نماینده ولی فقیه در لرستان:

انتخابات نماد مردم سالاری و نقطه مقابل استبداد و نفوذ بیگانگان است

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: انتخابات یعنی مردم سالاری و نقطه مقابل استبداد و نفوذ بیگانگان است و مردم در تعیین سرنوشت کشور خود اصل هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان  ظهر امروز در پیام جمعه این هفته ضمن تبریک فرار رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه مبارک رمضان به واسطه حضور در مهمانی خداوند و نزول قرآن مجید بر پیامبر (ص) در این ماه و همچنین فضیلت شب‌های قدر ماه ویژه‌ای است.

او افزود: انتظار برای طلوع و ظهور امام عصر (عج) نیازمند انسان‌های مومن، بصیر و آگاه، قانع نشدن به وضعیت موجود و تلاش جهت رسیدن به وظیفه مطلوب با دستان قدرتمند و توانای امام زمان (عج) است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به مناسبت‌های پیش رو در این هفته عنوان کرد: ۲۹ فروردین مصادف با روز ارتش جمهوری اسلامی و بزرگداشت حماسه‌ها و دلاور مردی‌های ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی ارتش جمهوری است، با به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی ارتش رژیم شاهنشاهی که پیکره اصلی آن را جوانان برومند و مسلمان تشکیل می‌دادند همراه با امت اسلامی و به پیروی از امام راحل به انقلاب اسلامی پیوستند.

شاهرخی بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیروی ارتش خستگی ناپذیر و با فداکاری مستمر و تقدیم هزاران شهید، جانباز و آزاده از اسلام دفاع کردند در همین راستا امام راحل به مناسبت فداکاری ارتشی‌ها در سال ۵۸ روز ۲۹ فروردین را روز ارتش جمهوری اسلامی نامگذاری کردند.

او گفت: تاریخ ملت ایران و مردم استان لرستان هیچ گاه فداکاری ارتش جمهوری اسلامی و لشکر ۸۴ پیاده استان لرستان را در دفاع از انقلاب اسلامی و نبرد با ضد انقلاب را فراموش نمی‌کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان دوم اردیبهشت را روز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: امام راحل در دوم اردیبهشت سال ۵۸ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را طی فرمانی به شورای انقلاب اسلامی تاسیس کردند، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که عمری به بلندی انقلاب اسلامی دارد نقش بزرگی در حفظ و پاسداری از انقلاب اسلامی تاکنون ایفا کرده است.

شاهرخی بیان کرد: صیانت از اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی، خنثی سازی توطئه‌های نظام سلطه به ویژه در ۸ سال دفاع مقدس، خاموش کردن فتنه داعش و تروریست تکفیری، تامین نیاز‌های دفاعی و بالا بردن قدرت بازدارندگی، نقش آفرینی تحسین برانگیز سپاه انقلاب اسلامی در آزمون بزرگ خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی و همچنین موفقیت در آزمون بزرگ خدمت‌رسانی در مقابله با بیماری کرونا از جمله افتخارات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

او اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان دو بازوی توانمند برای حفظ و دفاع از ایران اسلامی افتخارآفرینی کردند و صلابت و قدرت در آب‌های بین المللی حضور پیدا کرده و با تمام توان در سازندگی، محرومیت‌زدایی و مبارز با ویروس کرونا در کنار جوانان انقلابی و گروه‌های جهادی همچنان به مجاهدت خود ادامه می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: سال ۱۴۰۰ که سال ورود به قرن پانزدهم سال انتخابات است، انتخابات یعنی مردم سالاری و نقطه مقابل استبداد و نفوذ بیگانگان است و مردم در تعیین سرنوشت کشور خود اصل هستند.

شاهرخی عنوان کرد: مردم با شرکت در انتخابات در مقابل استبداد و نظام سلطه ایستاده‌اند، با تعیین سرنوشت خود باید کشور را به لحاظ علمی، فرهنگی و نظامی آن چنان قوی کنیم که زیر ساخت‌های کشور را تامین کند چرا که اگر دولت و ملتی دچار ضعف شود و از جهت علمی، فرهنگی، اقتصادی و دفاعی به نقطه مطلوب مورد نظر نرسد مورد تعرض بی رحمانه‌ترین مستبدان و نظام سلطه قرار می‌گیرد.

او بیان کرد: چنانچه مسئولان و دستگاه‌های مربوطه جهت فعال سازی واحد‌های تعطیل شده اقدام نکنند باید پاسخگوی افکار عمومی و کار‌های نکرده خود باشند. اینکه مقام معظم رهبری در ابتدای هر سال آن سال را نامگذاری می‌کنند حاکی از این است که جهت کشور به سمت رشد وپیشرفت فرهنگی و اقتصادی حرکت کند در همین راستا رسیدن به چنین رشدی با نصب بنر و تبلیغات میسر نمی‌شود بلکه با اقدام و عمل است.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها باید واحد‌های تولیدی راکد و نیمه فعال استان از وضعیت فعلی خارج شوند، یک مقام مسئول در استان لرستان آمار می‌دهد از هزار و ۱۸۰ واحد تولیدی در استان ۳۰ درصد حدود ۳۵۰ واحد تولیدی تعطیل شده داریم و ۸۰۰ واحد دیگر نیز با کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت فعال است.

شاهرخی  با بیان اینکه واحد‌های تولیدی استان که در تملک بانک‌ها هستند باید تعیین تکلیف شوند تصریح کرد: متاسفانه در استان لرستان واحد‌هایی در تملک بانک‌هاست که در همین راستا باید بانک‌ها، دستگاه قضا، سازمان صمت و استانداری واحد‌های تولیدی که در تملک بانک‌ها هستند تعیین تکلیف شوند.

او تصریح کرد: در استان نباید به گونه‌ای باشد که جهت تعیین تکلیف واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل منتظر حضور رئیس قوه‌ای باشیم که به استان سفر کند بلکه مسئولان استان باید این واحد‌ها را به صورت زمان‌بندی تعیین تکلیف کنند، متاسفانه صنایعی که در اختیار فرد یا گروهی هستند با تعطیلی واحد‌های تولیدی سبب خسارت مادی فراوان به مردم و ایجاد بیکاری، تورم در استان شده‌اند.

او اظهار داشت: حمایت و پشتیبانی از تولید و مانع زدایی‌ها یعنی موانع را برای فعالیت تولیدی کشاورزان در بخش کشاورزی فراهم کنیم، پمپاژ‌های آب که در سیل سال ۹۸ دچار خسارت شدند و یا بنا بود جدید در برخی نقاط استان راه‌اندازی شوند به سرعت آغاز به کار کنند چرا که کشاورزان در این زمینه بسیار گلایه‌مند هستند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به سفر اخیر رئیس قوه قضائیه به استان لرستان افزود: تعیین تکلیف ۵ کارخانه مهم در استان از جمله مصوبات این سفر بود و مابقی واحد‌های تولیدی نیز باید با برنامه‌ریزی زمان‌بندی و کارشناسی شده و همت مظاعف و کار جهادی فعال شوند.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
اره با جون مردم بازی کنید. حالا ما مردم شدیم سالار. امارم تا اونموقع پایین میاد یوهویی
آخرین اخبار