نکاتی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در مساجد در ماه رمضان

جمعیت هلال احمر توصیه هایی را برای پیشگیری از ویروس کرونا در مساجد در ماه رمضان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، برای پیشگیری از ویروس کرونا در مساجد در ایام ماه مبارک رمضان نیاز است تا برای حفظ سلامتی خود و دیگران به نکاتی توجه کنید.

در مرحله اول اطمینان حاصل کنید که امکانات شستشوی دست به اندازه کافی با صابون و آب مجهز شده و در وضوخانه مسجد موجود است. وجود سطل آشغال دربدار پدالی و دستمال کاغذی در وضوخانه و ابتدای صحن مسجد ضروری است. 

در زمان نماز فاصله ایمن را با حفظ حد شرعی معلوم و علامت گذاری کنید، همچنین به نمازگزاران توصیه کنید تا از سجاده های شخصی استفاده کنند. در دسترس بودن دستکش یکبار مصرف، مایع ضدعفونی کننده دست و پد الکلی در صحن مسجد و وضوخانه ضروری است.

تذکرات کتبی برای رعایت مسافت، بهداشت دست، آداب تنفسی و پیام های کلی در مورد پیشگیری از ویروس کرونا باید در ورودی و خروجی مساجد نصب شود، همچنین آب خوری عمومی مساجد باید بسته باشد و در صورت لزوم مواد غذایی ارائه شده حتما باید در بسته بندی های یکبار مصرف قرار گیرد.

از تهیه و توزیع غذا و پخت و پز در مساجد خودداری کنید. تمامی نقاط و مکان های داخلی مساجد را ضدعفونی کنید و اشیایی را که با دست لمس می شوند مانند جاقرآنی، جای مهر، نرده پله ها و غیره را با مواد شوینده و ضدعفونی کننده تمیز کنید.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار