نان کرونا در تنور عادی انگاری ها

خطر ویروس کرونا از آنچه که فکرش را می‌کنیم به ما نزدیک‌تر است. کرونا منتظر لحظه‌ای غفلت است تا بتواند بر تعداد ِ افراد بستری در بیمارستان‌ها بیفزاید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، عده‌ای با عادی انگاری راه را برای جولان کرونا باز کرده اند وحال با قرمزشدن نقشه ایران وبرخی شهر‌های خراسان جنوبی در هفتمین روز از محدودیت‌های کرونایی هستیم. کرونا این روز‌ها در خراسان جنوبی می‌تازد و مردم هم همچنان بی خیال ضوابط بهداشتی هستند.

۱۴ ماهی است که هنوز سریال کرونا مهمان کشور و استان خراسان جنوبی است، اما شرایط این مهمان ناخوانده با روز‌های ابتدایی که هنوز تازه وارد بود خیلی فرق کرده و این ویروس تاج دار وحشی‌تر و تهاجمی‌تر شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی ودرمانی خراسان جنوبی با تاکید بررعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: درشبانه روز گذشته، ۱۲۷ بیمار جدید کرونا در خراسان جنوبی شناسایی شدند.

او با بیان اینکه در شبانه روز گذشته از ۳۵۲ آزمایش انجام شده در استان ۱۲۷ آزمایش مثبت قطعی اعلام شد، افزود: از ۱۲۷ مبتلای جدید به کرونا، ۲۲ نفر در بیمارستان‌ها بستری اند و ۱۰۵ نفر نیز نمونه گیری سرپایی شدند.

مهدی زاده گفت : از این تعداد ۵۶ بیمار مربوط به شهرستان بیرجند، ۱۵ بیمار طبس، شهرستان‌های درمیان و فردوس هر کدام ۱۰ نفر، شهرستان‌های سرایان، قاین و زیرکوه هر کدام ۸ نفر، بشرویه ۶ نفر، سربیشه ۴ نفر، یک نفر مربوط به شهرستان خوسف و یک نفر نیز مربوط به شهرستان نهبندان بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی ودرمانی خراسان جنوبی افزود: هم اکنون ۲۵۳ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌ها بستری هستند که از این تعداد ۱۲۴ نفر دارای تست مثبت کرونا هستند.

او گفت : ۲۶ بیمار مبتلا کرونا در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند که حال عمومی ۶ نفر وخیم است.

مهدی زاده با اشاره به فوت ۲ بیمار مبتلا به کرونا در استان در شبانه روز گذشته بیان کرد: با فوت این دو نفر، تعداد کل فوت شدگان کرونا در خراسان جنوبی به ۷۸۴ نفر رسید.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
تعطیلات عید که رعایت نکردند اینم باید اوضاع باشه