اهداکنندگان خون جریمه نمی‌شوند

جریمه شکستن محدودیت‌های تردد شبانه در ماه مبارک رمضان شامل حال اهدا کنندگان خون نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دکتر ذوالفقار تقوی مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: طی مکاتباتی که با ستاد مبارزه با کرونا و پلیس راهور استان شده است اهداکنندگان خون در ساعت منع تردد شبانه جریمه نمی‌شوند.

او افزود: اهداکنندگان خون می‌توانند تا نیمه شب به مراکز انتقال خون مراجعه و خون اهدا کنند و با اعلام پلاک خودروهایشان جریمه منع تردد شامل حالشان نمی‌شود.

مدیرکل انتقال خون مازندران ادامه داد: اداره کل انتقال خون استان مشخصات اهداکنندکان خون، پلاک خودرو، تاریخ و ساعت مراجعه فرد اهداکننده را در قالب یک فرم به فرماندهی پلیس راهور استان اعلام می‌کند و جرایم ثبت شده توسط دوربین‌های معابر حذف می‌شود.

تقوی گفت: با توجه به شیوع کرونا و قانون منع تردد شبانه پیش بینی می‌شد انتقال خون استان با کاهش ذخایر خون مواجه شود به همین دلیل این تصمیم گرفته شد.

برنامه مراکز اهدای خون در ماه رمضان
مدیرکل انتقال خون مازندران با بیان اینکه مراکز اهدای خون در ماه رمضان فعال است گفت: مراکز اهدای خون ساری، بابل و آمل صبح‌ها ۸ تا ۱۳ و بعد از افطار از ساعت ۲۱ تا ۳۰ دقیقه بامداد و مرکز امام رضا (ع) بهشهر و مرکز حضرت قائم قائم شهر نیز هر شب ساعت ۲۱ تا ۲۴ فعال است.

او ادامه داد: مرکز انتقال خون تنکابن همه روزه به جز جمعه از ۸ صبح تا ۱۹ و مرکز اهدای خون رامسر و چالوس نیز در شیفت صبح برای دریافت خون از اهداکنندگان فعال هستند.

تقوی گفت: مرکز اهدای خون گلوگاه چهارشنبه هر هفته از ساعت ۲۱ تا ۲۳:۳۰ و پایگاه جویبار نیز دوشنبه و چهارشنبه هر هفته در همین ساعت میزبان داوطلبان اهداکننده خون است.

مدیر کل انتقال خون مازندران افزود: ۶۰ درصد خون‌های اهدایی برای چهار هزار و ۵۰۰ بیمار خاص استان مانند مبتلایان تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی و سرطانی اختصاص می‌یابد و با توجه به فعال بودن ۶ مرکز جراحی قلب باز در مازندران نیاز خونی استان همواره بالا است.


بیشتر بخوانید 
کاهش ۷ درصدی مراجعه مردم به مراکز انتقال خون مازندران


او با بیان اینکه همه شیوه نامه‌های بهداشتی در مراکز اهدای خون رعایت می‌شود و تمامی وسایل کاملاً استریل و یکبار مصرف هستند، از مردم خواست اهدای خون را در این ایام فراموش نکنند.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار