دغدغه‌های مرد طلایی در آستانه پارالمپیک؛

از اجاره سنگین خانه تا بی‌خبری از رکوردهایی که در قرنطینه جابجا می‌شود

قهرمان دو و میدانی پارالمپیک دغدغه‌های بسیاری برای موفقیت در پارالمپیک دارد اما امیدوار است با خوش‌رنگ‌ترین مدال به کشورش برگردد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علیرضا مختاری همامی، اصالتا اهل روستای همام از توابع بخش باغ بهادران شهرستان لنجان اصفهان و متولد دوم آبان ۱۳۵۶ است. در هشت‌ماهگی به فلج اطفال مبتلا شد و یک پا و یک دست او دچار معلولیت است. با این وضع به زندگی خود ادامه داد و سال ۱۳۷۲ در ۱۶ سالگی ورزش را به صورت جدی شروع کرد.

به وسیله یکی از دوستانش وارد تیم والیبال نشسته اصفهان شد و سال ۱۳۸۴ به علت معلولیت و نداشتن ظرفیت مناسب برای این رشته ورزشی، توسط نصرالله احدی پرست وارد رشته دوومیدانی شد.

علیرضا مختاری به خبرنگار ما گفت: از سال ۸۴ وارد رشته دوومیدانی شدم و در مسابقات ۲۰۰۶، که در اصفهان برگزار شد مدال برنز را کسب کردم. بعد از آن به مسابقات ۲۰۱۱ جمهوری چک اعزام شدم و در رشته پرتاب دیسک مدال نقره و رشته پرتاب وزنه مدال برنز را به دست آوردم.

او افزود: در بازی‌های آسیایی ۲٠۱۴ کره‌جنوبی در پرتاب وزنه و پرتاب دیسک دو مدال طلا به دست آوردم و در سال ۲۰۱۵ در مسابقات جهانی قطر مقام چهارم و سهمیه پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو را گرفتم، همچنین در سال ۲۰۱۶ در مسابقات آسیا و اقیانوسیه مدال طلای پرتاب دیسک را به دست آوردم و مدال نقره در پرتاب وزنه در مسابقات آسیا و اقیانو‌سیه را گرفتم.

قهرمان دوومیدانی پارالمپیک در ادامه گفت: در المپیک ۲۰۱۶ ریو شرکت کردم، اما به دلیل فوت مادرم، مقام چهارم را به دست آوردم و بعد از آن در مسابقات جهانی ۲٠۱۷ لندن شرکت کردم و در بازی‌های جاکا‌رتای اندونزی در رشته پرتاب وزنه و دیسک شرکت کردم و در پرتاب دیسک مدال برنز و در پرتاب وزنه، طلا گرفتم و رکورد جهان را شکستم. در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ لندن نیز با بی‌عدالتی مدال برنز گرفتم، اما سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را از آن خود کردم.

مختاری، با بیان اینکه کرونا شرایط سختی را برای تمرینات و مسابقات به وجود آورده است، عنوان کرد: بعد از ۲ ماه تمرین در اردوی کیش سال ۹۸، این اردو به علت شیوع ویروس کرونا، تعطیل شد و در شش ماه اول سال ۹۹، اردو‌ها به صورت غیر متمرکز برگزار شد و سالن‌های ورزشی به علت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بسته بود.

او در ادامه گفت: فعلا با شرایط سختی که ویروس کرونا به وجود آورده است و هزینه‌های بالای زندگی، در حال تمرین هستم و امیدوارم مسئولان به ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی توجه بیشتری کنند.

قهرمان دوومیدانی پارالمپیک، در خصوص توانمندی‌های اصفهان در پرورش ورزشکاران با استعداد، چنین عنوان کرد: ورزش استان اصفهان، ظرفیت بسیار زیادی برای پرورش ورزشکاران در سطح مسابقات پارالمپیک و المپیک دارد.

مختاری در خصوص سختی‌هایی که در زندگی‌اش با آن مواجه است عنوان کرد: من به عنوان ورزشکار و قهرمانی که برای کشور و استان اصفهان مدال، آورده‌ام و باعث نواخته شدن سرود جمهوری اسلامی ایران و افراشته شدن پرچم ایران در کشور دیگر شده‌ام نباید دغدغه هزینه‌های زندگی‌ام را داشته باشم و درگیر پرداخت کرایه خانه باشم.

او افزود: امیدوارم مسئولان برای موفقیت ما در مسابقات پیش‌رو از جمله المپیک و پارالمپیک و مسابقات آسیایی چین حمایت‌های ویژه‌ای صورت دهند. یک ورزشکار خودش به تنهایی نیاز به حمایت ندارد بلکه برای موفقیت ورزشکار، یک تیم برای او زحمت می‌کشند تا به جایگاه قهرمانی برسد.

قهرمان دوومیدانی پارالمپیک، درباره خبر نداشتن از وضعیت رقیبان بیان کرد: امسال با وجود محدودیت‌های کرونایی، با سختی‌های بسیاری روبرو هستیم و از رکورد‌های رقیبان‌مان خبر نداریم و نمی‌دانیم چه می‌کنند.

مختاری در ادامه بیان کرد: من همیشه جمله‌ای از مایکل‌فلپس، موفق‌ترین و پر مدال‌ترین ورزشکار المپیکی را سرلوحه خود قرار می‌دهم، به گفته او راز موفقیت آن است که همه اتفاقات خوب و بد را در ذهنمان تصور کنیم تا زمانی که در آن موقعیت قرار گرفتیم، خود را نبازیم.

او گفت: آرزو دارم سلامتی در جهان فراگیر شود و با کمک خدا، کرونا از سراسر دنیا رخت بربندد و مردم دنیا به ویژه مردم اصفهان، به آرامش خاطر برسند. امیدوارم ورزشکاران المپیک و پارالمپیک ایران، در تمامی رشته‌ها صاحب عنوان و مدال شوند و من با خوشرنگ‌ترین مدال به کشورم بازگردم.

قهرمان دوومیدانی پارالمپیک در انتها بیان کرد: از خانواده عزیزم، مربی‌هایم، هیئت جانبازان و معلولان اصفهان و اداره کل ورزش و جوانان استان تشکر می‌کنم.

ان‌شاالله بتوانم نتیجه‌ای شایسته ایران و استان عزیزم اصفهان، به دست بیاورم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.