شناسایی ۲۵ مخاطره طبیعی در چهارمحال و بختیاری

سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: سیل، زمین لرزه و خشکسالی از مهمترین مخاطرات طبیعی اولویت‌دار در استان به‌شمار می‌رود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، خسرو کیانی سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به شناسایی و دسته بندی مخاطرات طبیعی در این استان گفت: در این طرح ۲۵ مخاطره طبیعی شناسایی و برنامه‌های آمادگی، پیشگیری، مقابله و تخصیص اعتبار در خصوص مخاطرات اولویت‌بندی شده است.

او افزود: سیل، زمین‌لرزه و خشکسالی از مهمترین مخاطرات طبیعی اولویت‌دار در استان به‌شمار می‌رود.


بیشتر بخوانید


کیانی اضافه کرد: حرکات دامنه ای، فرونشست زمین، فروریزش زمین، برف سنگین، کولاک برف، بهمن، یخ‌بندان، تگرگ، سرمازدگی، موج سرما، آتش‌سوزی جنگل‌ها، مراتع و مزرعه‌های کشاورزی، آتش‌سوزی صنعتی و ساختمانی، آفت‌های نباتی، بیماری‌های دام، طیور، آبزیان و حیات وحش، آلودگی آب‌های سطحی و زیرزمینی، حوادث آبی مانند غرق‌شدگی، گرد و غبار، طوفان، گرد و خاک، آلودگی هوا، گردباد، وزش باد شدید، فرسایش خاک، آلودگی خاک، آذرخش و تخریب زیستگاه‌های آبی و خشکی از دیگر مخاطرات طبیعی اولویت‌دار در چهارمحال و بختیاری است که نیاز به اجرای برنامه‌های آمادگی، پیشگیری، مقابله و تخصیص اعتبار براساس همین اولویت‌بندی دارد.

او ادامه داد: با شناسایی و اولویت‌بندی خطر‌های اولویت‌دار، می‌توان تصمیم‌گیری بهتری برای آمادگی، پیشگیری و مقابله با خسارت‌ها در زمان وقوع حوادث و رخداد‌های طبیعی انجام داد.

کیانی گفت: پارسال ۴۷ حادثه و رخداد طبیعی شامل ۱۱ مورد آتش‌سوزی، یک مورد آلودگی هوا، سه مورد برف و کولاک، چهار مورد تگرگ، چهار مورد طوفان، ۲ مورد زمین‌لغزش و رانش زمین، هفت مورد زلزله، سه مورد سرمازدگی و یخ‌بندان، ۹ مورد سیل و اب‌گرفتگی، ۲ مورد آذرخش و یک مورد حادثه نفتی مربوط به خط انتقال نفت مارون در چهارمحال و بختیاری رخ داد که نسبت به تعداد حوادث و رخداد‌های طبیعی سال قبل از آن که ۷۳ مورد بود ۳۵.۶ درصد کاهش داشت.

او افزود: پارسال در استان خسارت ناشی از سه مورد سرمازدگی و یخ‌بندان ۸۲۳ میلیارد ریال، ۹ مورد سیل و آب‌گرفتگی ۳۶۵ میلیارد ریال، هفت مورد زمین‌لرزه ۲۵۵ میلیارد ریال و حادثه مربوط به انتقال نفت مارون یک هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال برآورد و اعلام شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.