تحقق اشتغال ۸۰ درصدی زندانیان از اولویت‌های مهم امسال در خوزستان

مدیرکل زندان‌های خوزستان گفت: دستور ریاست قوه قضاییه بر این است که ۸۰ درصد زندانیان واجد شرایط در سال ۱۴۰۰ به اشتغال مولد مبادرت داشته باشند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، پژمان پروین مدیرکل زندان‌های خوزستان گفت: دستور ریاست قوه قضاییه و تاکید رئیس سازمان زندان‌های کشور بر این است که ۸۰ درصد زندانیان واجد شرایط در سال ۱۴۰۰ به اشتغال مولد مبادرت داشته باشند.

او افزود:  پارسال اشتغال زندانیان واجد شرایط از ۲۳ درصد به ۵۴ درصد رسید و با اراده جمعی و برنامه‌ریزی صحیح و البته شتاب منطقی در عملکرد‌ها و اتخاذ تدابیر درست باید در نیمه نخست امسال این هدف مهم سازمانی اجرایی شود.

پروین با اشاره به استفاده موثر از ظرفیت گروه‌های جهادی برای این توسعه اشتغال مولد و در آمدزا اظهار داشت: تولیدات زندانیان در زندان‌ها باید مبتنی بر نیاز بازار باشد، بدین ترتیب که محصولات تولیدی مورد نیاز جامعه بوده و یا صنایع دستی به عنوان محصولات فاخر مورد استقبال مردم قرار گیرد.

مدیرکل زندان‌های خوزستان تصریح کرد: بنیاد تعاون و و انجمن حمایت زندانیان که رسالتش در دوره تحول نظام قضایی کشور، اجرای سیاست‌های تربیتی و توانمندسازی زندانیان تعیین شده است؛ باید در این عرصه خصوصاً در آموزش فنون و مهارت‌ها به زندانیان و ایجاد زمینه‌های اشتغال مولد و اشتغال در اندرزگاه‌ها و ظرفیت‌های بیرون زندان، محسوس و ملموس باشد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.