونت این شهر و مناطق حاشیه‌ای مشخص شد که ۴ هزار واحد مسکونی نیازمند احداث هستند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.