تا ۲۰ روز آینده مرحله سوم واکسیناسیون در خوزستان آغاز می‌شود

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت، ولی عصر (عج) خوزستان گفت: مرحله سوم واکسیناسیون گسترده در کشور و استان تا ۲۰ روز دیگر آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرهنگ عبدالرضا حاجتی معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت، ولی عصر (عج) خوزستان گفت: مرحله سوم واکسیناسیون گسترده در کشور و استان تا ۲۰ روز دیگر آغاز می‌شود و امیدواریم با انجام این طرح گسترده تولید داخل، بتوانیم بیماری کووید ۱۹ را کنترل کنیم.

او بیان داشت: طرح شهید قاسم سلیمانی بر پایه بیماریابی شکل گرفت و هدف آن غربالگری بود که با همکاری هلال احمر، شهرداری و دیگر ارگان‌ها، از آذر پارسال در خوزستان آغاز کرد و در کمتر از ۲ ماه، میزان مرگ و میر و بستری ناشی از کرونا در استان به ترتیب ۴۰ و ۵۰ درصد کاهش یافت.

سرهنگ حاجتی افزود: مرحله نخست این طرح به شکل محله محور در خوزستان اجرا شد که منجر به کاهش فوتی‌ها تا یک نفر شد، اما به یکباره آمار‌ها افزایشی شد که در ادامه مرحله دوم طرح را بر مبنای تشدید بیماریابی شروع کردیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان ادامه داد: در طرح شهید قاسم سلیمانی کار رهگیری، پیگیری و قرنطینه بیماران به خوبی انجام می‌شود و در مرحله دوم این طرح برخلاف مرحله نخست ۱۴ هزار نیرو در خوزستان سازماندهی شد و ۳۵۷ منطقه محور را در خوزستان شناسایی کردیم و بیش از ۴ هزار تیم ۳ نفره تشکیل شد که ۵۰ درصد این تیم‌ها کار رهگیری را انجام داده و افراد در تماس با بیماران را شناسایی می‌کردند.

این مقام مسئول گفت: ۲۵۰ هزار نیروی بسیجی کشور در طرح شهید قاسم سلیمانی حضور دارند و برای مهار بیماری در استان، کار رهگیری بیش از یک هزار و ۵۰۰ نقطه از خوزستان توسط پایگاه‌های مقاومت بسیج انجام شد که کار بی نظیری بود و در زمان شیوع کرونا مردم خوزستان بیش از سه هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال کمک کردند که نشان دهنده حس هم نوع دوستی مردم است.

او گفت: در شهرستان اهواز قرار شد ۲۴ قرارگاه تشکیل شود که نمایندگان دادستانی، هلال احمر شهرداری، صمت، فرمانداری، سپاه و ناجا عضو این قرارگاه بوده و کار تذکر به مردم را انجام می‌دهند و با وجود اقدامات انجام شده، اگر مردم به ما کمک نکنند و برگزاری آیین عزا و عروسی و فعالیت آرایشگاه‌ها، باشگاه‌ها، مراکز لیزر و ... همچنان ادامه داشته باشد به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.