پیش بینی افزایش قیمت خرید گندم از کشاورزان در رامشیر

مدیر جهاد کشاورزی رامشیر از افزایش قیمت خرید گندم معمولی و دروم از کشاورزان در این شهرستان خبر داد.

مصطفی هنرمندیان مدیر جهاد کشاورزی رامشیر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  گفت: دولت پار سال گندم را هر کیلو ۲ هزار و ۵۰۰ تومان از کشاورزان خریداری کرده، اما امسال هر کیلو گندم معمولی ۴ هزار تومان و گندم دروم ۴ هزار و ۲۰۰ تومان از کشاورزان خریداری می‌شود و با توجه به کاهش میزان بارندگی‌ها، پیش بینی می‌شود امسال ۴۲ تا ۴۵ تُن گندم از کشاورزان رامشیری خریداری شود.

او رامشیر را از لحاظ ذخیره سازی گندم توانمند برشمرد و افزود: علیرغم بارش‌های کم و وقوع خشکسالی در منطقه، در شهرستان رامشیر، پیش بینی می‌شود حدود ۴۲ الی ۴۵هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان رامشیر خریداری شود.

هنرمندیان  ادامه داد: در خصوص کشت دانه‌های روغنی، در شهرستان رامشیر تولید کلزار بیش از ۳۰۰درصد افزایش یافته است و شروع برداشت محصولات پاییزه در شهرستان رامشیر، با ۱۲ دستگاه کمباین و این رقم تا اواخر فصل برداشت به ۲۰۰عدد خواهد رسید.

سالم عبادی سرپرست فرمانداری رامشیر نیز بیان داشت: به منظور توسعه زیرساخت‌های کشاورزی کشور، و شهرستان مردم از هرگونه فروش محصولات زراعی به دلالان خودداری کنند.

پیش از این عدنان لویمی رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان رامشیر گفته بود طبق مصوبه شورای کشاورزی شهرستان و دستور فرماندار مراکز خرید گندم و کلزا تل اسود و شرکت وحدت مشیلشیه جهت خرید تضمینی محصولات کشاورزی، کشاورزان شهرستان طبق نرخ مصوب کشوری و دستوالعمل کیفی اداره کل غله و بازرگانی بازگشایی شدند.

او بیان داشت: فعالیت این مراکز تاپایان خرید کامل محصولات کشاورزی تضمینی دانه‌های روغنی و گندم ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.