چرای دام زودرس در مهاباد ممنوع است

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: چرای زودرس دام قبل از ۱۵ اردیبهشت ماه در مراتع این شهرستان ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

مجید پاتو رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: طبق طرح ممیزی، چرای دام در مراتع تا ۱۵ اردیبهشت ماه ممنوع است، اما برخی دامداران شهرستان دام خود را به بهانه نداشتن علوفه به مراتع می‌برند.

پاتو با بیان اینکه در صورت تکرار، پروانه ممیزی آن‌ها نیز باطل می‌شود، افزود: با توجه به بارندگی‌های این فصل و گلی بودن مراتع، چرای زودرس دام باعث تخریب بیشتر مراتع و از بین رفتن گیاهان خوش خوراک در مراتع می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد در خصوص زیان‌های چرای زودرس دام‌ها در مراتع بیان کرد: استفاده از مراتع در این محدوده زمانی، باعث آسیب‌دیدن پوشش گیاهی و لگدکوب‌شدن مراتع می‌شود و این امر به طور مستقیم به زیان دامداران است.

پاتو گفت: برای حفاظت دقیق از عرصه‌های منابع طبیعی و اراضی ملی، حضور مردم در صحنه مهمترین رکن بوده و به همین علت سامانه ۱۵۰۴ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارشی‌های مردمی و رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در سطح منابع طبیعی مهاباد است.

او از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده تجاوز به حریم مراتع و عرصه‌های ملی به ماموران یگان حفاظت این اداره اطلاع دهند تا در اولین فرصت اقدام قانونی صورت گیرد و از تخریب این عرصه‌ها جلوگیری شود.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.