سرانه فضای ورزشی شهرستان بهمئی افزایش یافت

معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرانه چمن و فضای ورزشی در شهرستان بهمئی حدود ۷۰ درصد بیش از میانگین استانی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حشمت اله صمیمی دوست معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مراسم افتتاح چمن مصنوعی در بهمئی از جایگاه برتر این شهرستان در خصوص افزایش سرانه چمن و فضا‌های ورزشی در شهرستان بهمئی خبر داد و گفت: بر اساس بررسی‌ های انجام گرفته، متراژ سرانه چمن ورزشی در شهرستان بهمئی ۷۳ سانتی متر مربع است، این در حالی است که میانگین سرانه چمن و فضا‌های ورزشی در سطح استان ۴۳ سانتی متر مربع است.


صمیمی دوست با بیان اینکه سرانه چمن و فضای ورزشی در بهمئی حدود ۷۰ درصد بیش از سرانه میانگین استانی است، افزود: این موضوع در پیشبرد اهداف ورزشی این شهرستان و پرورش ورشکاران و جوانان قهرمان نقش بسیار مهمی دارد.

او از بهره برداری ۴۷ زمین ورزش چمن مصنوعی در ۸ سال اخیر در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و بیان کرد: با افتتاح طرح‌های ورزشی جدید در نقاط مختلف استان، سرانه فضای ورزشی در این استان به ۹۲ سانتی متر مربع رسید.


صمیمی دوست از افزایش فضا‌های ورزشی استان از ۹۴ به ۹۵ صدم متر مربع خبر داد و با بیان اینکه با اجرای این طرح ها، مشکل ورزش‌های توپی در این استان برطرف می‌شود گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد با حمایت‌ های دولت توانسته به لحاظ سرانه ورزشی، جز چهار استان برتر کشور قرار بگیرد.


معاون امور اقتصادی استاندار با بیان اینکه، ۲۷ صدم مالیات بر ارزش افزوده مطابق قانون به ورزش اختصاص می‌یابد و از همین محل در گذشته ۱۲ میلیارد تومان به ورزش استان اختصاص داده شد افزود: بخشی از اعتبارات مورد نیاز حوزه ورزش و جوانان از محل اعتبارات نفت اختصاص داده می‌شود که در این مورد ۴۴ میلیارد تومان به ورزش استان اختصاص داده شد.

کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ سرانه ورزشی در ردیف چهار استان برتر کشور قرار دارد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.