وقتی سازندگان خارجی پاسخگو نیستند/ نیروهای داخلی شناور پایانه نفتی را به چرخه تولید بازگرداندند

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: یک تجهیز کاربردی شناور‌های ملکی با استفاده از توان متخصصین این شرکت و شرکت‌های دانش بنیان داخلی ساخته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عباس اسدروز مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران بیان کرد: اعتماد به توانمندی کارکنان این شرکت و شرکت‌های دانش بنیان داخلی و برداشتن موانع و فراهم آوری زمینه شکوفایی دانش و تخصص آنان، برگ زرینی دیگری را به وجود آورد تا شکست هرچه بیشتر تحریم‌های ظالمانه نمود پیدا کند و نیاز‌های صنعت نفت به دست متخصصین داخلی تامین شود.

او ادامه داد: عملیات تخصصی پهلودهی و جدا سازی شناورها در این شرکت با استاندارد روز دنیا به عنوان یک ماموریت محوله از سوی وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران عنوان کرد: یکی از شناور‌های این شرکت که وظیفه عملیات پهلودهی و جداسازی نفتکش‌ها و همچنین مقابله با حریق و انواع دیگر خدمات دریایی را بر عهده دارد به دلیل مشکل در سامانه کنترل سرعت، از مدار کار عملیاتی خارج شد.

اسدروز افزود: این شناور از نوع ASD دارای سامانه رانش از نوع Z/P بوده که به‌روزترین و جدیدترین سامانه شناور‌های یدک کشی در دنیا به شمار می‌رود و ساخت شرکت‌های ژاپنی است.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: پس از کارشناسی و عیب یابی از سوی مهندسین برق و ابزاردقیق اداره عملیات دریایی مشکل پیدا شد و با انجام اقدامات اولیه، شناور با ۶۰ درصد توان خود در مدار عملیاتی قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: برای درخواست تامین قطعه معیوب با شرکت سازنده ارتباط برقرار شد اما به علت وجود تحریم‌های ظالمانه بین المللی هیچ پاسخ مثبتیدریافت نشد و با توجه به اینکه خارج از سرویس بودن این شناور، مبالغ هنگفت هزینه اجاره شناور استیجاری به شرکت وارد می‌کرد، مهندسین و کارشناسان تعمیرات مدیریت‌های عملیات و تدارکات و امور کالا با همکاری یکی از شرکت‌های دانش بنیان اقدام به عیب یابی و مهندسی معکوس سامانه کنترل و مدارات الکترونیکی شناور کردند و طرح و ایده ساخت قطعه الکترونیکی SOFT DRIVE برای کنترل نوسان سرعت موتور اجرا شد و با صرف نزدیک به ۴۰۰ نفرساعت کارگروهی، تجهیز مورد نظر ساخته شد و شناور با توان ۱۰۰ درصد به مدار عملیاتی برگشت.

اسدروز تاکید کرد: با انجام این کار، از هزینه‌های هنگفت تعمیراتی و حضور تیم متخصص شرکت سازنده و همچنین هزینه روزانه اجاره شناور استیجاری جلوگیری و باعث شد که افزون بر ۲۰ میلیارد ریال صرفه جویی به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.