مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان:

۸۰ درصد شغل‌های ایجاد شده در زنجان از طریق تسهیلات اشتغال خرد است

یوسفی گفت: پارسال بیش از ۸۰ درصد اشتغال ایجاد شده در این استان از طریق تسهیلات هدفمند در بخش اشتغال خرد و خانگی، حمایتی و روستایی بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، یوسفی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: فقط ۲۰ درصد فرصت‌های شغلی محقق شده در استان زنجان مربوط به تسهیلات بانکی مقیاس متوسط و بزرگ بوده است.

او افزود: در مجموع نزدیک ۷۰ درصد زمینه‌های شغلی جدید در استان زنجان از طریق مداخلات غیربانکی دستگاه‌های اجرایی از جمله تسهیل در صدور مجوز‌های کسب و کار و مداخلات سیاستی حاصل شده که نشان می‌دهد در صورت تمرکز و برنامه ریزی روی فعالیت‌هایی غیر از مسیر تسهیلات بانکی، امکان ایجاد فرصت‌های شغلی میسر خواهد بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: از ابتدای اجرای قانون توسعه اشتغال پایدار روستایی تاکنون  بیش از ۲۷۲ میلیارد تومان اعتبار بانکی با نرخ بهره ۶ درصد برای روستائیان استان زنجان پرداخت شده که زمینه ایجاد پنج هزار و ۱۹۸ نفر فرصت شغلی در این استان فراهم شده است.

یوسفی افزود: تاکنون و از سال اجرای قانون (۱۳۹۰) بیش از ۱۵هزار و ۷۹۳ فقره مجوز کسب و کار خانگی در استان زنجان صادر و بیش از ۵۱۹ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به شاغلان خانگی زنجان پرداخت شده است.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: پارسال در کنار اقدامات غیربانکی موضوع تبصره ۱۸ قانون بودجه، در مجموع بیش از ۱۵۸ میلیارد تومان تسهیلات بانکی نیز در قالب تفاهم نامه‌های دستگاهی ذیل تبصره ۱۸ کارسازی شده است که از این طریق در مجموع هزار و ۱۸۹ فرصت شغلی جدید ایجاد و از هزارو ۲۲۶ فرصت شغلی موجود صیانت شد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.