اعلام شرایط ویژه در استان قزوین

با توجه به رکوردشکنی میزان فوتی‌ها و مبتلایان کرونایی در استان قزوین، از امروز به مدت یک هفته در استان قزوین شرایط ویژه اعمال می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حبیبی جانشین و سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین گفت: امروز بالاترین میزان مبتلایان و فوتی‌های کرونایی در استان قزوین در ۱۴ ماه اخیر به ثبت رسید و بر همین اساس تصمیم گرفته شد از امروز شنبه شرایط ویژه در استان قزوین اعمال شود.

حبیبی خاطرنشان کرد: تمامی ادارات، با یک سوم ظرفیت فعالیت خواهند کرد و در مورد برخی از ادارات، فرمانداران اختیار دارند که آن دستگاه‌ها را به طور کامل تعطیل کنند.

او افزود: جلسات اداری در فضای باز و حداکثر با حضور ۱۵ نفر برگزار خواهد شد.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین اضافه کرد: هفته پیش رو فقط اصنافی که مایتحاج اساسی مردم مانند خوراکی، بهداشتی و درمانی را تأمین می‌کنند باز هستند.

حبیبی گفت: بازارچه‌ها به ویژه بازارچه سپه در طول هفته آینده به صورت کامل تعطیل خواهند بود.

او افزود: پارک ها، بوستان‌ها، اتوبوسرانی و دفاتر پیشخوان هفته آینده به صورت کامل تعطیل هستند.

به گفته سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین، از امشب آژیر خطر تعطیلی در سراسر استان به صدا درخواهد آمد.

حبیبی گفت: از ساعت ۱۰ شب فردا، تردد‌ها به صورت ویژه علاوه بر دوربین ها، با حضور فیزیکی پلیس راهور کنترل خواهد شد و اگر افرادی بدون مجوز تردد کنند، مشمول جریمه خواهد شد.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین خاطرنشان کرد: کارکنان صداوسیما، کادر درمان، اورژانس، هلال احمر و سایر دستگاه‌های امدادی با مجوز، حق تردد شبانه خواهند داشت.

او افزود: تمامی سالن‌های ورزشی، بدون استثناء هفته آینده تعطیل هستند.

حبیبی بیان داشت: مراسم تدفین حداکثر با حضور ۱۰ نفر در آرامستان‌های استان قزوین برگزار خواهد شد.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین تصریح کرد: فرمانداران، برای اعمال نظارت بیشتر، تمامی مناطق شهری استان را تقسیم بندی کرده است و به طور مثال قزوین به ۳۷ محله تقسیم شده است و یک تیم نظارتی شامل کارکنان صمت، بهداشت، تعزیرات حکومتی و ... بر خیابان‌ها و محله‌ها نظارت می‌کنند.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین تأکید کرد: بانک ها، سیستم‌های مالیاتی، تأمین اجتماعی و شهرداری و فعالیت‌های اصناف در هفته آینده، حق هیچگونه اقدامی روی چک ها، مالیات‌ها و یا حساب‌های مردم و همچنین پذیرش مشتری را نخواهند داشت و تمامی اقدامات باید به صورت الکترونیکی اعمال می‌شود و مردم در صورت مشاهده تخلف، موارد را به فرمانداری‌ها گزارش کنند.

او افزود: برای جلوگیری از تجمع در نانوایی ها، ساعت فعالیت نانوایی‌ها در استان افزایش خواهد یافت و یک ساعت قبل از اذان مغرب، فعالیت نانوایی‌ها تعطیل خواهد شد.

حبیبی گفت: کافه‌ها و رستوران‌ها نیز در این هفته هیچگونه فعالیتی نخواهند داشت و در صورت مشاهده تخلف، بنا به دستور دادستانی، آن واحد صنفی پلمب می‌شود.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین در ادامه گفت: بیمارستان‌های استان دیگر پاسخگو نیستند و هیچ تخت خالی آی سی یو، برای بستری بیماران بدحال نداریم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.