آتش سهل انگاری گردشگران، دامن درخت گردوی ۸۰۰ ساله را گرفت

یک درخت گردوی ۸۰۰ ساله در منطقه گردشگری کهمان توسط تخریب گران محیط زیست به آتش کشیده شد و از این موزه طبیعی منطقه جز تلی از خاکستر باقی نمانده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، در فضای مجازی استان شاهد انتشار کلیپی در ارتباط با آتش سوزی یک درخت گردوی ۸۰۰ ساله در منطقه کهمان الشتر توسط تخریب گران محیط زیست لرستان بودیم.

بر اساس مشاهدات میدانی و پیگیری‌های صورت گرفته  آتش سوزی طی دو روز گذشته اتفاق افتاده است و امروز هیچگونه اثری از این درخت کهنسال باقی نمانده است.

  این درخت گردو با قدمتی حدود ۸۰۰ سال یکی از مهمترین شناسامه‌های طبیعی منطقه گردشگری کهمان بوده است.

بر اساس گفته‌های مسئولان آتش نشانی شهرداری الشتر مردم بومی تمام توان خود را برای خاموشی درخت انجام داده‌اند، اما به علت حجم درخت و کمبود امکانات ناموفق بوده اند و متاسفانه هنگام بروز حادثه سازمان اتش نشانی شهرستان را خبر نکرده‌اند.

  طی هفته‌های گذشته تعدادی از تور‌های گردشگری غیر بومی در لرستان با احداث توالت و حمام صحرایی در دل طبیعت منطقه تنگ پیازه مخمل کوه که در حوزه شهرستان سلسله قرار دارد به شدت به محیط زیست این منطقه آسیب زدند حال با گذشت کمتر از دو هفته یک تخریب دیگر نیز در طبیعت شهرستان سلسله اتفاق افتاده است

مسئولان منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان سلسله و استان لرستان باید نسبت به این تخریب‌ها پاسخگو باشند و با حضور و گشت زنی در مناطق طبیعی این شهرستان که در چند هفته اخیر در چند مرحله آسیب دیده است، جلوی وارد شدن آسیب بیشتر را به طبیعت این شهرستان خوش آب و هوای لرستان بگیرند.

همچنین مردم نیز با توجه به آغاز فصل بهار و حضور گردشگران بومی و غیر بومی در مناطق گردشگری استان لازم است در صورت مشاهده هر گونه آتش سوزی آن را به مماطع طبیعی و آتش نشانی اعلام کنند.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۲:۳۴ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
باید تورها از افراد تقاضای مدرک سلامت روان کنند. بدون داشتن سلامت روانی، رفتن در دل طبیعت همین مشکلات را پیش خواهد آورد.