در سه سال گذشته؛

خریداری یک‌هزار میلیارد تومان تجهیزات پزشکی برای استان همدان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: در سه سال گذشته بیش از یک هزار میلیارد تومان انواع تجهیزات جدید و مدرن پزشکی برای مراکز درمانی این استان خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،دکتر رشید حیدری‌مقدم رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در ستاد پیشگیری، کنترل و مقابله با ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی همدان که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، افزود: ۶۴ طرح عمرانی در قالب ۴۵ هزار متر مربع طی این مدت در استان همدان اجرا و به ظرفیت مراکز درمانی، بهداشتی و خدماتی دانشگاه علوم پزشکی اضافه شده است.

او اظهار داشت: با وجود شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده، شمار تخت‌های دیالیز استان همدان از ۹۰ به ۱۸۰ تخت افزایش یافته و همچنین ۱۲۰ تخت جدید نیز به ظرفیت ۱۴۶ تخت بخش آی. سی. یو مراکز درمانی این استان اضافه شده و زیر ساخت لازم برای ایجاد ۵۶ تخت دیگر نیز فراهم شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان همچنین به دستاورد‌های حوزه تحقیقات و فناوری این استان اشاره وبیان کرد: در حوزه پژوهش ۱۷۰ طرح با محوریت کووید ۱۹ در استان مصوب شده که ۹ طرح از این تعداد فن آورانه است.

حیدری مقدم از به روز رسانی و پرداخت منظم کارانه، اضافه کار و سایر مطالبات کارکنان بخش‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و گفت: علاوه بر این‌ها ۱۱ دستگاه اکسیژن ساز بین ۶۰۰ تا یک هزار لیتری در بیمارستان‌های این استان نصب و راه اندازی شده و به زودی ۲ دستگاه دیگر نیز نصب می‌شود.

او ادامه داد: ۲۶ دستگاه ونتیلاتور برای استان همدان خریداری و آزمایشگاه تست کووید ۱۹ نیز در همدان راه اندازی شد که تاکنون تست و آزمایش مربوط به ۱۲۰ هزار نفر در این مرکز انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: به منظور حفظ سلامت کارکنان دانشگاه علوم پزشکی افزون بر ۳۰ میلیارد تومان تجهیزات حفاظت فردی نیز از ابتدای اپیدمی ویروس کرونا تاکنون خریداری و تحویل شده است.

حیدری مقدم از فعالیت ۶ شرکت دانش‌بنیان در زمینه تولید ماسک در استان همدان خبر داد و افزود: در آغازین روز‌های شیوع ویروس، دغدغه تأمین ماسک و لوازم حفاظت فردی برای بیشتر دانشگاه‌های کشور وجود داشت، اما اکنون این استان نه تنها در تولید ماسک خودکفا شده بلکه به ۱۲ استان دیگر ماسک و تجهیزات حفاظت فردی صادر می‌کند.

این مسئول ابراز داشت: در موج اول همه گیری ویروس، تعداد بستری‌های استان همدان به ۴۲۰ مورد با میانگین روزانه سه تا چهار فوتی، موج دوم به ۶۵۰ بستری و میانگین فوتی ۶ تا ۸ نفر در روز و موج سوم یک هزار و ۲۵۰ مورد بستری با ۱۳ تا ۱۵ مورد فوت روزانه را داشتیم.

حیدری مقدم گفت: در موج‌های گذشته همه گیری ویروس، تعداد موارد مثبت بستری حداکثر به ۱۴۰ نفر رسید که هم اینک از مرز ۲۰۰ نفر عبور کرده و موارد مثبت سرپایی نیز حداکثر ۳۰۰ مورد بود که در حال حاضر با سه برابر افزایش به ۹۰۰ بیمار رسیده است.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار