کشف بیش از ۱۴ هزار ماسک غیرمجاز در قزوین

کارشناسان معاونت غذا و دارو علوم پزشکی قزوین در بازدید از بیمارستان ها، داروخانه‌ها و فرشگاه‌های عرضه تجهیزات پزشکی بیش از ۱۴ هزار ماسک غیرمجاز کشف کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، دکتر پیمان قجربیگی، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: بازرسان این معاونت از ۲۵ اسفند ۹۹ تا ۱۳ فروردین، ۳۸۶ بازدید در حوزه‌های غذا، آرایشی و بهداشتی، دارو و تجهیزات پزشکی انجام دادند.

وی افزود: ۵۱ مورد بازدید از بیمارستان ها، داروخانه‌ها و فرشگاه‌های عرضه تجهیزات پزشکی استان انجام که منجر به کشف ۱۴ هزار و ۳۵۴ عدد ماسک غیر مجاز و ضبط آن‌ها شد.

به گفته این مقام مسؤول، با توجه به شیوع موج چهارم بیماری کرونا، از ابتدای طرح، ۶۰ هزار و ۴۰۵ بسته دستکش لاتکس و ۴۰ هزار و ۹۱۸ عدد ماسک در بین مراکز درمانی توزیع شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: در حوزه مدیریت و نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، ۱۱۱ مورد بازدید از شرکت‌های تولید مواد غذایی و مراکز عرضه فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی انجام شد و ۳۶ مورد نمونه برداری انجام و به آزمایشگاه کنترل مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت ارسال شد.

وی ادامه داد: ۱۶۰ نمونه کالا و اقلام، به آزمایشگاه برای تایید صحت و سلامت کالا، تحویل شد.

دکتر قجربیگی با بیان اینکه اداره نظارت بر امور دارو و مخدر معاونت هم ۲۲۴ مورد بازدید از داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش دارو در استان داشت؛ گفت: ۱۴ مورد شکایت توسط هم استانی‌ها و ۲۹ مورد معرفی نامه برای دریافت دارو‌های خاص توسط کارشناسان این حوزه بررسی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.