قاچاق چوب در دستورکار کمیسیون مبارزه با قاچاق استان مرکزی

کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی با دستورکار قاچاق چوب تشکیل جلسه داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی با حضور اعضاء و نمایندگان ادارات مربوطه و با دستورکار قاچاق چوب تشکیل شد.

بهروز اکرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی در این جلسه  خواستار مشارکت جهادی همه بخش‌ها در مبارزه با قاچاق چوب در استان شد.

اکرمی افزود: قاچاق چوب به ویژه درختان غیرجنگلی به تازگی از دغدغه‌های جدی در جامعه است که برای مدیریت بهتر این امر در اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه نیاز به مشارکت جهادی همه بخش‌ها و برنامه‌های هدفمند است.

او با بیان اینکه بر اساس ابلاغیه دستورالعمل وزارت جهاد کشاورزی، هرگونه حمل چوب در استان‌های کشور نیاز به مجوز از منابع طبیعی و آبخیزداری دارد و کشاورزان و باغداران باید به این امر توجه داشته باشنداضافه کرد: با ابلاغ یک دستورالعمل نمی‌توان به تنهایی مشکلی را حل کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی بیان کرد: دستورالعمل اجرایی نشانه‌گذاری، مدیریت و بهره‌برداری درختان جنگلی و غیرجنگلی در اراضی مستثنیات شخصی آبان ماه گذشته از سوی وزارت جهاد کشاورزی، ابلاغ شده است.

او ادامه داد: با این وجود، اما مراحل عملیاتی این دستورالعمل با مشکلاتی همراه است که نیاز است نقاط ضعف به دست‌اندرکاران امور در ستاد مرکزی انعکاس داده شود تا در راستای مانع زدایی از ان اقدام لازم صورت گیرد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.