چتر حمایتی بر سر سه هزار و ۷۰۰کارگر سیستان و بلوچستان

ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کمیسیون کارگری شورای تامین سیستان و بلوچستان در سال گذشته سه هزار و ۷۰۰کارگر را در استان مورد حمایت قرار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهرداد جهاندیده  مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با شرح وظایف گسترده جامعه هدف زیادی را زیرپوشش خدمات خود از جمله مهارت آموزی، پولی و بانکی، بهزیستی، درمان، بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان قرار می‌دهد.

مهرداد جهاندیده افزود: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان دارای بیش از ۲۲۰هزار بیمه شده اصلی زیرپوشش سازمان تامین اجتماعی است تلاش زیادی می‌شود تا مشاغل موجود و کارگران شاغل در استان، مورد حمایت قرار گیرند.

او افزود: سال گذشته به سه هزار و ۲۰۰دادخواست در مراجع حل اختلاف کار این استان رسیدگی شده که ۳۷درصد آرای صادره در مراجع حل اختلاف کار سطح استان بصورت سازشی بوده است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین این اقدامات، زیرپوشش قراردادن کارگران بیکار شده متاثر از شیوع این ویروس بود که به آن‌ها بیمه بیکاری ایام کرونا پرداخت شد.

جهاندیده بیان کرد: در استان سیستان و بلوچستان حدود ۱۰هزار نفر برای بیمه بیکاری ایام کرونا ثبت نام کردند که حدود ۸هزار نفر به مدت سه ماه مشمول این بیمه شدند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار