پاک‌مهر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کمیسیون بهداشت یکشنبه از بنیاد برکت بازدید می‌کند/ کمبود کادر درمان در دوران کرونا بیشتر احساس می‌شود

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: نمایندگان این کمیسیون یکشنبه هفته آینده از بنیاد برکت و روند پیشرفت تولید واکسن کرونا بازدید می‌کنند.

سید محمد پاک مهر نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه  سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: نمایندگان این کمیسیون یکشنبه هفته آینده از بنیاد برکت و روند پیشرفت تولید و آزمایش واکسن کرونای این نهاد بازدید خواهند داشت.

وی با بیان اینکه کشور با کمبود کادر درمان مواجه است، گفت: مزمن و فرسایشی شده بیماری کووید ۱۹ معضلی است که اگر نیروهای درمانی به صورت مستمر فعالیت کنند، باعث خستگی‌شان خواهد شد و نیاز به حضور افراد جدید و تازه نفس را چند برابر می‌کند. در شرایط فعلی باید نیروهای تازه نفس داشته باشیم؛ برخی از افراد حتی دو شیفت در مرکاز درمانی فعال هستند.

پاک مهر افزود: مجموعاً سرانه کادر درمان نسبت به هر تخت فعال در دوران پیش از کرونا هم کم بود، اما با شیوع ویروس کرونا و تهدید سلامت مردم، طبیعی است که نیاز مراکز به کادر درمانی، نسبت به زمان عادی افزایش یافته است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: برای جبران بخشی از کمبودهای کادر درمان، موضوع جذب ۳۰ هزار کادر درمانی از پرستاران و رشته های وابسته به پرستاری پیش از پایان سال ۹۹ مطرح و از متقاضیان آزمون گرفته شد تا به چرخه حوزه سلامت و درمان وارد شوند.

این نماینده یادآور شد که کادر درمان شامل پرستاران، بهیاران، تکنسین‌های اتاق عمل و چند گروه دیگر می‌شود.


بیشتر بخوانید


پاک مهر اضافه کرد: برای حضور کادر درمان پاسخگو، با انگیزه و پشتکار باید فرصت استراحت و امتیازات خدماتی به آنها داده شود. ما نمی‌‌دانیم این ویروس تا چه زمانی در جامعه بشری می‌تازد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر اینکه دوران مبارزه با بیماری کووید ۱۹ مانند شرایط جنگی است، ادامه داد: کادرهای درمان در خط مقدم این مبارزه هستند؛ ویروس کرونا ناشناخته است و درمانگران در جنگی نابرابر حضور دارند. این ویروس روز به روز جهش می‌یابد و راه‌های درمان و پیشگیری ناشناخته‌ای دارد. در نتیجه جامعه جهانی و بهداشتی با عجزی مواجه شده که نتوانستند راهکار اساسی مقابله با این ویروس بیابند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار