متولیان توزیع آرد روستایی سیستان و بلوچستان مشکلات آن را پیگیری کنند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با وجود اقدامات انجام شده در بخش توزیع آرد روستاییان مشکلاتی به چشم می‌خورد که شرکت‌های متولی توزیع آرد موظفند هرچه سریعتر این مشکلات را مرتفع و میزان فعالیت و فروش نانواییان حتی در روستا‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ماندانا زنگنه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان  در نشست کارگروه آرد و نان سیستان و بلوچستان اظهارداشت: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از آرد در قسمت روستایی می‌رود روی بحث عملکرد نانوایی‌های روستایی باید حتما نظارت و فرمانداری‌ها این نانوایی‌ها را رصد کرده و آن‌هایی که تعطیل و یا کار داشته را مشخص کنند.

وی افزود: در سال گذشته با توجه به نیاز مردم میزان سهمیه آرد سیستان و بلوچستان افزایش یافت که بخش اعظم این افزایش سهمیه برای تامین نان روستاییان بود و امسال هم با توجه به شرایط استان میزان این سهمیه آرد برای هر نفر یک کیلوگرم افزایش یافت و به ۱۲ کیلو گرم رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: نانوایی‌های سنتی پز هم امروز به مردم خدمات‌رسانی و نیاز آنان را تامین می‌کنند بنابراین باید ساختاری برای رسمی و قانونی شدن فعالیت این نانوایی‌ها تعریف شود تا بتوانند سهمیه آرد آزاد دریافت کنند.

وی افزود: طی سال‌های گذشته بخش قابل توجهی از سطح شهرستان زاهدان به لوله‌کشی گاز مجهز شده و نانوایی‌های فعال در آن مناطق هم از مصرف گازوئیل به گاز روی آوردند و این سبب کاهش مصرف سوخت به میزان ۱۷ درصد شد.

زنگنه با اشاره به اهمیت بررسی توزیع آرد براساس جمعیت شهرستان‌ها و روستا‌ها افزود: باید مسیر شفاف باشد و مطمئن بوده که این آرد که در حوزه روستایی توزیع می‌شود به افزایش خروج از شبکه، قاچاق و بقیه منجر نشده و حتما به دست روستاییان می‌رسد.

وی بیان کرد: در مورد زاهدان موضوع نحوه کار نانوایی‌های آزاد، سرانه نانوایی‌ها و اینکه کدام‌ها زیر ظرفیت پخت می‌کنند و بقیه چند کیلوگرم می‌گیرند و موضوعاتی از قبیل کمبود و شلوغی بررسی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه یک برآورد دقیق از میزان آرد موردنیاز و توزیع عادلانه آن در زاهدان باید داشته باشیم خاطرنشان کرد: بعد از این بررسی اگر کمبودی در رابطه با توزیع آرد وجود داشت اصلاحیه آن انجام دهیم.

وی تصریح کرد: در مورد نانوایی‎‌های آزادپز بررسی‌ها انجام و نظارت کنیم اینکه آیا از این سهمیه استفاده و در گروه نانوایی‌های آزادپز قرار و به صورت رسمی آرد گرفته یا در رسته مشاغل خانگی قرار گیرند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار