افزایش حدود ۱۵ درصدی مداخله‌های بهزیستی در رسیدگی به مشکل کودک آزاری در استان همدان

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان از افزایش ۱۴/۷ درصدی مداخله‌های بهزیستی در رسیدگی به مشکل کودک آزاری در استان همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،زهره بختیاری معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از گروه استان همدان گفت: در یک سال گذشته، با توجه به فعالیت های آگاهسازی و حساس سازی اجتماعی جهت اعلام و گزارش موارد خشونت و آزار در خانواده و سطح جامعه براساس تماس‌های صورت گرفته با تلفن ۱۲۳ مداخله کارشناسان بهزیستی برای رسیدگی به آسیب اجتماعی کودک آزاری ۱۴٫۷درصد و موارد مداخله در آسیب  همسرآزاری۱۳ درصد افزایش داشته است.

او با بیان اینکه با مهارت های ده گانه زندگی می توان در زندگی فردی و اجتماعی موفق بود افزود:تفکر نقادانه،تفکر خلاق،مهارت تصمیم گیری،حل مسئله،مدیریت هیجان، مقابله با استرس، ارتباط موثر، روابط بین فردی،مهارت همدلی، و خودآگاهی از جمله مهارت های هستند که می تواند در پیشگیری ازآسیب های خانوادگی موثر باشد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه بیشترین کودک آزاری ثبت شده در حوزه غفلت و مسامحه و آزار جسمی بوده است تاکید کرد: براساس مداخلات بهزیستی و بررسی‌های انجام شده بیشترین موارد همسرآزاری در این مدت نیز در ۲ شاخه آزارجسمی و روانی اتفاق افتاده است.

بختیاری در ادامه با بیان به اینکه اگر آسیب های اجتماعی به موقع رسیدگی نشود افزایش جرم در پی دارد که مخرب انضباط اجتماعی است گفت:با ارائه آموزش های لازم به خانواده ها با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی، آموزش مهارت های زندگی به همه افراد جامعه به ویژه جوانان می توان از آسیب های اجتماعی پیشگیری کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار