استاندار زنجان:

استفاده از ماسک و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ۵۰ درصد کاهش یافته است

حقیقی در ستاد استانی مقابله با کرونا ویروس گفت: از ۳۰ اسفندماه تا به امروز تعداد بیماران سرپایی مبتلا به کرونا ۳ برابر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حقیقی استاندار زنجان با بیان اینکه ارتباط با فرد مبتلا به کرونا ویروس، برگزاری دورهمی‌های خانوادگی، حضور در مجالس ترحیم و جشن و مسافرت‌ها عامل ابتلای کسانی است که هم اکنون در مراکز درمانی بستری هستند، گفت: تعداد بستری‌ها طی سه هفته گذشته ۶ برابر و تعداد کسانی که تست pcr آن‌ها مثبت می‌شود ۴ برابر شده است.


او رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در ۱۰ روز آینده را بسیار مهم دانست و افزود: در این مدت برنامه‌های آموزشی از طریق صداوسیما و استودیو سلامت ارائه می‌شودکه لازم است همه به آن‌ها توجه کنند و در این شرایط و با همراهی یکدیگر وضعیت کرونایی استان زنجان تغییر خواهد کرد.


حقیقی با تبریک فرارسیدن ماه رمضان از مردم خواست به هیچ عنوان دورهمی نداشته باشند و از مداحان و هیئت‌های مذهبی نیز تقاضا کرد که همچون یوم العباس حماسه‌ای دیگر بیافرینند.


رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا توسط اصنافی که در گروه ۲،۳ و ۴ قرار دارند، اعمال قانون برای خودرو‌هایی که بعد از ساعت ۲۱ و تا ۳ بامداد تردد می‌کنند و همچنین جلوگیری از ورود خودرو‌های غیر بومی به استان از دیگر خواسته های استاندار زنجان بود.


استاندار زنجان با قدردانی از تلاش همه عوامل ستاد استانی مقابله با کرونا معلمان را سفیران سلامت عنوان کرد و افزود: شبکه شاد بستر مناسبی برای آموزش نکات و شیوه نامه‌های بهداشتی به دانش آموزان و والدین آن‌ها است.


حقیقی پیک چهارم کرونا را فراگیر‌تر از سه پیک گذشته دانست و گفت: زنجان در سه پیک گذشته برای مهار کرونا بسیار خوب عمل کرد و علت آن هم رعایت موارد بهداشتی ازسوی مردم بود و امروز نیز شرایط فرق نکرده و فقط باید اصول بهداشتی سفت و سخت گرفته شود و اگر این رعایت‌ها به بالای ۹۰ درصد برسد می‌توانیم از این پیک نیز به سلامت عبور کنیم.


هشتادو هشتمین ستاد استانی مقابله با کرونا ویروس با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان و با حضور ویدئو کنفرانسی مدیران استانی در سالن شهید مجید شهریاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی برگزار شد و این جلسه به صورت زنده از طریق شبکه استانی اشراق نیز پوشش داده شد.

 

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.