اعمال مقررات منع رفت و آمد در پنجمین شب اعتراضات در بروکلین

رسانه‌های آمریکایی در پنجمین شب اعتراضات در مرکز بروکلین، از تصمیمی مبنی بر اعمال مقررات منع رفت و آمد همزمان با این اعتراضات خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد، معترضان در حالی در خیابان‌های مرکز بروکلین  حضور یافته اند که پلیس در سراسر کشور خود را برای ناآرامی‌هایی آماده می‌کند که نگران است پس از صدور حکم «دریک چاوین»، پلیس متهم به قتل جرج فلوید بروز کند.

دادگاه چاوین در مینه سوتا برگزار می‌شود که در چند کیلومتری مرکز بروکلین، محل کشته شدن دانته رایت است.

«کیم پاتِر»، پلیسی که به دانته رایت شلیک کرد، متهم به قتل درجه دو شده است و امروز خیلی کوتاه در نخستین جلسه دادگاه خود به صورت تصویری شرکت کرد. اما کِیتی رایت، مادر خشمگین دانته رایت گفت هرگز عدالت برای خانواده او اجرا نخواهد شد.

کِیتی رایت گفت: همه مدام از عدالت حرف می‌زنند. اما متاسفانه هرگز عدالتی برای ما وجود نخواهد داشت. عدالت حتی برای من معنا ندارد. من صددرصد خواستار پاسخگویی هستم. همانطور که خواهرم گفت خواستار بالاترین سطح پاسخگویی هستم. اما حتی اگر این اتفاق هم بیفتد، ما باز هم باید پسرمان را به خاک بسپاریم. باز هم هرگز پسرمان را نخواهیم دید و دیگر او را نداریم. پس وقتی مردم دم از عدالت می‌زنند، فقط دستم را تکان می‌دهم.»

اعتراضات در مرکز بروکلین در شمال غربی مینیاپولیس، برای اولین بار روز یکشنبه هفته جاری پس از آن آغاز شد که یک افسر پلیس زن به سمت «دانته رایت» تیراندازی کرد و موجب مرگ او شد.

در پی تشدید اعتراضات به قتل دانته رایت، «کیم پاتر» افسر پلیسی که به سمت این جوان سیاه‌پوست تیراندازی کرده بود، از سمت خود استعفا کرد.

پیش از این، رئیس پلیس مرکز بروکلین در حومه مینیاپولیس در توجیه این حادثه گفته بود که افسر پلیس مورد نظر در صدد استفاده از شوکر الکتریکی علیه دانته بوده است، اما به اشتباه با سلاح گرم به او شلیک کرده است.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا نیز با بیان اینکه هیچ توجیهی برای آشوب و غارت‌گری وجود ندارد، معترضان به خشونت پلیس این کشور را به برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز دعوت کرد.

در ماه‌های اخیر، اعتراضات در مینیاپولیس بسیار افزایش یافته است و این در حالی است که دادگاه دو افسر سابق پلیس آمریکا که به قتل «جورج فلوید» متهم هستند، در شهر مینیاپولیس در حال برگزاری است و وارد سومین هفته خود شده است.

از اوایل خرداد ماه و پس از اقدام پلیس مینیاپولیس به قتل جورج فلوید شهروند ۴۶ ساله سیاه‌پوست از طریق فشردن زانو بر روی گردنش به مدت حدود ۹ دقیقه، اعتراضات سراسری علیه خشونت پلیس آمریکا و تبعیض‌های نژادپرستانه از شهر مینیاپولیس آغاز شد و به دیگر شهر‌های آمریکا و حتی کشور‌های دیگر سرایت کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار