رئیس مرکز بهداشت رامهرمز:

مرکز ۱۶ ساعته غربالگری کرونا در رامهرمز فعال است

شیرالی گفت: مرکز ۱۶ ساعته غربالگری کووید ۱۹ در رامهرمز فعال است و به مقدار لازم کیت تست رپید و همچنین محیط VTM جهت انجام پی سی وجود دارد.

شیرالی رئیس مرکز بهداشت رامهرمز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: به مقدار لازم کیت تست رپید و همچنین محیط VTM جهت انجام پی سی آر کرونا ویروس از طریق مرکز بهداشت خوزستان در اختیار ما قرار می‌گیرد.

او در ادامه بیان داشت: مرکز ۱۶ ساعته غربالگری کووید ۱۹ در رامهرمز فعال است و علاوه بر آن در کلیه مراکز تیم‌های رهگیری از مواردی که مواجهه داشته اند، تست سریع گرفته می‌شود.

شیرالی افزود: روند شیوع کرونا تا حدودی کند  شده است، اما ثابت نیست و با رفتار مردم کاملا ارتباط دارد و وقتی مردم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و اقدامات پیشگیری را بکار ببندند چرخه انتقال بیماری کند می‌شود، ولی به محض اینکه میزان رعایت نکات بهداشتی پایین بیاید موج‌های جدیدی از بیماری در جامعه ایجاد می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت رامهرمز ادامه داد: بعد از یک دوره تقریبا ۲ ماهه که مردم خیلی خوب رعایت کردند مجددا میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در جامعه کاهش پیدا کرد که با شروع فصل گرما و نبود تهویه مناسب و همچنین استفاده از کولر‌های گازی خطر ابتلا و انتشار کرونا ویروس افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.