تپه های رنگی اشتهارد، اعجاز رنگ بر روی زمین+فیلم

تپه های رنگ به رنگ اشتهارد در دل کویر زیبا منطقه ای است که شاید معنای واقعی مداد رنگی را بتوان آنجا حس کرد و دید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، اشتهارد با داشتن رنگین کمانی بر روی زمین ، دامان خود را گسترده تا گردشگران در دل کوه های زیبایش تپه های رنگ به رنگش را به تماشا بنشینند.

تپه های رنگ به رنگی که  با جلوه گری مسحور کننده اش چشم های گردشگران را خیره می کند و  دیدگان شما را به مهد زیبایی طبیعی اش  فرا می خواند ،جایی که حتی مداد رنگی ها هم  در برابر تنوع رنگ هایش کم می آورند.

 وجود رنگ‌های قرمز، زرد، سفید و نارنجی چشم‌های انسان  را خیره می‌کند، رنگی بودن این تپه‌ها به دلیل ذرات فلز و سایر عناصر موجود  در خاک است که طی هزاران سال گذشته بر روی هم انباشته شده‌اند.

‌کویر اشتهارد یا قشلاق حسین‌خانی با تمام زیبایی هایش در شمال شهرستان اشتهارد و جنوب کرج در استان البرز قرار دارد و طول کویر ۶۰ کیلومتر و عرض آن در حدود ۲۰ کیلومتر است. 

حسین نعمایی، مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اشتهارد گفت: تپه‌های رنگی اشتهارد یک رشته کوه با مساحت تقریبی چهل کیلومتری است که از ماهدشت آغاز و تا بوئین‌زهرا ادامه دارد.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اشتهارد با بیان این که این تپه‌های رنگی بر اثر برش‌های سطحی از رشته‌ کوه یاد شده نمایان می‌شوند، افزود: لایه‌های مختلف و رنگ‌های متعددی در این منطقه وجود دارد که بر اثر گذشت زمان‌های بسیار بر روی زمین نقش بسته است.

نعمایی با تأکیدبر اینکه خاک‌های رنگی علیرغم زیبایی که دارند هیچ برتری نسبت به خاک‌های دیگر ندارند، گفت: این خاک‌ها که مارن نامیده می‌شود حاصل خیز نیست و بستری برای ایجاد فضاهای گیاهی روی این خاک وجود ندارد.

او با اشاره به شوری خاکمارن افزود: مواد معدنی مختلفی همچون نمک،روی، مس و منگنز در این خاک‌های رنگی وجود دارد که برداشت نیز می‌شود.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.