برگزاری مراسم جزءخوانی قرآن در مسجد علی بن ابیطالب (ع) ملایر

کارشناس واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر از برگزاری مراسم جزءخوانی و ترتیل‌خوانی قرآن ویژه ماه مبارک رمضان در مسجد علی بن ابیطالب (ع) به صورت روزانه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ایرج یارمحمدی، کارشناس واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر گفت: قرار بر این بود که امسال مراسم جزءخوانی و محافل انس با قرآن در مساجد، تکایا و حسینیه‌های شهرستان برقرار باشند که با توجه به شرایط قرمز کنونی برنامه‌های حضوری لغو شده است.

او با بیان اینکه در حال حاضر پنج پایگاه فرهنگی و اجتماعی در سطح مساجد شهر ملایر فعال است، گفت: این پایگاه‌ها در مناطق کم‌برخوردار شهرستان فعالیت دارند که با توجه به شرایط کرونا فعالیت‌های این پایگاه‌ها نیز برای برنامه‌های حضوری محدود شده است.

کارشناس واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر از برگزاری مراسم جزءخوانی و ترتیل‌خوانی قرآن ویژه ماه مبارک رمضان در مسجد علی بن ابیطالب (ع) خبر داد و گفت: این مراسم در طول ماه مبارک رمضان هر روز از ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ در بلوار ۱۵ خرداد، کوچه شهید خدایار حقداده برپا است.

یار محمدی ادامه داد: این مراسم با محدودیت و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و با حضور قاریان برجسته شهرستان برگزار می‌شود.

او اضافه کرد: همچنین اجرای برنامه‌های متنوع دیگر فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان و قرعه‌کشی روزانه در مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به همت پایگاه فرهنگی ــ اجتماعی مسجدعلی بن ابیطالب (ع) برگزار می‌شود.

کارشناس واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر با بیان اینکه پایگاه فرهنگی ــ اجتماعی در مساجد شهر ملایر با توجه به شرایط کرونا در حال حاضر به‌صورت حضوری فعالیت ندارند، گفت:، اما در فضای مجازی فعالیت‌های دینی و قرآنی دارند که در صورت بهتر شدن وضعیت برنامه‌های قرآنی و محافل قرآنی را در این پایگاه‌ها خواهیم داشت.

یارمحمدی برگزاری مسابقه ویژه قرآنی در فضای مجازی از سوی اداره تبلیغات اسلامی ملایر، برگزاری برنامه تفسیر، مفاهیم آموزش‌های قرآنی، نقاشی کودکان برگزاری طرح ختم قرآن و... در فضای مجازی با محتوای قرآن و معارف دینی را از برنامه‌های اجرایی در این ماه دانست و گفت: برگزاری طرح اردوی جهادگران قرآنی در ماه مبارک رمضان با هدف شناسایی روستا‌های فاقد استاد و مربی قرآن نیز از دیگر برنامه‌های این اداره در طول ماه رمضان است.

او اعزام کاروان قرآنی در مناطق مختلف شهرستان با هدف ترویج فرهنگ قرآن برنامه‌های قرآنی و برنامه میلاد امام حسن مجتبی (ع) و همچنین شب‌های قدر را از دیگر برنامه‌های این اداره در ماه رمضان دانست.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.