صلح افغانستان، محور گفتگوی رئیس جمهور ترکیه و نخست وزیر پاکستان

رئیس جمهور ترکیه و نخست وزیر پاکستان در آستانه نشست استانبول و آغاز روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان درباره روند صلح این کشور گفتگو کردند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، پس از اعلام خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و در آستانه‌ برگزاری نشست استانبول در مورد صلح افغانستان، «رجب طیب اردوغان»، رییس‌جمهور ترکیه با «عمران خان»، نخست‌وزیر پاکستان درباره روند صلح افغانستان بحث و تبادل‌نظر کردند.

بر اساس بیانیه منتشر شده توسط دفتر نخست وزیر پاکستان، عمران خان در این تماس بر اهمیت حل بحران افغانستان پیش از خروج برنامه‌ریزی‌شده‌ نیروهای آمریکایی از افغانستان تاکید نمود و خاطرنشان کرد که مساله افغانستان باید از راه مذاکرات سیاسی حل شود.

عمران خان همچنین به اردوغان گفت که اسلام‌آباد از توافق صلح آمریکا با طالبان و آغاز مذاکرات بین‌الافغانی بطور کابل پشتیبانی نموده و آن را تسهیل کرده است.

نخست وزیر پاکستان ادامه داد که مذاکرات بین‌الافغانی فرصت تاریخی را فراهم کرده که رهبران افغان باید از آن برای دستیابی به یک توافق سیاسی فراگیر و همه‌جانبه استفاده کنند.

عمران خان همچنین اظهارداشت که پاکستان به پشتیبانی همه‌جانبه از تلاش‌ها برای دستیابی به صلح و ثبات پایدار در افغانستان ادامه خواهد داد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار