تشکیل کمیته‌های ویژه برای تسریع در اجرای آب‌شیرین‌کن‌های بوشهر

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: برای تسریع در تکمیل طرح‎های آب شیرین‌کن استان بوشهر هفته آینده کمیته‌های ویژه تخصصی تشکیل می‌شود.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در ارتباط تصویری با مسئولان استان بوشهر با تاکید بر تسریع در تکمیل طرح‌های آب‌شیرین‌کن در این استان بیان کرد: از تمام ظرفیت‌ها برای تکمیل طرح آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعب بوشهر و ۲۸ هزار مترمکعب جم استفاده می‌شود.

او با بیان اینکه بخشی از آب آشامیدنی استان‌های ساحلی از طریق شیرین‌سازی آب دریا تامین می‌شود، ادامه داد: این طرح‌ها در چهار سال گذشته تسریع یافته است و امسال بخش عمده‌ای از طرح‌های آب‌شیرین‌کن استان بوشهر وارد مدار تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تاکید کرد: برای تسریع در تکمیل طرح‎های آب شیرین‌کن در شهر‌های مختلف استان بوشهر هفته آینده کمیته‌های ویژه تخصصی تشکیل و راهکار‌های لازم ارائه می‌شود.

جانباز با قدردانی از توجه استاندار بوشهر به اجرای طرح‌های آبرسانی و تلاش مدیرعامل و کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر برای اجرای این طرح‌ها، عنوان کرد: تلاش می‌شود اعتبار مورد نیاز پروژه‌ها از محل تسهیلات بانکی تامین شود.

کاهش بارندگی منابع آب بوشهر را تحت تاثیر قرار داد

 استاندار بوشهر هم  گفت: برای گذر از تابستان گرم پیش‌رو طرح‌های مهم آبرسانی در شهر‌ها و روستا‌های استان بوشهر در حال اجرا است.

عبدالکریم گراوند پس از برشمردن طرح‌های آب‌شیرین‌کن در شهر‌ها و روستا‌های استان به آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار متر مکعبی بوشهر اشاره کرد و افزود: قرار بود یک سوم ظرفیت این طرح سه ماه نخست امسال وارد چرخه تولید شود که باید برای تحقق این مهم تلاش کنیم.

او با اشاره به کاهش بارش بارندگی و تاثیر آن در منابع تامین آب آشامیدنی استان بوشهر، ادامه داد: بخشی از منابع تامین آب آشامیدنی این استان وابسته به رودخانه و چشمه‌های استان فارس است که کاهش بارندگی در میزان آبدهی آن‌ها اثر گذاشته است.


بیشتر بخوانید


استاندار بوشهر با تاکید بر تسریع در راه‌اندازی طرح‌های آب‌شیرین‌کن استان، بیان کرد: انتظار داریم طرح‌های آب‌شیرین‌کن بر اساس وعده داده شده تکمیل شوند.

گراوند، راه‌اندازی بخشی از ظرفیت‌های آب شیرین‌کن بوشهر و سیراف - جم را در فصل تابستان ضروری خواند و گفت: خطوط انتقال برق این طرح در حال اجرا است و بر اساس برنامه تعیین شده تکمیل می‌شود.

او با اشاره به نقش طرح آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعب بوشهر و ۲۸ هزار متر مکعب سیراف جم در گذر از بحران تابستان، افزود: باید از همه ظرفیت‌ها برای راه‌اندازی این طرح‌ها استفاده کرد.

آب‌شیرین‌کن‌های جدید ۱۴۰ هزار مترمکعب  آب برای بوشهر تامین می‌کنند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر هم گفت: در شرایط سخت بودجه‌ای، کرونایی و تحریمی توجه ویژه‌ای برای حل مشکلات آبرسانی و اجرای طرح‌های مختلف از جمله نوسازی و توسعه شبکه‌های آبرسانی شده است.

عبدالحمید حمزه‌پور از افزایش دو برابری ظرفیت تولید از تأسیسات آب‌شیرین‌کن در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: تولید آب از طرح‌های آب‌شیرین‌کن که سال ۱۳۹۷ روزانه ۲۰ هزار مترمکعب بود، با اجرای طرح توسعه اکنون به ۴۰ هزار مترمکعب رسیده است.

او افزود: با تکمیل طرح‌های آب‌شیرین‌کن در دست اجرا در شهر‌ها و روستا‌های استان بوشهر ظرفیت شیرین سازی آب دریا به ۱۴۰ هزار مترمکعب افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اینکه وابستگی استان بوشهر به استان‌های دیگر در تامین آب آشامیدنی ۹۰ درصد است، ادامه داد: با تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های آب‌شیرین‌کن این میزان به ۶۰ درصد کاهش می‌یابد.

بخش نخست آب شیرین‌کن ۳۵ هزار متر مکعبی بوشهر تابستان وارد مدار می‌شود

او آب شیرین‌کن ۳۵ هزار متر مکعبی بوشهر را از طرح‌های مهم این استان دانست و بیان کرد: این طرح براساس برنامه زمانبندی قرار بود در مدت ۱۸ ماه تکمیل شود که به علت برخی موانع زمان راه اندازی آن امسال تعیین شده و بخش نخست آن قرار است در فصل تابستان وارد چرخه تولید شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر پیشرفت این طرح را مطلوب دانست و عنوان کرد: از ۸ کیلومتر خط انتقال این طرح ۶ کیلومتر تکمیل شده است و تا اردیبهشت طرح برق‌رسانی آن هم تکمیل می‌شود.

او به آب شیرین‌کن ۲۸ هزار متر مکعبی سیراف - جم  نیز اشاره کرد و افزود: باید برای راه‌اندازی این طرح از همه ظرفیت‌ها استفاده شود زیرا می‌تواند در تامین آب آشامیدنی، شهرستان جم را متحول کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تاکید کرد: بر اساس قول سرمایه‌گذار، تابستان بخشی از این طرح وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

حمزه‌پور همچنین با اشاره به بخش ۴ آب شیرین‌کن بوشهر، گفت: این طرح ۱۷ هزار مترمکعب دارد که بخش نخست آن به ظرفیت ۷ هزار مترمکعب تابستان وارد چرخه تولید می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.