عراقچی از آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی در ایران خبر داد / اضافه شدن هزار سانتریفیوژ جدید به سایت نطنز / با قدرت در مذاکرات حاضر می‌شویم

معاون سیاسی وزارت امور خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته‌ای کشورمان از آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی از فردا (چهارشنبه) خبر داد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اداره کل دیپلماسی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، سید عباس عراقچی که برای ادامه گفت‌وگو‌ها و نشست کمیسیون مشترک برجام امروز به وین سفر کرده، از آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی از فردا (چهارشنبه) خبر داد.

عراقچی بیان کرد: هزار سانتریفیوژ دیگر با ۵۰ درصد ظرفیت بیشتر به ماشین‌های موجود در نطنز، علاوه بر جایگزینی ماشین‌های صدمه دیده، اضافه می‌شود.

عباس عراقچی در پاسخ به این سئوال که نشست کمیسیون مشترک برجام فردا آغاز می‌شود راجع به موضوعات این نشست توضیحاتی بفرمائید. گفت: نشست رسمی کمیسیون مشترک فردا یک مقدار با تاخیر برگزار می‌شود به علت اینکه ظاهرا یکی از اعضای هیئت اتحادیه اروپا تست کرونای مثبت داشته و لذا این هیئت ناچارا با یک مقدار تاخیر وارد می‌شوند، اما رایزنی‌های بین هیئت‌های مختلف از همین الان در حقیقت شروع شده است و مهم هم همین رایزنی‌های دو جانبه و چند جانبه به صورت غیر رسمی هست. ما این رایزنی‌ها و دیدار‌ها را شروع کردیم. جلسه رسمی هم فکر می‌کنم پس فردا برگزار بشود و امیدوار هستیم که در این دوره بتوانیم به یک جمع بندی برسیم انشاء الله.

عراقچی در ادامه افزود: در این دور از مذاکرات هیئتی ایرانی با قوت و قدرت کامل حاضر شده است. حادثه نطنز عزم ما را برای هم پیشرفت در عرصه هسته‌ای و هم پیشرفت در عرصه مذاکرات قوی‌تر کرده است. دست ما الان بر خلاف آنچه که ممکن است بعضی‌ها فکر بکنند در مذاکره بسیار پر‌تر است. ما دیروز اعلام کردیم به آژانس که یکهزار سانتریفیوژ جدید در نطنز نصب خواهد شد. این سوای پنج هزار و شصت تا سانتریفیوژ موجود هست که ممکن است حالا تعدادی صدمه دیده باشد که هنوز مشخص نیست چقدر در اثر این حادثه، آن‌هایی که جایگزین خواهد شد هیچی یکهزار تا هم بیشتر جایگزین خواهند آمار ماشین‌ها در نظنز بالاتر خواهند رفت و مهم اینکه با ماشین‌های قوی‌تر و با کارکرد بهتر نسبت به گذشته این کار انجام خواهد شد. یعنی در حقیقت حادثه ۲ روز گذشته باعث می‌شود که نظنز خیلی قوی‌تر و با سانتریفیوژ‌های بیشتر و پیشرفته‌تر به کار خودش ادامه بدهد. این را ما دیروز به آژانس رسما اعلام کردیم که این کار صورت خواهد گرفت.

عراقچی در ادامه تاکید کرد: امروز هم نامه دیگری به آژانس تحویل شد در زمان حضور من در وین که ما غنی سازی ۶۰ درصد را آغاز خواهیم کرد. غنی سازی ۶۰ درصد یکی از نیاز‌های ماست برای تولید بعضی از دارو‌های خاص. دارو‌های رادیو ایزوتوپ به اصطلاح. بعضی از این دارو‌ها احتیاج به مواد غنی شده تا ۶۰ درصد دارد توضیحات فنی اش را البته همکاران در سازمان انرژی اتمی خواهند داد، ولی ما امروز به آژانس اعلام کردیم که این کار صورت خواهد گرفت و ما از امروز غنی سازی را در سطح ۶۰ درصد هم البته در حد نیاز خودمان که برای دارو‌ها هست آغاز خواهیم کرد؛ و این کار هم به پیش خواهد رفت. فضای مذاکرات در چنین فضایی است که ترسیم کردم. ما با قوت و قدرت در مذاکرات حاضر می‌شویم هدف ما رفع کلی تحریم‌ها است. باید رفع تحریم‌ها به صورت کامل صورت بگیرد راستی آزمایی بشود و بعد ایران به تعهدات خودش باز خواهد گشت. این موضع ماست و بقیه اش بستگی به این دارد که طرف‌های مقابل چقدر بخواهند در مقابل این موضع منطقی از خودشان همراهی نشان بدهند. ما اینجا نیستیم که وقت خودمان را تلف بکنیم باید پیشرفت ملموس صورت بگیرد و ما در پایان این دوره از مذاکرات با یک جمع بندی بتوانیم به تهران برگردیم.

عباس عراقچی در پاسخ این سئوال که در حین مذاکرات و شروع مذاکرات و نشست کمیسیون برجام ما شاهد تحریم‌های جدید اروپا بودیم ما شاهد اقداماتی در نطنز بودیم و همچنین از سوی مقام‌های آمریکایی بار‌ها طی روز‌های گذشته شنیدیم که همه تحریم‌های آمریکا برداشته نخواهد شد. با این اوصاف آینده مذاکرات را شما به عنوان رئیس هیئت مذاکره کننده چگونه می‌بینید و آیا تغییراتی در سیاست‌های مذاکرات انجام خواهد شد یا خیر؟ گفت: در سیاست‌های مذاکراتی ما که تغییری صورت نگرفته و نخواهد گرفت. موضع ما کاملا روشن هست. ما البته یک دور مذاکره بیشتر نداشتیم در این دور هم امیدوار به جمع بندی هستیم. مواضع آمریکایی‌ها هر چه که باشد باید به آنچه که مطلوب جمهوری اسلامی ایران هست نهایتا نزیک بشوند.

وی در ادامه افزود: اتحادیه اروپا هم همینطور. اقدامی که اتحادیه اروپا دیروز انجام داد در اضافه کردن نام تعدادی از افراد و نهاد‌های ایرانی که در بین آن‌ها قهرمانان ملی جمهوری اسلامی ایران سرداران بزرگ ما هم حضور دارند یک اشتباه بزرگ و یک کار واقعا بی ارزش بود از نظر من. اروپا اصلا در موضعی نیست که بخواهد به دنیا درس اخلاق بدهد. در طول چند سال گذشته که تحریم‌های غیر قانونی آمریکا علیه ایران اعمال شد و خود اروپایی‌ها هم قبول داشتند که این تحریم‌ها غیر قانونی هست و خلاف حتی قطعنامه شورای امنیت است و قبول داشتند که مردم ایران خسارات دارند می‌بینند حقوق مردم ایران نقض شد در اثر این تحریم ها. دسترسی به دارو دسترسی به خیلی از نیاز‌های اولیه برای مردم محدود شد و شاید از بین رفت و بسیاری شاید از این قضیه لطمه دیدند هیچگاه اتحادیه اروپا نیامد حتی محکوم بکند چه برسد به اینکه بخواهد کسی را از مقام‌های آمریکایی یا از افراد آمریکایی که دست اندرکار این تحریم‌ها بودند بخواهد تحریم بکند.

عراقچی در ادامه تاکید کرد: بنابر این ما اصلا از اروپا نمی‌پذیریم که بخواهد به ما درس اخلاق بدهد بخواهد به ما درس حقوق بشر بدهد. سابقه آن‌ها بسیار خراب هست در این زمینه، ما هم در اعتراض و در واکنش به این اقدامی که اروپایی‌ها دیروز انجام دادند وزارت امور خارجه گفتگو‌های جامعی که بین ایران و اتحادیه اروپا جریان داشت و هر سال دو بار برگزار می‌شد ما این را تعلیق کردیم. از آن مهمتر همکاری‌های بین ایران و اتحادیه اروپا در حوزه تروریسم، مواد مخدر و پناهندگان که ۳ حوزه بسیار مهم است برای امنیت اروپا و برای امنیت منطقه البته این همکاری‌ها را هم به حالت تعلیق در آوردیم. اروپایی‌ها باید بدانند که با مردم ایران باید با زبان کرامت صحبت بکنند. این موضعی هست که ما در جلسات دو جانبه و چند جانبه‌ای که در روز‌های آینده خواهیم داشت هم به آن‌ها صراحتا خواهیم گفت. اینطور نیست که بتوانند از موضع غیر منطقی با ما صحبت بکنند و ما حتما اجازه نخواهیم داد که به این روش با ما بتواند مذاکره کنند.

عراقچی درباره اظهارات آمریکایی‌ها که می‌گویند همه تحریم‌ها برداشته نخواهد شد نیز گفت: آمریکایی‌ها در موضعی هستند که از نظر ما قابل قبول نیست. امیدوار هستیم که این موضع خودشان را در جریان مذاکراتی که با اروپایی‌ها و بقیه اعضای ۴ به اضافه یک خواهند داشت تصحیح بکنند. تا وقتی این موضع تصحیح نشود طبیعی هست که توافقی هم صورت نخواهد گرفت.

عراقچی در پاسخ به این سئوال که آیا این مذاکرات سقف زمانی دارد یا همینطور ادامه پیدا خواهد کرد نیز گفت: مسلما تا وقتی که مذاکرات مسیر صحیح خودش را طی کند ما در مذاکرات حاضر خواهیم شد. ما اینجا نیامده ایم که وقت تلف کنیم. اگر مذاکره در آن مسیری که ما می‌خواهیم برود جلو و ما بتوانیم سریع‌تر به فهرست تحریم‌هایی که آمریکا باید بردارد برسیم خوب طبیعی است که مذاکره ادامه پیدا می‌کند تا به این فهرست برسیم. اما اگر ببینیم همچین اراده و نیتی وجود ندارد خوب طبیعتا مذاکره ادامه پیدا نخواهد کرد. مذاکره قطعا محدود خواهد بود قطعا تا زمانی که منافع ما در آن تامین بشود ما در آن حضور خواهیم داشت و حاضر به بازی‌های مذاکراتی نخواهیم شد.

هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام از ۱۳ فروردین ماه به صورت برخط با حضور نمایندگان ایران و کشور‌های ۱+۴ آغاز شد و ادامه آن به صورت حضوری در وین ادامه یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
اگر ایران برای رادیو داروها و صنعت و کشاورزیة نیاز به غنی سازی 20 و یا 60 درصد دارد، چرا بایستی مطابق برجام 3.67 درصد تولید کند؟؟؟؟
بقیه را هم با قیمت گزاف از غربیها و چین و روسیه و ... بخرد؟؟؟
با اینکار کشور را هم محدود و هم وابسته می کنند و ارز کشور را خارج می کنند!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
کامبیز
۱۵:۲۵ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
خواستند جلوی پیشرفت هسته ای صلح آمیز مارو بگیرند با غنی سازی 60درصدی پوزه شونو به خاک مالیدیم گوشه ای از پاسخ به اقدامات خرابکارانه و خبیثانه اخیر بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
مردم بدبخت گرسنه اند. نون شب میخاهند. 60 درصد را چی کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
60% غنی سازی برای تولی رادیو دارو و برق استفاده میشه
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۵:۲۶ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
نون شب بچت تو آینده بستگی به این غنی سازی ها خواهد داشت جان دل الان دنیا داره به سمت هسته ای پیش میره انگار خوابین شما
Germany
ناشناس
۱۵:۴۹ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
از دهان مردم حرف نزن
خدا را شگر در ایران نعمت زیاده. اگر کارگر ساده هم باشی با درامدت می توانی
یک زندکی داشته باشی. ببین کجا داری اشتباه می کنی.
به ما دارو نمی دهند. و بیماران هم دارو می خواهند
و در ضمن موضوع غنی سازی %60 نیست در مقابل اینها باید ایستاد مگر نه
جایی برای خوابیدن هم نخواهی داشت
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۱۴ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
با همین منطق 8 سال پیش یه عده رای آوردن. نتیجه این شد که نه نون مردم درست شد و نه فناوری گسترش یافت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
باید تموم دستگاه هایی که خارج وارد شده است بررسی به مهندسیی مکانیک و الکترونیک و الکتروتکنیک سپرده شود دستگاه های خارجی قابل اعتماد نیستن بایستی پدافند غیر عامل با تمام ابعاد در سایتها بررسی شود تا اینده دوباره شاهد خرابکاریهای این چنینی نباشیم سانیتریفوزشهای خارجی با مواد منفجره وارد میشن با تمام ابعاد دستگاه را کالیبره ممیزی کنید دستگاهای قدیمی رو همچنین کنید چشم بسته اجرا نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
چشم قربان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۸ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
فعلا ک شما 8سال خوش بین ب این مذاکرات ومردم راشرطی کردید گزبان خودتان راهم بلدنیستید... بیچاره مردم بازتورم سنگین درراه است... علاج کارنگاه ب درون است نه..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۸ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
برجام مملکت رو نابود کرد.
شما برجام رو ایجاد کردید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۱ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
چرااینهمه غنی سازی!؟!! میخواهید چه کارکنید!؟!؟ این لجبازیها برای جیه!؟؟ پدرمردم رادرآوردید! ؟؟ به جهان هم میخواهیدزور بگویید!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
این وضعیت فعلیمان بخاطر گردن کج کردنمان میباشد ما در برجام به اشتباه تمام تعهداتمان را اجراء کردیم در حالی که باید طبق توصیه رهبر گام به گام پیش میرفتیم ما تمام گامهایمان را برداشتیم غربیها هم که اینرا دیدند گفتند حالا دیگر ما برای چه به تعهداتمان عمل کنیم؟ نتیجه هم شد وضع فعلی و باقی ماندن تمام تحریمها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
ترسوی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۵ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
متاسفم هرکی بره با دشمن مذاکره ای کنه که به ضرره مملکته اونا فقط به فکر خودشونن و دارن وقت کشی میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۰ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
باقدرت نمیخواه
Romania
ناشناس
۰۱:۱۴ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
من که نمی فهمم. مگر نطنز رو نترکوندند؟ سانتریفیوژ بدون برق مستقیم و هم بدون باطری که اون هم به گفته متخصصین تخریب شده , که نباید بچرخه. وگرنه میشه فوکوشیمای ژاپن که به علت قطعی برق خنکسازی ساتریفیوژها امکان نداشت که شد اون.
Iran (Islamic Republic of)
فرزندان با تعصب ایران
۰۱:۰۱ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
غنی سازی صد در صد هم حق ماست چرا که ممکن است برای مصارف پزشکی و صلح آمیز هم نیاز شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۸ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
حتی غنی سازی صد در صدی هم اگر مصارف صلح آمیز و پزشکی داشته باشه حق ماست و هیچ ابایی از تولید آن تا رفع تحریمها نباید داشته باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
همه سانتریفیوژ ها باید از مدل IR9 جایگزین بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
فیلم گاندو هم خیلی قشنگ بود.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۰:۱۱ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
به امید روزی که با یاری خداوند متعال، و پیشرفت ۲۰۰ درصدی بینی همه ی دشمنان منطقه رو به خاک بمالیم، آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
مذاکره کافیه اخه چقدرمذاکره . مذاکره ایکه نفعشو امریکایا
میبرن وبرای ایران هیچ نفعی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
واقعا از ته دل خوشحالیم که 60 درصد شد با اونها باید با زبون زور و قدرت اقدام کرد هر چقدر بالاتر ببریم حتی از 60 اون وقت ترسشون بیشتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
میشه یکی برای من توضیح بده 60 درصد به درد چی میخوره
فقط بخاطر بخشی از نیازهای دارویی !!!!!!!!
یعنی همه ما فدای چند بیمار میشویم؟؟!!!
یا اینکه اهداف دیگه ای....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
جناب 23:48اگر یکی از آن بیمارها پدر و مادر و خواهر و برادر خودت بود باز این حرف را میزدی برای امثال شما متاسفم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
شاهنامه آخرش خوشه
Iran (Islamic Republic of)
بسیجی
۲۳:۴۷ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
سلام و ادب، جناب عراقچی عزیز، کشورهای اتحادیه اروپا به فرمایش رهبر، آویزان آمریکا هستند. آمریکا هم که فعلاً در این جمع نیست و می خواهد با کمترین هزینه به این جمع برگردد( آمدن نخست وزیر کره به تهران ). اسرائیل و عربستان هم برای حواشی داستان. از طرفی رفع همه تحریمها از عهده رئیس جمهور آمریکا خارج است و تجمیع رأی نمایندگان سنا را می خواهد، پس اگر باد موافق بوزد،حداقل زمان لازم جهت خواسته ایران یکی دو سال هست.
اولاً با توجه به حفظ کرامت ملت ایران پسندیده است که این خواسته قویاً اعلام گردد، چون با این اوضاع ایران باید شرط بگذارد( هر چند محال باشد).
ثانیاً توکل بر تولید ملی و هم افزایی مسئولین چاره ساز این رفت و آمدهای وین هست. انشاالله موفق باشید.

با احترام و تواضع
Iran (Islamic Republic of)
حسنک دبیر
۲۳:۴۷ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
تازه بدنبال تهیه لیست تحریم هائی هستند که قراره آمریکا برداره !!!
فکر میکنم رهبری این موضع را با شفافیت کامل و به زبان فارسی سلیس مطرح کرد که تمامی تحریمها باید برداشته شود.
حالا دوباره شروع کردن به چانه زنی و طبیعتا برای هر تحریمی که وارد این لیست بشود لابد باید امتیازی به طرف مقابل بدهند !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
دولت بیشتر از آنکه به فکر رفع تحریم باشه بنا به فرموده رهبر باید به فکر خنثی سازی تحریمها باشد ، رفع تحریمها بدست خارجیهاست به فرض اگر هم برداشته بشه میتوانند با کوچکترین بهانه دوباره تحریم کننند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
باز هم سرتان کلاه خواهند گذاشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
دوباره گولتان نزنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
بمب اتم بسازید. من پولشو میدم فقط بسازید و روی اسراییل بندازید. تمامی آن ها را از زمین، محو کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
درآمدت از کاسبی تحریم خوب بوده مثل اینکه
Canada
ناشناس
۲۳:۳۰ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
در دینای کنونی نباید از حق و حقوق ات و منافع کشورت
کوتاه بیایی
هر چه که قوی تر باشی .
احترام بیشتری داری
قوی در اقتصاد باید گزینه دولت نخبه .جوان و انقلابی و دلسوز اتی باشد
تا هیچ کس نتواند از وصع اقتصادی بد ملت موج سواری کند و
دیگه فرصتی برای کانالهای معاند عربستان انترنشنال و مابقی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
ایران چرا نمی تونه مانند اسرائیل عمل کنه چرا ایران توانایی حمله به مراکز مهم اسرائیل را ندارد؟؟؟
واقعا جای تاسف داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
چون هرچی بوجه داشت خرج تانکهای آبپاش ونیروهای ضدشورش کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
مرگ بر امریکا
مرگ بر اسراعیل
مرگ بر ال سعود
مرگ بر منافق
مرگ بر داعش
مرگ بر ضد ولایت فقیه
مرگ بر فرانسه
مرگ بر انگلیس
مرگ بر اروپا
مرگ بر ترامپ
مرگ بر بایدن
مرگ بر نتانیاهو
مرگ بر کلینتون
مرگ بر دشمنان اسلام
مرگ بر دشمنان ایران
مرگ بر خرابکار
مرگ بر تروریسم
خامنه ای رهبر
سردار دلها سردار سلیمانی روحت شاد کاش بودی و ذلت دشمن رو میدیدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
حاج قاسم در طول عمر با برکتش دشمنان رو خودش ذلیل کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
الان فقط واکسن میخوایمممممم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
امیدواریم مثل گذشته حرف نباشه... وقتشه توبه کنین و برگردین
Qatar
ناشناس
۲۲:۳۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
امیدواریم این غنی سازی ۶۰ درصد هم همچون اقدامات نقض برجام شعار نباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
فقط سپاه میتواند حرف دل ملت را بزند. درود خدا بر سپاه اسلام
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۳۳ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
یاخدا شما دفعه قبل چه کار کردی که الان بخای بکنی؟
آبرو برای ملت نزاشتین برا مرغ باید بریم صف!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
زکی، مذاکرات قبلی خیلی خوب نتیجه داده که الان بخواد نتیجه بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
با دروغ گفتن چیزی درست نمیشه ،یک روزه دوباره شروع به غنی سازی اونم ۶۰درصد؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
اولا این 60درصدی شواف تبلیغاتی هست وایجاد جو روانی بعدش دوماه دیگر دوباره اسرائیل میزند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
معلوم نیست چه تعداد سانتریفیوژ از دست رفته
در کل شما حدود ۶۰۰۰ سانتریفیوژ داشتید و حال معلوم نیست چقدر از آنها تخریب شده کلا غنی سازی ۳.۵ در صد در حد ناچیز بود و حال حرف از غنی سازی ۶۰ درصد میزنیدواگر به فرض طرفهای برجام روزی به تعهداتشون عمل کنند دوباره باید هر چیزی رو که غنی کردید دوباره اکسید کنید
Germany
ناشناس
۲۲:۱۷ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
ارانیوم های غنی شده رو هم بعد از بازگشت اونا به برجام در داخل نگه دارید تحت نظارت آژانس که اگه دوباره بدقولی کردند دستمون خالی نباشه
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۲۲:۱۷ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
بشنو و باور مکن .اینا تاجاداره سیاست التماسی رو پبیش می گیرند. طرف اروپایی که رو در روشون نشسته داره تحریم می کنه . این داره حرف از اخلاق می زنه . اینها کی درس می گیرند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
آقا هر بار گند بالا آوردین ما نقد کردیم الان که دارید درست کار میکنید تشکر میکینم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
آفرین
Iran (Islamic Republic of)
Hasan
۲۱:۵۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
والله برجام به صلاح مملکت نیست.

انسان عاقل از یک سوراخ دوبار گزیده نمیشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
شما از تاسیسات هسته ای حفاظت کنید غنی سازی شصت درصد پیش کش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
من قبلا هم تو این سایت نوشتم که
تمام این اتفاقات از قبل طراحی شده واتفاقی نیست
(برجام.تحریم مجدد.جاسوسی.ترورحاج قاسم.فخری زاده.حوادث مجدد نقاط هسته ای.زدن کشتی ها و ....)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۶ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
وچه نتیجه ای می گیرید؟ مهم نتیجه گیری است ، نه چیدن آنچه اتفاق افتاده و همه خبر دارند.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۳۸ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
اگه هزینه سیر و سفر تو به وین و مذاکره با تعدادی نادان رو به مردم بیچاره کشور بدن خیلی تاثیرش بیشتر از مذاکره اس
Iran (Islamic Republic of)
ميثم
۲۱:۳۰ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
مردم را اقتصاد را همه و همه فداي انرژي هسته اي كردين
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
انرژی هسته‌ای بهانه است.فدای کاسه لیسی آمریکا کرده اند. بیش از نیمی از اعضای کابینه در زمره بچه های شیکاگو هستند. بچه های شیکاگو را که می شناسید، نه؟ یک جستجوی گوگلی کوچک راه حل است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
درود. ایشالله غنی سازی نود درصد و بازدارندگی با سلاح هسته ای
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۱۶ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
به این میگن خبرعالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
امیدواریم
United States of America
M
۲۱:۰۹ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
احسنت.هرچند دیر ولی تصمیمی انقلابی در تراز جمهوری اسلامی ایران بود.ماشاالله
Iran (Islamic Republic of)
وطن فروش وطن پرست
۰۴:۵۸ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
تو باز چقدر ساده ای که قول و فعل این آقایون امتحان پس داده رو قبول میکنی،منکه تو صداقتشون در قول و عمل شک فراوان دارم
Iran (Islamic Republic of)
reza
۲۱:۰۱ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
به عنوان نماینده ایران بایستی حداقل در زمان مذاکرات از ایشان حمایت کرد.تمام کشور ها به نماینده خود احترام می گذارندو اگر گله ایی هم هست در درون خود حل می کنند به گونه ایی که دشمن از مشکلات درون آنها خبردار نمی شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۹ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
آنها که با این نظر مخالفت می کنند ، دلیل منطقی شان چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
درصد اعلام نکنید فقط بمب اتمی ایران را بسازید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
شما هر وقت در فردو غنی سازی رو شروع کردید آنوقت داری راست می گی
Russian Federation
میهن
۲۰:۴۳ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
درود بر رهبر و سیاست مداران دلسوز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
همین روند ادامه بدید بخدا بیشتر سود میکنیم تا مذاکره
درود به شرفتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
افرین،این شد یک کار حسابی و درست،هر چند ایکاش خیلی زودتر از اینها انجام میشد،فکر نکنین مردم فقط اعتراض و انتقاد بلدند،شما کار درست رو انجام بدین،مردم ازتون قدردان هم میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
بالاخره یک عمل جسورانه ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۷ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
جسارت همراه با تعقل خوب است در غیر این صورت این جسارت را تهور می گویند که از رزایل اخلاقی است خود را در مهلکه انداختن برای هدفی بی هوده و یا سودی کم اهمیت تر از هزینه آن
Russian Federation
ناشناس
۲۰:۱۷ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۰:۱۶ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
به این قانع نمیشیم.
بمب اتم***
به روز***
و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۹ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
مقدار هزینه و فایده اش را جمع و تفریق کنید بعد قضاوت کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
پیش بسوی غنی سازی صد در صد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۰ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
بگو فایده یا فواید آن چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
چه چیز این شتابزدگی را توجبه میکند .چه باید بشود که قانع شوند مذاکره با تحفیر بعنی باخت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
این خبر خیلی خوبی بود و باید ﺽربه کوبنده ایی به اسرائیل نجس بزنیم
Iran (Islamic Republic of)
تریلی
۲۰:۰۹ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
بعد هشت سال تلاش بیهوده وهی رفتن به وین وبرگشتن ونشست های بیهوده وهدر دادن وقت وبیهوده چشم به بیگانگان دوختن و تموم شدن عمر این دولت تازه رسیدیم سر جای اول علی برکت االله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
این حرکت ِ متقابل به مثل خوبی بود.✌️✌️
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
امیوارم عمل کنید در حد حرف نباشد.
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی پبدنی
۱۹:۵۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
به امید پیشرفت روز افزون ایران در همه زمینه ها و در همه رشته ها و شاخه ها و به امید ساخت و سازهای صدها برابری.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
برو بریم واسه 100درصد.کلا خاور میانه رو میخواییم بترکونیم.......... چه شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
ایران جزء کدام منطقه از جهان است ؟ چرا فقط به فکر تخریب هستید ؟ مگر دنیا و زندگی بشر و خلقت خدا ،بچه بازی است ؟ مگر در دین مبین اسلام کشتن به باحق یک انسان چگونه توصیف شده و مساوی با چیست ؟ مگر دین و عقل سلیم ازار حیوانات را هم مجاز شمرده است ؟ و مگر ضایع کردن امنیت دیگران چه باز خورد روانشناسانه ای به دنبال خواهد داشت؟ اگر کسی شما را به شوخی بتر ساند ، اولین واکنش تان چه خواهد بود؟ لطفا بخوانید و کمی تامل کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
احسنت و خدا کمک تان باشد ، وقتی سنیدم اسراییل تروریسم املیات انجام داده از خدا خواستم دولت مردان با غیرتی داریم در خواست لنی سازی ۶۰ درصد برای پیش رانه های اتمی بکنند تا از این به بعد کشور ما به قدرت بزرگ منطقه تبدیل گردد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
واقعا بااین سطخ سواد دم ازنظر اتمی میزنی؟ املیات نه عملیات پیش رانه ها نه پیشرانه داشتن بمب اتم ابرقدرتی نیست داشتن حمایت مردمی بالاتر ازبمب اتم هست داری؟
Iran (Islamic Republic of)
بسیجی
۱۹:۴۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
جنگ جنگ تا نابودی مرگ بر ضد ولایت فقیه مرگ بر آمریکا و اسرائیل و عربستان و امارات درود بر رزمندگان اسلام سلام بر شهیدان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
از همین ابتدای قدرتمند شدن هدف از قدرت و مضرات و فواید انسانی آن را بدانیم و به آیندگان صلح تقدیم کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
اینهمه ... سوزش آور برای اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
شاید اگه بخوام بگم یه خبر خوب تو انی دولت منتشر شد همین خبره
جوری غرب امریکا را به لرزه در میاره که دیگه مرئت زورگویی به ایران را ندارن
از الان به بعد ملتمسانه خواستار توافق با ما هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
هشت سال پیش باید این اتفاق می افتاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
که حالا دستمان خالی می بود و تنها راه مقابله به مثل را در استفاده مخرب از آن می داشتیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
انشاالله با این اقدام سنجیده ،روح شهیدان هسته ای راضی و اقتدار نظام جمهوری اسلامی در جهان بیش از پیش ارتقاء یابد.درود بر دانشمندان هسته ای کشور
Iran (Islamic Republic of)
...@...
۱۹:۲۸ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
سلام
الله اکبر
اگر راست باشه ... بهترین کار ممکن هست ، در این بازه زمانی...
Iran (Islamic Republic of)
Shamim
۱۹:۲۶ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
درود به شرفتون
گرچه باید قبلا اینکار را میکردید ولی الان هم خیلی عالیه و دیر نیست
Iran (Islamic Republic of)
وطنم
۱۹:۲۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
آخه مگه به این درصد بالا نیاز داریم؟ دیگه داره تبدیل میشه به بمب!! البته یه اهرم فشار هم هست برای سیاست خارجی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
خبر امیدوار کننده ای بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
بسم رب الشهداء و الصديقين
ماییم و نوای بینوایی،،،،،،بسم الله اگر حریف مایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
هزاردرصدچیزی ازش ندیدیم غیرازتورم فقر حداقل نفت گاز معدن یه سودی دارن براملت به هرتورولی جریان اینونمیدونم چیزی عاید ملت بشه نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
Good
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
تو چرا بر نمیگردی؟! وین داری چکار میکن؟! دیگه چیزی مانده بر باد بدین؟ اسم تو و تیمت رو سینه به سینه به نسل‌های دیگه انتقال خواهیم داد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
انتقال خواهیم داد به نیکی که وطن دوست و دیندار ی عاقل بود.گرچه تیم او خطا های بزرگی هم داشتند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
مگه سانتریفوژی مونده که غنی سازی کنه
Netherlands
ناشناس
۱۹:۰۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
زنده باد ایران قوی و قدرتمند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
قدرتمند و غزتمند و با شرافت و فضیلت اخلاقی و علمی و دینی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
بايد با قدرت هسته اي جواب دندان شكن به خرابكاري نطنز داده شود. بر سر اقتدارمان مذاكره نميكنيم.
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۹:۰۰ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
بهترین روش ، قرار دادن مملکت در موضع قدرت و عدم عقب نشینی از گامهای برداشته شده و تهدید به برداشتن گامهای بزرگتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
خبر خوبی بود .
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۸:۵۳ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
واقعاعالی خداخیریتون بده ازامشب خواب براآمریکایی هاواسرایلی هاکثیف حروم شدمنتظرانتقامهای بدی هستیم خداقوت علی نگهدارتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
خدا قوت ، خدای علی و درایت علی و وجاهت علی نگهدارتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
کشتید بچه مردم را بسشه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۸:۵۲ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
نطنز از امینی کافی برخوردار نیست غنی سازی رو در فردو شروع کنید
United States of America
ناشناس
۱۸:۵۲ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
با قدرت تر از همیشه جلو برید...
پرچم ایران همیشه بالاست...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
منظور از پرچم فرهنگ عقلانیت و عدالت و اخلاقیت ایران است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
همین غنی سازی ۲۰ درصد رو هم انجام نمیدید خودتون جلوش رو گرفتید بعدا غنی سازی ۶۰ درصد ۳ تا ۶ ماه زمان میبره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
تو که راست میگی در زمان و مکان مناسب!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
حالا این اورانیوم خوردنی هم هست یا میشه بپوشی یا سهمیمونو بدین ببریم بفروشیم بزنیم به زخمی چه منفعتی برا مردم داره جز تحریم و کشوندن کشور تا سرحد جنگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
مثل این که نمیدونی چقدر از بیماری های سرطانی با دانش و علم هسته ای از بین میروند. بعد این خودش یک اهرم فشار هست. یعنی الان اگه غنی سازی ۶۰درصد نمی‌کردند آمریکا تحریم ها رو بر می‌داشت.
مثل اینکه خبر نداری آمریکا غیر از تحریم های هسته ای تحریم هایی رو هم روی سپاه و ارگان های حساس کشور گزاشته؟؟!! اگه شما اجازه میفرمایید تا استقلال و ناموس و وطنمون هم ببریم پای میز مذاکره که شاید آمریکا بخواد تحریم ها رو برداره اونم تحریم های که اگه توجه به داخل بشه رفع کردنش کار سختی نیست.

واقعا بعضی وقت ها از حرف بعضی ها تعجب میکنم.توسر شما عقل هست یا گچ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
خیلی ساده لوح تشریف داری برو مطالعه کن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
برای اهداف والا، باید سختی ها را تحمل کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
با آرزوی حرکت ناوگان تجاری و کشتیها و زیر دریایی ها و ناوهای ایرانی با پیشران ایرانی و سوختی ایرانی.
تبریک به ملت بزرگوار و دانشمندان و مسولان و مدیران دلسوز و زحمتکش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
دمتون گرم. این درسته.اون ها که می‌خوام تو کار ما خراب کاری کنند پس چرا ما بشینیم نگاهشون کنیم.
Georgia
هادی
۱۸:۳۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
خدایی این کارتون خوبه.نباید توی معامله دست خالی باشه علی الخصوص جلوی این غربی ها
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۸:۳۳ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
سلام ،

موفق باشید،
علی برکت الله .
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۸:۲۹ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
تبریک به همه دانشمندان و نخبگان ایران زمین و ملت بزرگوار و همه ما مردم ایران عزیز.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۲۹ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
این شد یه خبر خوب .به امید خدا .به زودی خبر غنی سازی 100% هم بشنویم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
عراقچی اگه راست میگه متن مذاکرات وین را به مجلس ارائه بده . اخبارقطره چکانی مشکلی راحل نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
وقتی در نطنز با آن همه مراقبت امکان تخریب و مشکلات هست در مجلس 280 نفر ی انسان نه رباط ، امکان درز اطلاعات نیست؟ به قول عرفا سخن را باید برای محرم اسرار باید گفت تا هم دشمنان سوء استفاده نکنند و هم سخن تاویل و تحریف نشود . احتیاط شزط عقل است. و انشاء ال.. همه نمایندگان محرم هستند ولی هرچه تعداد بیشتر شود ریسک درز اسرار بیشتر می باشد.و از کجا معلوم که من شنونده محرم اسرار باشیم؟
Iran (Islamic Republic of)
سیدمحمدعلی
۱۸:۲۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
درود برشرفت سید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
باشه
۱۲
آخرین اخبار