سفیر روسیه در آمریکا به مسکو بازگشت

سفیر مسکو در واشنگتن یک روز پس از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، روز جمعه وارد وزارت خارجه این کشور شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پس از تحریم‌های دوباره واشنگتن علیه مسکو با اتهام مداخله در انتخابات و حملات سایبری، روسیه سفیر خود را دوباره از آمریکا فراخوانده است.

«آناتولی آنتونوف»، سفیر روسیه در آمریکا که ماه گذشته نیز برای مشاوره به مسکو فراخوانده شده بود، یک روز پس از اعمال تحریم‌های ایالات متحده، روز جمعه وارد وزارت خارجه این کشور شد.


بیشتر بخوانید:


وال استریت ژورنال پیش از این درباره تحریم‌های احتمالی آمریکا اعلام کرده بود: «جو بایدن در نظر دارد ممنوعیت‌های فعلی روابط میان بانک‌های آمریکایی و روسی را گسترش دهد.»

بلومبرگ نیز در این باره نوشت: «آمریکا تحریم‌هایی علیه ۱۲ فرد روس و ۲۰ نهاد این کشور را با اتهام مداخله در انتخابات و حملات سایبری از سوی مسکو اعمال خواهد کرد.»

همچنین گفته می‌شود آمریکا در نظر دارد ۱۰ دیپلمات روس را از این کشور بیرون کند.

سرویس اطلاعات خارجی روسیه با رد دست داشتن در حملات سایبری علیه زیرساخت‌های آمریکا، اتهام‌زنی‌های واشنگتن در این باره را محکوم کرد.

پیش‌تر نیز وزارت امور خارجه روسیه پس از اظهارات «جو بایدن» رئیس‎جمهور آمریکا مبنی‌بر این‌که «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه هزینه مداخله در انتخابات آمریکا را خواهد پرداخت، سفیر خود را در ۱۷ مارس برای گفت‌وگو و بررسی چشم‌انداز روابط با آمریکا فراخوانده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار