با تغذیه سالم در ماه مبارک رمضان ویروس کرونا را به زنجیر بکشید

مدیر گروه تغذیه مرکز بهداشت یزد گفت: روزه داران در ماه رمضان سال ۱۴۰۰ که ویروس کرونا در کمین است توجه خاصی به تغذیه خود داشته باشند.

یوسف نقیایی، مدیرگروه تغذیه مرکز بهداشت یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: در ماه رمضان سال ۱۴۰۰ به دلیل وجود ویروس کرونا روزه داران باید هنگام سحر و افطار تغذیه سالمی داشته باشند.

او افزود: از موارد مهمی که افراد روزه دار باید به آن توجه داشته باشند تغذیه کافی در زمان سحر و افطار است.

نقیایی ادامه داد: روزه داران در ماه رمضان به فکر کاهش و افزایش وزن نباشند و با میزان مناسب غذا در هنگام سحر و افطار وزن خود را ثابت نگه دارند.

این مسئول بیان کرد: افراد روزه دار برای وعده غذایی سحر و افطار از موادغذایی دارای پروتئین مانند انواع گوشت ها، حبوبات و تخم مرغ استفاده کنند.

نقیایی عنوان داشت: برای جلوگیری از تضعیف سیستم ایمنی در مقابله با ویروس کرونا و افزایش وزن در مصرف زیاد قند‌های ساده مانند قند‌های موجود در نبات و شیرینی زولبیا و بامیه به خصوص در وعده افطار پرهیز شود.

او ادامه داد: روزه داران هنگام سحر و افطار از سبزیجات رنگی سرشار از ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها و دارای رنگ‌های قرمز، بنفش، نارنجی و زرد رنگ مانند گوجه فرنگی، کلم بنفش، هویج، کدوحلوایی و فلفل دلمه‌ای استفاده کنند.

نقیایی ادامه داد: مصرف سبزیجات در ماه مبارک رمضان سبب رفع تشنگی افراد در طول زمان روزه داری می‌شود.

 مدیر گروه تغذیه مرکز بهداشت یزد تصریح کرد: مصرف مکمل‌های ویتامینی و آهن در ماه مبارک رمضان با تجویز پزشک صورت گیرد، چون مصرف بی رویه این مکمل‌ها سبب آسیب به بدن می‌شود.

او گفت: مصرف مکمل‌ها در طول روزه داری سبب می‌شود سطح ایمنی بدن در مقابله با انواع بیماری‌های ویروسی افزایش یابد.

مدیر گروه تغذیه مرکز بهداشت یزد گفت: سبزیجات سبب سلامتی بدن انسان می‌شوند همچنین به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی باعث افزایش سطح ایمنی بدن در برابر ویروس‌ها می‌شوند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار