صنعت گردشگری استان مرکزی در آستانه ورشکستگی قرار دارد

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: در یک سال اخیر صنعت گردشگری در استان مرکزی، شرایط نامطلوب را تجربه کرد و این صنعت در آستانه ورشکستگی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، مصطفی مرزبان، مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: در شرایط کنونی چنانچه حمایت لازم از این صنعت صورت نگیرد شاهد سقوط و ورشکستگی این حوزه در استان مرکزی خواهیم بود.

او افزود: رکود صنعت گردشگری در این استان، خروج فعالان این عرصه را همراه خواهد داشت در حالی که برای پایداری این صنعت اقتصادی تلاش بسیار صورت گرفته است.

مرزبان ادامه داد: چنانچه حمایت‌های لازم از صنعت گردشگری در استان مرکزی صورت نگیرد، در آینده دیگر صنعتی به نام گردشگری وجود نخواهد داشت.

مرزبان با اشاره به اینکه در نوروز ۱۴۰۰ عملاً هیچ اقامتی از سوی مسافران و گردشگران نوروزی در شهرستان‌های آشتیان، خنداب، فراهان و کمیجان گزارش نشده است، خاطرنشان کرد: در مدت نوروز ۱۴۰۰ میزان اقامت در اقامتگاه‌های بومگردی استان مرکزی ۲.۲ درصد، میزان اقامت در هتل آپارتمان‌ها ۱۲ درصد، اقامت در مهمان‌پذیرها ۶۰ درصد و اقامت در مجتمع گردشگری ۳.۱۱ درصد برآورد شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، بیان کرد: با توجه به اندک سفرها، بازرسان این اداره کل در مدت ایام نوروز اقدامات نظارتی خود را به خوبی دنبال کردند. به طوری که در این ایام ۳۴۱ مورد بازدید از اماکن و تأسیسات گردشگری استان به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شده است.

انتهاي پيام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.