حجت الاسلام فرزانه:

خصومت استکبار به انقلاب اسلامی ذاتی است/ استکبار در یمن هر ۵ ثانیه یک بچه می‌کشد!

امام جمعه موقت مشهد گفت: ایستادگی شاید بزرگ‌ترین دلیل دشمنی استکبار با ملت ایران باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام محمدباقر فرزانه امام جمعه موقت مشهد امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) ضمن دعوت مردم به رعایت دقیق مسائل بهداشتی، گفت: ما از ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ تاکنون در خدمت شما هستیم و در طول این سال‌ها به وضوح دیدیم که هیچ روزی نبوده که از سمت استکبار جهانی مورد حمله نباشیم.

او درخصوص دلیل این خصومت افزود: دلیل اول این است که دشمن می‌گوید حکومت شما یک حکومت توحیدی است و کسی بر شما حق حکومت جز خدا ندارد، علت دوم این است که شما به عدالت می‌پردازید و مخالف با اختلاف طبقاتی هستید.

امام جمعه موقت مشهد ادامه داد: استکبار می‌گوید گناه شما این است که از محرومان و مظلومان حمایت می‌کنید.

فرزانه با بیان اینکه هر پنج ثانیه در یمن یک بچه کشته می‌شود، بیان کرد: جرم دیگر ما این است که همه چیز کشورمان ملت است و خود مردم سرنوشت خود را تعیین می‌کنند، جرم بعدی اینکه شما با عیاشی و تن‌پروری مخالف هستید و اگر یک مسؤول در باتلاق اشرافی‌گری افتاده باشد از آن بیزار هستید.


امام جمعه موقت مشهد دلیل دیگر دشمنی استکبار با ملت ایران را ایستادگی ملت دانست و تاکید کرد: این شاید بزرگ‌ترین گناه شما باشد، مگر جمهوری اسلامی را می‌شود امر و نهی کرد؟ زندگی در نظام جمهوری اسلامی یک نعمت بی بدیل است، این جمهوری اسلامی یک بهشت است.

فرزانه اظهار کرد: ما اگر به جامعه اسلامی برسیم که حتما می‌رسیم، چیز‌هایی که برای انسان خوب است در آن وجود دارد و آن چیز‌هایی که برای انسان مضر است، در آن حکومت وجود ندارد.

او تصریح کرد: قدرت‌های استکباری می‌گویند اینکه شما معتقد هستید که یا پیامبر (ص) یا امام معصوم (ع) یا نزدیک‌ترین فرد به امام معصوم باید رهبر باشد، مورد پذیرش ما نیست؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی کسی است که سابقه مبارزه دارد و دلسوز ملت و جهان اسلام است.

امام جمعه موقت مشهد عنوان کرد: دشمن در این چند دهه موفق به ضربه زدن شده است، اما نه ضربه‌ای که خودش خواسته، آن‌ها میخواستند ما را از پا درآورند و جمهوری اسلامی را از بین ببرند.


او افزود: دلیل این ضربات چند مورد است، اول اینکه دشمن نشناسان وجود دارند؛ کسی که به دشمن امید دارد دشمن‌نشناس است باعث می‌شود دشمن امتیاز بگیرد، دوم غفلت از دشمن است، سوم ترس از دشمن است وقتی انسان از دشمن بترسد قدرت خود را از یاد می‌برد، کوچک شمردن دشمن چهارم و پنجم هم تفرقه است، ششم ضعف اقتصادی است که دشمن بسیار روی آن زوم کرده است.

فرزانه مورد بعدی را ضعف اخلاق و معنویت و عدم ایمان به وعده‌های الهی دانست و ادامه داد: از جمله جا‌هایی که دشمن موفق به ضربه زدن می‌شود جایی است که بعضی‌ها به سخنان مقام معظم رهبری بی اعتنایی می‌کنند.

امام جمعه موقت مشهد خطاب به نمازگزاران گفت: بدانید موفقیت شما در برابر دشمن حتی قابل ذکر هم نیست، یکی از سیاستمداران آمریکا اعتراف کرد که موشک ما به پرنده بلندپرواز شیعه در ایران نمی‌رسد چرا که با دو بال می‌پرد، یکی بال عدالت‌خواهی که از حضرت امام زمان (ع) گرفته است و دوم عاشورای حسینی است، عاشورا جوانان را بی هراس از مرگ کرده است.

فرزانه در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: وقتی انسان در آینه ماه‌های رجب، شعبان و رمضان نگاه به سنت و قرآن می‌کند، متوجه می‌شود این سه ماه به خصوص ماه رمضان با همه سال متفاوت هستند.

امام جمعه موقت مشهد افزود: احساس می‌شود خداوند همه عوامل هدایت را در این سه ماه مبارک به انسان هدیه کرده است؛ به موالید مبارک این ماه‌ها نگاه کنید، امیرالمومنین (ع)، امام حسین (ع)، امام سجاد (ع) و امام زمان (عج) در همین ماه‌ها به دنیا آمدند، پیامبر (ص) در همین ماه‌ها مبعوث شد و قرآن که کتاب هدایت بشر است، در این ماه بر پیامبر (ص) نازل شد.

فرزانه بیان  کرد: می‌گویند انسان غیرمعصوم را در این جامعه انتظاری نیست که گناه نکند، اما انتظار می‌رود توبه را به تاخیر نیندازد و با گناه انس نگیرد.

امام جمعه موقت مشهد شب قدر را یکی دیگر از وجوه تمایز و موهبت‌های الهی دانست که در ماه رمضان نصیب بشر شده است و گفت: خدا خواسته انسان با دست پر از عمل نیک وارد قیامت شود، فردی از امام صادق (ع) پرسید چگونه شب قدر از هزار ماه بهتر است؟ امام می‌فرمایند: چرا که عمل در شب قدر برابر است با عمل در هزار ماهی که شب قدر در آن نباشد.

او افزود: تفاوت حکومت بنی امیه با حکومت اسلامی پیامبر (ص) این است که این حکومت شب قدر دارد، یعنی می‌توانیم سرنوشت خود را خودمان تعیین کنیم.

فرزانه خاطرنشان کرد: در این ماه مبارک رمضان با روزه تمرین می‌کنیم در برابر عوامل منحرف کننده روح و جسم مقاومت کنیم.

امام جمعه موقت مشهد ثمره شیرین ماه مبارک رمضان را تقوا دانست و گفت: یک نفر به پیامبر (ص) گفت یک عمل خوب به من معرفی کنید، پیامبر (ص) فرمودند که برو روزه بگیر چرا که روزه نه مانند دارد نه وزن اجر آن مشخص است.

انتهای پیام// ف.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.