بسته اخبار حوادث قزوین امروز بیست و چهارم فروردین ماه؛

فوت مرد ۵۷ ساله بر اثر سقوط در گودال آسانسور/کاهش ۳۲ درصدی سرقت منزل در نوروز/کشف بیش از ۲ تُن کود شیمیایی قاچاق

مهم‌ترین حوادث قزوین امروز بیست و چهارم فروردین ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در بسته خبری بخوانید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، سرهنگ بهرام منصوری فرمانده انتظامی شهرستان البرز گفت: فردی ۵۷ ساله به دلیل نامعلوم از طبقه دوم ساختمان به داخل چاله آسانسور سقوط و به علت شدت جراحات وارده فوت کرد.

سرهنگ منصوری با اشاره به اینکه علت این حادثه در حال بررسی است از شهروندان خواست تا حین کار در ساختمان‌ها و نقاط مرتفع حتما از تجهیزات ایمنی استفاده کنند.

کاهش ۳۲ درصدی سرقت منزل در نوروز

فرمانده انتظامی استان قزوین از کاهش ۳۲ درصدی سرقت منزل در نوروز ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: در این مدت ۷۸۸ فقره سرقت کشف و ۵۰۷ نفر سارق و مالخر شناسایی و دستگیر شدند.

سردار ابراهیمی افزود: همچنین در این مدت بیش از ۵۰ هزار و ۱۱۰ نفر از شهروندان با پلیس مرکز فوریت‌های پلیسی تماس گرفتند و بیش از ۱۰ هزار و ۲۹۳ عملیات پلیسی در این زمینه اجرا شده است.

وی یادآور شد: مبارزه بی امان با سوداگران مرگ نیز یکی دیگر از اقدامات خوب پلیس استان در ایام نوروز بود که در اجرای این ماموریت‌ها، بیش از ۱۸۱ کیلوگرم مواد مخدر کشف شد و ۳۳۱ نفر از سوداگران مرگ، خرده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

وی گفت: با توجه به ارزیابی انجام شده در خصوص ضرورت فعالیت مراکز مشاوره و دوایر اجتماعی کلانتری‌ها در نوروز ۱۴۰۰، برابر برنامه ریزی انجام شده، مرکز مشاوره این فرماندهی و دوایر مشاوره کلانتری‌ها در ایام نوروز خدمات مرتبط را به متقاضیان ارائه و دوایر اجتماعی کلانتری‌های سراسر استان نیز به تناسب شرایط، خدمات مربوطه را به شهروندان ارائه کرده اند که در این ایام نیز ۳۷۸ مورد مشاوره به شهروندان به صورت تلفنی و حضوری ارائه شده است.

سردار ابراهیمی با بیان اینکه به منظور کاهش حوادث و سوانح ترافیکی، با بسیج تمام امکانات و همچنین بهره گیری از سیستم‌های هوشمند و الکترونیکی در حوزه محور‌های مواصلاتی و درون شهری سعی کردیم امنیت و انتظام ترافیکی را در کل جاده‌های درون و برون شهری استان برقرار کنیم خاطرنشان کرد:خوشبختانه در مجموع شاهد کاهش ۱۰ درصدی تصادفات منجر به فوت در حوزه پلیس راه و راهور بودیم.

فرمانده انتظامی استان قزوین، با اشاره به اینکه اقتدار، رعایت حقوق شهروندی، اخلاق‌مداری از خصوصیات بارز پلیس است، گفت: نیروی انتظامی با بکارگیری تمام توان عملیاتی و انتظامی خود در تامین نظم و امنیت شهروندان تلاش می‌کند و در این راه نیازمند همکاری و همراهی مردم در اجرای مختلف طرح‌های انتظامی ترافیکی هستیم.

اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی در قزوین

جانشین فرماندهی انتظامی استان گفت: به منظور پاکسازی نقاط آلوده و مقابله با توزیع کنندگان موادمخدر و دستگیری سارقان و مجرمان سابقه دار طرح ۳ روزه ارتقاء امنیت اجتماعی در مناطق آلوده و جرم‌خیز این استان قزوین به اجرا در آمد.

سرهنگ داود عبدالمالکی افزود: ماموران انتظامی با تشکیل تیم‌های عملیاتی و ایجاد ایست و بازرسی‌ها در نقاط مختلف موفق به دستگیری ۴۰ نفرسارق و ۱۰۱ نفر متهم به شرارت، قاچاق مواد مخدر شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان بیان داشت: توقیف ۳۱ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف و کشف ۳دستگاه خودرو سرقتی، ۴ کیلو و ۵۷۷ گرم انواع مواد مخدر، کشف ۲۵ مورد آلات و ادوات مصرف و توزین مواد مخدر، کشف ۲۴ قبضه سلاح سرد و گرم غیر مجاز، از دیگر توفیقات پلیس در این طرح بود.

کشف ۵۲ راس دام قاچاق در آوج

فرمانده انتظامی شهرستان آوج گفت: ماموران کلانتری ۱۱ این شهرستان حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به دو دستگاه وانت نیسان مشکوک شدند و در بازرسی از ان‌ها ۵۲ راس گوسفند فاقد مجوز حمل کشف کردند.

سرهنگ شهرام منصوری افزود: برابر اعلام کارشناسان امر ارزش احشام توقیفی در حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی آوج در پایان تصریح کرد: دراین رابطه دوستگاه خودرو نیسان توقیف و ۲ متهم نیز دستگیرشدند.

کشف بیش از ۲ تُن کود شیمیایی قاچاق در بوئین زهرا

فرمانده انتظامی بوئین زهرا گفت: ماموران پاسگاه انتظامی "محمد آباد" در حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور تزانزیت به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

سرهنگ حسین رشید تبار ادامه داد: ماموران در بازرسی از وانت توقیف شده ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم کود شیمیایی قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بوئین زهرا با بیان اینکه ارزش ریالی کود‌های کشف شده بالغ بر ۲۵۰ میلیون ریال است، افزود:در همین رابطه یک متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی به مقامات ذیصلاح معرفی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.