کاربران در واکنش به غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم نوشتند:

دستیابی به غنی سازی اورانیوم جوابی دندان شکن به خرابکاری‌ های دشمن در نطنز

فعالان شبکه‌ های اجتماعی توئیت‌ هایی را در واکنش به خبر آغاز غنی سازی اورانیوم ۶۰ درصد در نطنز در فضای مجازی منتشر کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یکشنبه ۲۲ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ بود که خبر حادثه در بخشی از شبکه توزیع برق مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن نطنز منتشر شد، خبری که انتشار آن واکنش‌های بسیاری را در داخل و خارج از کشور به همراه داشت.

علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی؛ روز دوشنبه و در مراسم افتتاح مرکز ملی فناوری‌های کوانتومی، این حادثه را ناشی از خرابکاری دشمنان برای ایجاد یاس و ناامیدی در مردم ایران عنوان کرد و گفت که غنی سازی در نطنز متوقف نشده و با قوت جلو می‌رود البته برخی ماشین‌هایی که از مدار خارج شده‌اند باید بازنگری شود. هر اتفاقی که افتاد جبران آن چندین درصد بالاتر بوده است.

عباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته‌ای کشور، روز سه شنبه اعلام کرد که غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم در نطنز از چهارشنبه ۲۵ فروردین ماه آغاز می‌شود و گفت که هزار سانتریفیوژ دیگر با ۵۰ درصد ظرفیت بیشتر به ماشین‌های موجود در نطنز، علاوه بر جایگزینی ماشین‌های صدمه دیده، اضافه می‌شود.

کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده ایران در سازمان‌های بین المللی در وین؛ آغاز غنی سازی ۶۰ درصدی را واکنش به خرابکاری اخیر در نطنز عنوان کرد و گفت که غنی سازی ۶۰ درصدی در دو زنجیره از سانتریفیوژ‌های جدید IR 4 و IR 6 در نطنز انجام می‌شود و اینکار آثار قابل توجهی نیز در ارتقای کیفیت و کمیت رادیودارو‌های تولیدی سازمان انرژی اتمی دارد.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی؛ با انتشار توئیتی خبر از غنی سازی اورانیوم ۶۰ درصد در نطنز داد و این موفقیت را به مردم ایران تبریک گفت، قالیباف نوشت:

" با افتخار اعلام می‌کنم در ساعت ۰۰:۴۰ نیمه‌شب گذشته و در شب زیارتی سید الشهدا (ع)، دانشمندان جوان و خداباور ایرانی توانستند به محصول اورانیوم با غنای ۶۰ درصد دست یابند. این موفقیت را به مردم شجاع ایران اسلامی تبریک می‌گویم؛ اراده ملت ایران معجزه‌آفرین است وهر توطئه‌ای راخنثی خواهد کرد. "

در ادامه توئیت رئیس مجلس را مشاهده می‌کنید:

.


بیشتر بخوانید


انتشار خبر آغاز غنی سازی ۶۰ درصد، واکنش‌های زیادی را در رسانه‌های خارجی و داخلی به همراه داشت و کاربران فضای مجازی هم توئیت‌هایی را با این موضوع در حساب هایشان منتشر کردند که در ادامه بخشی از آن‌ها را مشاهده می‌کنید:

.

دستیابی به غنی سازی اورانیوم جوابی دندان شکن به خرابکاری‌ های دشمن در نطنز

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داریوش
۰۲:۳۵ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
جواب فشار حداکثری غنی سازی حداکثری۱۰۰ درصدی است.
کار نشد ندارد برای ایرانی.
پاینده ایران
آخرین اخبار