بازدید کارشناسان زمین شناسی از روستا‌های در معرض خطر استان قزوین

کارشناسان زمین شناسی پژوهشکده سوانح طبیعی کشور از روستا‌های در معرض خطر استان قزوین که با خطر رانش روبه رو هستند، بازدید کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، قدرت اله مهدیخانی، مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین در حاشیه بازدیدی که با همراهی زمین شناسان پژوهشکده سوانح طبیعی کشور از روستای آکوجان از توابع الموت غربی به عمل آورد، گفت: استان قزوین به لحاظ شرایط زمین شناسی و جغرافیایی خاص، ظرفیت بالایی از رخداد‌های طبیعی مانند زلزله، سیل، رانش زمین و فرونشست را دارد که با توجه به ماهیت متفاوت این مخاطرات، مدیریت و کنترل هر یک مستلزم داشتن تخصص، تجربه و امکانات خاص است.

مهدیخانی افزود: با شناسایی مخاطرات موجود و روستا‌های در معرض خطر در استان قزوین، اولویت بندی آن‌ها و ارسال آن به پژوهشکده سوانح طبیعی، کارشناسان پژوهشکده از روستا‌ها بازدید تخصصی به عمل می‌آورند تا زمینه ساز انجام مطالعات و اجرای پروژه‌های ایمن سازی و کاهش مخاطرات شود.

او اضافه کرد: روستای آکوجان بعد از زلزله سال ۸۳ به مرکزیت بلده مازندران، دچار تخریب و آسیب شد که در آن زمان تصمیم بر جابه جایی روستا به محل فعلی آن گرفته شد که در حال حاضر مشکلاتی در دو روستا وجود دارد که در صدد رفع آن‌ها هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار