حضور نظامیان آمریکایی بیشتر در اوکراین

به‌دنبال تنش‌های بیشتر روسیه و آمریکا، معاون سفیر اوکراین در واشنگتن از احتمال استقرار نیروهای آمریکایی بیشتر در اوکراین خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «کریستینا کوین» معاون سفیر اوکراین در واشنگتن، امروز (جمعه) از احتمال بیشتر شدن تعداد نظامیان آمریکایی مستقر در اوکراین خبر داد.

این مقام اوکراینی با بیان آن‌که دولت آمریکا کمک‌هزینه‌ای به ارزش ۱۲۵ میلیون دلار برای اوکراین اختصاص داده است، اعلام کرد: «آمریکا احتمال حضور بیشتر نظامیانش در اوکراین را مورد بررسی قرار می‌دهد.»

او در ادامه مدعی شد: «اوکراین نیاز به کمک برای مواجه با اقدامات روسیه در دونباس دارد. کی‌یف نقشی در حضور بیشتر مسکو در این منطقه ندارد.»

روز گذشته «آندری تاران» وزیر دفاع اوکراین، در اظهاراتی از اتحادیه اروپا خواست تا از اوکراین برای مقابله با روسیه حمایت کند.

این مقام ارشد اوکراینی با بیان آنکه روسیه نیرو‌های نظامی خود را تا ۴۳ هزار نفر در کریمه افزایش داده، مدعی شد: «روسیه ۵۶ گروه فنی به همراه ۱۱۰ هزار سرباز در نزدیکی مرز اوکراین مستقر کرده است.»

پیش‌تر دبیر کمیسیون امنیت روسیه افشا کرد «اوکراین از آمریکا و دولت‌های غربی اسلحه‌های کشنده می‌گیرد» و همچنین آمریکا ۵ هواپیمای جنگی طی روز‌های گذشته به این کشور فرستاده است.

این در حالی است که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه (کرملین)، از افزایش تنش‌ها در شرق اوکراین و احتمال وقوع جنگ داخلی خبر داده است.

«میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، نیز در پیامی به انتقاد از رویکرد غرب به تنش میان روسیه و اوکراین پرداخت و نوشت: «غرب درقبال تجمع نیرو‌های اوکراین در دونباس سکوت اختیار کرد. این سکوت ازسوی کی‌یف به معنای تاکتیک حمایتی قلمداد شد و این کشور را به تشدید تنش ترغیب کرد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار